• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Aylas

Jag är jättenöjd, den sitter framförallt tight i ryggen, så det syns inte, men jag har ett myntinkast i ryggen när klänningen sitter som den ska 

Jag är riktigt nöjd, några småsaker som man alltid vil ändra på, volangerna lite mjukare och lite av spetsen - men inget som jag inte kan överleva. Lite stor över bysten utan BH, får hitta något som fyller ut lie så det inte blir full insyn när jag rör mig  

Den beställdes på Milly 28/2, den är gjord från bilder så inget ur deras ordinarie sortiment.

• Miceme
    Aylas skrev 2011-05-16 14:09:44 följande:

Underverket på  Vad tycks?

Klänningen är lite, lite för liten, trots att det är snörning men jag drog av ett par cm för att jag absolut inte ville ha den för stor och de två-tre cm som gör att den litter lite för tight över ryggen får jag fixa på de tre månader som är kvar.... 
    WOW WOW WOW SÅ SNYGGT!!!
  • sandis1977

FadeToBlack skrev 2011-05-16 12:09:20 följande:
    Hejsan! Tänkte bara dela med mig att min kinaklänning  och brudtärnornas klänningar från Landybridal kom förra veckan, hela 1 månad innan beräknat leveransdatum! :)
    Vi är allihopa suuupernöjda med våra klänningar, satt som en smäck! Men enda problemet jag har är att det blev väldigt låg urringning och jag fick världens pushup när man drog åt klänningen. Frågan är ju nu om det ser alldeles för "tacky" ut och vad kan man göra åt den djupa urringningen? Min brudtärna föreslog att hitta en balconettebh så mittendelen kan synas lite typ i spets, men blir det helt sjaskigt? :P
    Det finns en bh som pushar lite (inget fel i det va?) och som går djupt ner mellan brösten som gör att den inte kommer synas. Jag tycker din urringning är jättefin och hade inte gjort ngt åt det och absolut inte haft en bh som syns "med flit" Såg den första gånge på Kenzas blogg och hittade den nog på Nelly tror jag.

• Sommarbrud

Klänningen är lite, lite för liten, trots att det är snörning men jag drog av ett par cm för att jag absolut inte ville ha den för stor och de två-tre cm som gör att den litter lite för tight över ryggen får jag fixa på de tre månader som är kvar.... 
    WOW!!!!! Herregud så snyggt!!!
  • Miceme

SKUMBOLL: Nu sitter jag med tandskenor i truten och ser ut som ett monster ha ha

• sandis1977
    Aylas skrev 2011-05-16 14:46:21 följande:
    Jag är jättenöjd, den sitter framförallt tight i ryggen, så det syns inte, men jag har ett myntinkast i ryggen när klänningen sitter som den ska 

Jag är riktigt nöjd, några småsaker som man alltid vil ändra på, volangerna lite mjukare och lite av spetsen - men inget som jag inte kan överleva. Lite stor över bysten utan BH, får hitta något som fyller ut lie så det inte blir full insyn när jag rör mig  

Den beställdes på Milly 28/2, den är gjord från bilder så inget ur deras ordinarie sortiment.
    Det ska du vara.
    Jag sitter här och är lite avis på din klänning. Skickade ett mail till Landy och fråga hur det går med min, men jag väntar inte hem den förrän i början på juni och har inte fått svar än. Hinner ju inte heller beställa en till om inte denna blir bra gifter oss 30/7
    Läängtar nu och är så spänd!
  • Miceme
    sandis1977 skrev 2011-05-16 14:52:33 följande:
    Det finns en bh som pushar lite (inget fel i det va?) och som går djupt ner mellan brösten som gör att den inte kommer synas. Jag tycker din urringning är jättefin och hade inte gjort ngt åt det och absolut inte haft en bh som syns "med flit" Såg den första gånge på Kenzas blogg och hittade den nog på Nelly tror jag.

Det är en wonderbra finn också på lindex, jag beställde min på uppercut, den är super bra och sitter där den ska
  • Aylas

Tack för alla positiva tillrop. Är glad över att jag vågade beställa - klänningen är så mycket jag...

Sandis; tack Du får ligga på dem lite. Vilken klänning har du beställt?

Fade ToBlack; jättefin klänning! jag tycker du ska testa utan BH om du tycker det blir för mkt lyft. Jag hatade det i början, men har ett par klänningar där BH inte funkar och man vänjer sig.  

• Pinkgrape

Hihi det knackade nyss på dörren och utanför stod en.. ja, snygg kille faktiskt, och med sig hade ett paket. I det paketet fanns TÄRNKLÄNNINGARNA! :D

Jag blev jätteförvånad, då jag inte hört ett ord om att klänningarna skulle varit skickade.

De är i färgen jag beställde, i storlekarna jag beställde och de har snörning i ryggen istället för dragkedja, precis som jag bad om och dessutom känns de riktigt fina i kvalitén. Den har dessutom bra stöd för bysten och alla sömmarna ser riktigt bra ut. Det är dock en sak som inte är som jag bad om och det är att det saknas axelband, trots att säljaren till och med dubbelkollade med mig om färgen på axelbanden. Nåja, det är faktiskt väldigt skitsamma i sammanhanget, för klänningarna är fantastiskt fina.

Detta är alltså klänningen jag beställde, fast i färgen ljusrosa med svart band i midjan.

Såhär blev resultatet då, tänk er den på en människa och utan skrynklor :P

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Ninana

Den är jätte tjusig! Hur lång är du?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!