• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Miceme
    Sommarbrud skrev 2011-05-16 21:41:10 följande:
    Haha jag tror att de nya blommo0rna ska dölja röran vi har här hemma... W gillar plocka fram saker o jag gillar att plocka undan.. Gullvivor plockade jag också i helgen så fint! Längtar tills W kommer hem med lite maskrosor har vi hela gräsmattan full av!

Oj vad lite du gick upp, imponerande!
    Det var min BM också dock inte läkaren som skulle göra tillväxtultraljud han tyckte det var väldigt besvärligt med ett sånt fettlafer emellan och sedan kanske det var en liten äldre apparat de hade i <gränna Förvånad tur att det var till mig han sa så!  med tvillingarna mådde jag konstant dåligt, var otroligt psykiskt jobbigt.

Denna buketten var ju snygg tyckte jag
  • Miceme

Dessa är ju snygga också och den längst ner till vänster är ju faktiskt rosa svart, men känns svartvit på något sätt
  • Sommarbrud
    Miceme skrev 2011-05-16 21:48:18 följande:
    Det var min BM också dock inte läkaren som skulle göra tillväxtultraljud han tyckte det var väldigt besvärligt med ett sånt fettlafer emellan och sedan kanske det var en liten äldre apparat de hade i <gränna Förvånad tur att det var till mig han sa så!  med tvillingarna mådde jag konstant dåligt, var otroligt psykiskt jobbigt.

Denna buketten var ju snygg tyckte jag
    Det måste ha varit en super gammal apparat för på mig gick det kanon och ja som sagt 30 kg... Hur länge gick du med tvillingarna i vilken vecka kom de ?
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-05-16 21:25:47 följande:
    Nej men jag gick upp 30 kg med w!!! GALET! Men nu har jag nog 2 eller 3 kg kvar. Sen vill jag gå ner 10 till men det hinner jag inte innan sommaren får bli sen. Men besatt skulle jag nog inte säga men det är skönt att springa lite bara jag spinnar ju inte längre på dagarna utan springer ju bara på kvällen
    Men då är du ju redan där! Herregud, 2-3 kilo upp eller ner syns ju knappt på nån!

Jag gick ju upp 18 kg (fast av medicin) och det har tagit tiiiiid att få av dem. Nu har jag (fortf, jag är inte så hurtig som en del av er andra i tråden) ca 5 kg kvar. 7 om jag ska hårddra det hela...

Så 30 kilo är ju fantistiskt bra jobbat på 11 mån!! Jag menar, du har ju rasat i vikt då! Förvånad
    Sommarbrud skrev 2011-05-16 21:24:23 följande:
    Ja kanske en till färg, men jag ogillar att ha fler färger... Är väldigt tråkig så, men det kanske blir lite platt med svart vitt fast ingen skulle bli förvånad :) allt är svart vitt här hemma med lite rött i vissa rum .. :)
    Jo, jag vet att du är färghatare (fisk som du är, inte bra... Flört) men om du gillar rött kan du kanske hitta en snygg röd nyans, några enstaka röda blommar (räcker ju med 3 el 5 st typ) att ha bland det svartvita? Eller ett rött sidenband runt skjälkarna kanske?
  • Sommarbrud
    Miceme skrev 2011-05-16 21:49:32 följande:
    Dessa är ju snygga också och den längst ner till vänster är ju faktiskt rosa svart, men känns svartvit på något sätt
    De är super snygga! Men blommorna finns ju inte i Juli! ANnars hade jag tagit en sån på en gång!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-05-16 21:51:31 följande:
    Men då är du ju redan där! Herregud, 2-3 kilo upp eller ner syns ju knappt på nån!

Jag gick ju upp 18 kg (fast av medicin) och det har tagit tiiiiid att få av dem. Nu har jag (fortf, jag är inte så hurtig som en del av er andra i tråden) ca 5 kg kvar. 7 om jag ska hårddra det hela...

Så 30 kilo är ju fantistiskt bra jobbat på 11 mån!! Jag menar, du har ju rasat i vikt då! Förvånad
    Sommarbrud skrev 2011-05-16 21:24:23 följande:
    Ja kanske en till färg, men jag ogillar att ha fler färger... Är väldigt tråkig så, men det kanske blir lite platt med svart vitt fast ingen skulle bli förvånad :) allt är svart vitt här hemma med lite rött i vissa rum .. :)
    Jo, jag vet att du är färghatare (fisk som du är, inte bra... Flört) men om du gillar rött kan du kanske hitta en snygg röd nyans, några enstaka röda blommar (räcker ju med 3 el 5 st typ) att ha bland det svartvita? Eller ett rött sidenband runt skjälkarna kanske?
    Ja sidenband kanske annars tycker jag inte om rött sådär på sommaren tror jag.. Japp lite lagom gnällig så här på måndag kvällen! Är rätt less på min kille ikväll också så sitte rnu o beställer saker på nätet för att trösta mig :) Han får det på sitt kreditkort sen perfekt!

Men du e ju smal som en räka! Jag är så rund i ansiktet vilket jag iof alltid är har ett runt ansikte men skulle vilja kapa lite där, Alla ni i tråden ser så små ut i ansiktet o över axlarna
  • Miceme
    Sommarbrud skrev 2011-05-16 21:50:03 följande:
    Det måste ha varit en super gammal apparat för på mig gick det kanon och ja som sagt 30 kg... Hur länge gick du med tvillingarna i vilken vecka kom de ?
    Ja den är äldre det är en sådan liten mottagning, så det kommer en läkare från jönköping och samlar upp alla emellanåt. Jag blev så jävla snopen och min BM eller praktikanten sa inget heller, skulle någon av mina arbetskamrater prata så till någon av våra gamla så skulle jag ju inte direkt stå brevid och tiga..... men men

Tvillingarna kom i vecka 33+6 jag var inlagd två veckor innan de kom och sedan låg vi 4 veckor tillsammans
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-05-16 21:49:32 följande:

Haha, så kul! Det är ju precis de buketterna hon kollat på! Kom du ihåg det eller blev det en lyckad fullträff??
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-05-16 21:54:44 följande:
    Ja sidenband kanske annars tycker jag inte om rött sådär på sommaren tror jag.. Japp lite lagom gnällig så här på måndag kvällen! Är rätt less på min kille ikväll också så sitte rnu o beställer saker på nätet för att trösta mig :) Han får det på sitt kreditkort sen perfekt!

Men du e ju smal som en räka! Jag är så rund i ansiktet vilket jag iof alltid är har ett runt ansikte men skulle vilja kapa lite där, Alla ni i tråden ser så små ut i ansiktet o över axlarna
    Jag är INTE smal som en räka! Drömmer Men tack för den ändå. Cool Är dock ganska nöjd med alla de kilon jag gått ner och det tycker jag du oxå ska vara! {#emotions_dlg.flower} Du har ju gått ner hur mkt som helst, tycker det är hemskt när du nedvärderar dig så där! Du ÄR ju jättefin...
  • Sommarbrud
    Miceme skrev 2011-05-16 21:54:48 följande:
    Ja den är äldre det är en sådan liten mottagning, så det kommer en läkare från jönköping och samlar upp alla emellanåt. Jag blev så jävla snopen och min BM eller praktikanten sa inget heller, skulle någon av mina arbetskamrater prata så till någon av våra gamla så skulle jag ju inte direkt stå brevid och tiga..... men men

Tvillingarna kom i vecka 33+6 jag var inlagd två veckor innan de kom och sedan låg vi 4 veckor tillsammans
    jag hade börjat gråta på stört var jätte känslig över min vikt så min BM slutade väga mig tyckte det var onödigt utan sa bara att det går du ner sen snälla hon!

Oj jopbbigt att ligga inne så länge. Jag låg inne tre dygn innan W kom tyckte det var as jobbigt! Och tjatade tills jag fick åka hem... Spännande med tvillingar, förlåt att jag frågar så mkt du behöver inte svara :) Vad vägde de? D
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!