• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • jennifaer
    Aylas skrev 2011-05-16 13:54:14 följande:
    Äntligen tillbaka med internet. Har varit helt offline sedan i torsdagseftermiddag. Iväg på möhippa för en vän - då kan det bli så. Men snart kommer de utlovade bilderna på klänningen som kom typ exakt när vi skulle åka hemifrån. N blev lagom glad när jag sa att vi var tvugna att först prova klänningen och fota den - innan vi skulle ut på en 6 h bilresa Stackarn...
    Oooh spännande! Skynda skynda!Flört
  • Miceme

Knopan skrev 2011-05-16 13:14:21 följande:
    Miceme - 165 USD  
    Knopan skrev 2011-05-16 13:18:44 följande:
    Den är från Etsy. Jag har nog mer eller mindre bestämt mig för en bukett med fejk-blommor. Jag vill ha pioner i min brudbukett och det är inte säsong för dom när vi gifter oss, så med fejkblommor blir det perfa    Dessutom slipper jag det tråkiga med att den vissnar efter ett par dagar.
    Men snygg är den! Ska du köpa en redan ihopsatt bukett eller ska du binda ihop själv av styckblommor?
    Pioner köpte jag fina i ullared röda och vita köpte jag kommer inte ihåg om det fanns fler färger. För det är väl en pion? Tycker att dem ser riktiga ut, Rusta hade fått in jättefina styckblommor för ett tag sedan.
  • Aylas

Underverket på  Vad tycks?

Klänningen är lite, lite för liten, trots att det är snörning men jag drog av ett par cm för att jag absolut inte ville ha den för stor och de två-tre cm som gör att den litter lite för tight över ryggen får jag fixa på de tre månader som är kvar.... 
  • Malin24
    Aylas skrev 2011-05-16 14:09:44 följande:

Klänningen är lite, lite för liten, trots att det är snörning men jag drog av ett par cm för att jag absolut inte ville ha den för stor och de två-tre cm som gör att den litter lite för tight över ryggen får jag fixa på de tre månader som är kvar.... 
    WOW..skitsnygg!!!!
  • Skumboll

Vad fin den var, den ser ju ut att sitta toppen! Är du nöjd själv?
  • Junibruden

wow wow wow, den sitter ju jätte fint! och vad vcker du är i den!! är du själv nöjd?
  • sandis1977

Underbart fin!! Den sitter kanon på dig!
    Var beställde du ifrån?
  • 120530
    FadeToBlack skrev 2011-05-16 12:09:20 följande:
    Hejsan! Tänkte bara dela med mig att min kinaklänning  och brudtärnornas klänningar från Landybridal kom förra veckan, hela 1 månad innan beräknat leveransdatum! :)
    Vi är allihopa suuupernöjda med våra klänningar, satt som en smäck! Men enda problemet jag har är att det blev väldigt låg urringning och jag fick världens pushup när man drog åt klänningen. Frågan är ju nu om det ser alldeles för "tacky" ut och vad kan man göra åt den djupa urringningen? Min brudtärna föreslog att hitta en balconettebh så mittendelen kan synas lite typ i spets, men blir det helt sjaskigt? :P
    Jättejättefin klänning! jag tror också att spets drar blickarna till sig mer. Du kan inte vara utan bh? När den sitter så bra som den gör borde ju inget hoppa ut ändå?
  • Junibruden
    FadeToBlack skrev 2011-05-16 12:09:20 följande:
    Hejsan! Tänkte bara dela med mig att min kinaklänning  och brudtärnornas klänningar från Landybridal kom förra veckan, hela 1 månad innan beräknat leveransdatum! :)
    Vi är allihopa suuupernöjda med våra klänningar, satt som en smäck! Men enda problemet jag har är att det blev väldigt låg urringning och jag fick världens pushup när man drog åt klänningen. Frågan är ju nu om det ser alldeles för "tacky" ut och vad kan man göra åt den djupa urringningen? Min brudtärna föreslog att hitta en balconettebh så mittendelen kan synas lite typ i spets, men blir det helt sjaskigt? :P
    tycker inte alls att den är "tacky", sitter ju jätte fint på dej! du är jätte snygg!! jag skulle kanske inte ta någon spets, för den kan som några andra påpekat ytterligare dra åt sig uppmärksamhet... men kankse du kunde ha en bh som absolut inte har någon pushup? eller kanske bh:n inte har någon betydelse om det är klänningen som bidrar till pushup-effekten... utan bh är ju också en idé, men själv trivs jag mycket dåligt utan bh och kommer att ha en "silikonbh" som limmas fast i brösten och sidorna... (är tvungen att ha utan axelband och den måste vara låg i ryggen så då fanns bara det alternativet kvar... )
  • jennifaer

Guuuud vad snygg den är! Passar dig superbra! Nästan så man blir sugen på en tillDrömmer
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!