• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-05-16 22:19:26 följande:
    Min lille mini han var 4200 och föddes i framsätet i våran v70
    Näähä?? Förvånad Förvånad Hujedamej... Inga barn för min del tror jag... Och om det blir det så ska jag bänka mig på BB 1 v innan och stanna där vad de än säger! Drömmer
    Miceme skrev 2011-05-16 22:20:46 följande:
    Varför beställer ni mat ni int egillar *sitter och skrattar högt för mig själv*
    Hehe, ungefär vad jag tänkte oxå.
  • Sommarbrud
    Miceme skrev 2011-05-16 22:29:23 följande:
    Nej det var lugnt och skönt inga som talar om för mig vad jag ska göra, det var lite knepigt innan jag fatttade vilket håll huvudet var på, tills jag hittade den lilla näsan,

Är du snittad med W också?
    Nej är inte snittad med W.

Hahah vad rolig du är "tills jag hittade den lilla näsan"
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-05-16 22:27:46 följande:
    För det var mkt som gick snett med W så jag vägrar en gång till. OCh de tyckte att jag skulle ha snitt. Fick ju gå o prata med läkare efteråt.
    Ah, då förstår jag. Jag är själv snittad och tycker väl inte att det var någon höjdare direkt. 
  • zvartaliljan

Godkväll i tråden. Ser att ni är OT som vanligt o diskutterar bebisar
    Jag väntar hem min lilly-klänning nu, hoppas den passar! Kämpar ju också med vikten men bara 6kg kvar till normalt bmi (efter att ha haft ett bmi på 37...) och då hoppas jag kunna kränga på mig lilly-klänningen i 38

Miceme skrev 2011-05-16 22:19:26 följande:
    Ja dem var små så små men nu är dem 23 kilo och stora och rediga!

Min lille mini han var 4200 och föddes i framsätet i våran v70, det glömmer jag aldrig redan när han låg på magen i bilen så tänkte jag att han är nog över 4 iaf.
    Vilken häftig historia! Antar att det gick snabbt
    Har också två premisar...låg 5 veckor på sjukhus innan första föddes o sen 2 veckor på neo och 3 månader inlagd fram o tillbaka innan 2an föddes...så vet hur seeeegt det är o ligga där, man vill bara HEM!!

Gick upp 20kg med varje barn...men inte under graviditeten, jag led av hyperemesis så jag låg inlagd mycket för det för jag blev undernärd. Så sen när graviditeten var över och jag började amma och äta som vanligt så sparade kroppen ALLT...med sonen gick jag upp 14kg på EN MÅNAD...fick problem med leder o allt o kunde knappt gå för det gick så fort...sen 6kg till och 20kg kvar sen innan med dottern så härliga 40kg övervikt...men nu har jag kämpat hårt i ett år och 28kg är borta Skrattande Jag kan gå utan att det gör jävligt ont i benen!!

Det absolut bästa är att de flesta av våra 115 gäster inte har sett mig sen förra året, så ska bli så jäkla roligt o få visa upp mig så "smal" (ja allt är ju relativt) och fin i min klänning!!
  • Miceme
    Darling Daisy skrev 2011-05-16 22:28:53 följande:
    Oj, dramatiskt! 
    Fyller väl på med ännu en förlossningsberättelse:
    När dottern skulle födas var det snöoväder på gång, så vi åkte in alldeles för tidigt.
    När vi kom in till BB så upptäckte sköterskan att bäbisen låg åt fel håll, med rumpan nedåt, och att jag därmed skulle snittas! Tack vare att vi åkte så tidigt så blev det aldrig dramatiskt, men jag brukar ofta tänka på vilken tur vi hade.
    VAd olika de gör min tvilling två kom i fot/sätesbjudning och när jag hörde barnmorskan sa att här kom det en fot så tittade jag på doktorn som styrde honom utanpå magen, åhhh vad skönt nu blir det väl ändå snitt!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-05-16 22:30:51 följande:
    Ah, då förstår jag. Jag är själv snittad och tycker väl inte att det var någon höjdare direkt. 
    Nej alla säger så men det är mer planerat, jag vet ungefär vad jag kan vänta mig inbillar jag mig i allafall. Efter W kunde jag inte gå på toaletten normalt på 5 veckor kunde inte gå, stå kunde jag inte de första 3 veckorna. De ville inte ens skicka hem mig för jag var så deprimerad men övertygande som jag är tjatade jag mig hem. Jag fick gå en viss sträcka på danderyd så de såg att jag kunde gå. Har aldrig varit så slut efter att ha gått typ tre meter
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-05-16 22:29:38 följande:
    Näähä?? Förvånad Förvånad Hujedamej... Inga barn för min del tror jag... Och om det blir det så ska jag bänka mig på BB 1 v innan och stanna där vad de än säger! Drömmer
    Miceme skrev 2011-05-16 22:20:46 följande:
    Varför beställer ni mat ni int egillar *sitter och skrattar högt för mig själv*
    Hehe, ungefär vad jag tänkte oxå.
    Jaså du är ingen barnmänniska?
    Sommarbrud skrev 2011-05-16 22:29:20 följande:
    Men vilken grej! I bilen är helt stum här herregud vilken super kvinna du är!
    Sommarbrud skrev 2011-05-16 22:30:44 följande:

Smärta är någonting som jag är bra på att hantera, så länge ingen pratar med mig utan bara låter mig sköta mig själv, jag har fortfarande riktigt starka minnen, hur han ligger där och kikar och blinkar och blinkar, stjärnklart var det och vi åker på motorvägen i mysbelysning. Jag ser det framför mig så härlig känsla!
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-05-16 22:32:52 följande:
    Nej alla säger så men det är mer planerat, jag vet ungefär vad jag kan vänta mig inbillar jag mig i allafall. Efter W kunde jag inte gå på toaletten normalt på 5 veckor kunde inte gå, stå kunde jag inte de första 3 veckorna. De ville inte ens skicka hem mig för jag var så deprimerad men övertygande som jag är tjatade jag mig hem. Jag fick gå en viss sträcka på danderyd så de såg att jag kunde gå. Har aldrig varit så slut efter att ha gått typ tre meter
    Födde du på vanliga danderyd eller på bb stockholm?
  • Sommarbrud
    Miceme skrev 2011-05-16 22:35:49 följande:
    Jaså du är ingen barnmänniska?
    Sommarbrud skrev 2011-05-16 22:29:20 följande:
    Men vilken grej! I bilen är helt stum här herregud vilken super kvinna du är!
    Sommarbrud skrev 2011-05-16 22:30:44 följande:

Smärta är någonting som jag är bra på att hantera, så länge ingen pratar med mig utan bara låter mig sköta mig själv, jag har fortfarande riktigt starka minnen, hur han ligger där och kikar och blinkar och blinkar, stjärnklart var det och vi åker på motorvägen i mysbelysning. Jag ser det framför mig så härlig känsla!
    Men du är ju helt fantastisk! jag komemr ihåg när w kom jag skrek att de skulle ta bort honom och sen ville jag dö.. Kommer ihåg att de sa att jag skulle opereras och köras till operation och det enda jag frågade om var om ajg fick sova där och det fick jag. Var nog den gladaste stunden i mitt liv... Hmm kanske inte en bra start på mammalivet :) Men nu är han världsbäst nästan jämt Cool
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-05-16 22:36:09 följande:
    Födde du på vanliga danderyd eller på bb stockholm?
    Danderyd valde det, du då?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!