• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 120530

Jo, jag får väll svänga förbi ICA om det skulle vara så. Det blir en omväg så då tar det nog 20 minuter för mig att ta mig hem, jag hoppas de hinner vänta på mig!

Jag har beställt från dhgate, säljare sarah bridal. Den verkliga summan är väääldigt låg så det kan i vilket fall inte bli så mycket.

Ååå vad jag hoppas att den är fin och passar! Känner inte alls för att betala 15000 för en klänning vilket är vad den kostar i butik..

• 1700tal
    Knopan skrev 2011-05-17 12:20:22 följande:
    1700tal: Nr 1 - den översta klänningen i ditt galleri - jag vill bara slicka på den, det ser ut som grädde. Draperingarna är ju perfekta! Ser sjukt mumsiga ut.

Nr 2 - klänningen som är enaxlad med en blomma på axeln, vad är det för material på överdelen? Den ser ju inte särskilt glansig ut. Right? 
    Draperingarna är perfekta för att jag själv har gjort om dem!! De lossade ju typ allihop... Så jag satt med nål och tråd en halv förmiddag, haha.

Klänning 2 i mitt galleri är i sidentaft, alltså 100% siden. Det är därför den är så ljuuuuv... Drömmer Om än lite överdådig kanske... Och nej, taften i siden är inte lika glansig och "hal" som polyestertaften. Den känns och faller precis dupionsiden (om du vet vad det är, du vet sånt siden som finns i tygaffärer här, lite prassligt och som ser ut att ha dragna "trådar" här och var) fast utan de där "trådarna/maskerna". Tyget är helt slätt jämfört med dupion. Om det säger nåt, kanske mest blev flummigt och invecklat?
    Malin24 skrev 2011-05-17 13:30:45 följande:
    Tror mitt förra inlägg till 1700-tal  försvann någonstans in i mängden..jag älskade iallafall din klänning!!!Den med lite släp..som duv isade igår tror jag det var. Vi har verkligen precis samma smak på klänningar Glad 

Förbered er på BILDBOMB snart Glad 
    Haha, det var ju en smart beskrivning du kom med; "den med lite släp"... ALLA mina klänningar har mer eller mindre vräkiga släp! Men tror jag vet vilken du menar, den som ser ut som grädde enl ovanstående citat... Drömmer Jo, den blir finare och finare i mina ögon faktiskt... Japp, vi har definitivt samma smak! Skrattande

Jaaaaa, bildbomd!!!!!
    Humlan66 skrev 2011-05-17 13:31:58 följande:
    1700 tal . Åhh va FINt.. riktigt avis på dig gumman

Åhh vill oxå..
    såhär ser vårat ställe ut om någon vill se

Inte lika flådigt, men fint ändå och vi ska ha ett liten utetält som vi ska dekorera skitfint inne och utanför

där vi ska ha brudskålen.

Nej men ojojoj, vilket fint ställe! Tycker det var jättefin fasad. Och det måste inte vara flådigt och stora slott, det är bara jag och sambon som är historienördar... Jag menar, vi semestrar lixom och åker runt i sverige och bara tittar på slott. Så det är ett intresse för oss. Glad
  • 1700tal

Malin - du hade ju redan gett oss bildbomben!  Sååååå snygg den blev! Är den skickad nu alltså? Hoppas den hinner komma denna vecka!  

• Malin24
    1700tal skrev 2011-05-18 09:40:30 följande:
    Malin24 skrev 2011-05-17 13:30:45 följande:
    Tror mitt förra inlägg till 1700-tal  försvann någonstans in i mängden..jag älskade iallafall din klänning!!!Den med lite släp..som duv isade igår tror jag det var. Vi har verkligen precis samma smak på klänningar Glad 

Förbered er på BILDBOMB snart Glad 
    Haha, det var ju en smart beskrivning du kom med; "den med lite släp"... ALLA mina klänningar har mer eller mindre vräkiga släp! Men tror jag vet vilken du menar, den som ser ut som grädde enl ovanstående citat... Drömmer Jo, den blir finare och finare i mina ögon faktiskt... Japp, vi har definitivt samma smak! Skrattande

Jaaaaa, bildbomd!!!!!
    Haha ja jag tänkte på det när jag skrev det att det kanske inte var helt rätt beskrivning..Glad Men ja så fin den var!!
    1700tal skrev 2011-05-18 09:48:15 följande:
    Malin - du hade ju redan gett oss bildbomben!  Sååååå snygg den blev! Är den skickad nu alltså? Hoppas den hinner komma denna vecka!  
    Tack GladJag är verkligen supernöjd med hur den ser ut på bilderna, bara att hoppas att den passar lika bra osm den ser ut!Ja jag hoppas att den hinner komma den här veckan, vore perfekt eftersom blivande ska vara bortrest hela helgen och jag då förhoppningsvis kan prova den ordentligt flera gånger Glad
  • sanna0521

Detta är min klänning den kom igår. Skall bara försöka lösa tvisten mellan mig och milanoo. Klänningen är jätte fin. men igår när vi packade upp den så vi en Röd fläck på den, (ser ut som en vin fläck) Inte alls roligt då den är jätte fin i övrigt
  • 1700tal
    Malin24 skrev 2011-05-18 09:56:04 följande:
    Haha ja jag tänkte på det när jag skrev det att det kanske inte var helt rätt beskrivning..Glad Men ja så fin den var!!
    1700tal skrev 2011-05-18 09:48:15 följande:
    Tack GladJag är verkligen supernöjd med hur den ser ut på bilderna, bara att hoppas att den passar lika bra osm den ser ut!Ja jag hoppas att den hinner komma den här veckan, vore perfekt eftersom blivande ska vara bortrest hela helgen och jag då förhoppningsvis kan prova den ordentligt flera gånger Glad
    Ja, den ser så fin ut, verkligen klockren! Hoppas nu bara att den passar med tanke på dragkedjan oxå. Bli ju perfekt om den hinner komma då, då kan du svassa runt i den hemma hela helgen!
  • 1700tal
    sanna0521 skrev 2011-05-18 10:10:46 följande:

Detta är min klänning den kom igår. Skall bara försöka lösa tvisten mellan mig och milanoo. Klänningen är jätte fin. men igår när vi packade upp den så vi en Röd fläck på den, (ser ut som en vin fläck) Inte alls roligt då den är jätte fin i övrigt
    Så fin, det där var den som passade alltså? Trist med fläcken bara, tvättar inte milanoo klänningarna innan de skickas?

Du har ingen bild på IRL-klänningen? På galge eller på dig?Skrattande
  • sanna0521

har inte hunnit fixa real bild än då min sambo inte får se klänningen så kan inte plocka upp den när han är hemma.

• Smileycat

Malou, Liljan- Du pratade förut om att kanske köpa ny bolero? Om i så fall vad sk adu göra av din gamla?

• Junibruden
    sanna0521 skrev 2011-05-18 10:10:46 följande:

vacker klänning! ser naturligtvis framemot att se den på dig Glad!

tråkigt med fläcken, hoppas milanoo svarar något och att ni antingen får bort fläcken själva elelr får en ny klänning? hinner du vänta på en ny klänning?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!