Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Ja, nu menade jag ju inte att inlägget om tyg var riktat till mig på nåt vis eller att jag förväntas svara mer än nån annan. Utan mer att du är så bra på att fiska upp gamla inlägg (som det jag skrev om tyg) och observerar alla frågor folk ställer. Tur att du finns här i tråden!
Nja, vet inte hur det går med allt. Bröllopsplanerna är inte det minsta roliga längre, inbjudningarna måste ju ut snart och vi måste bestämma oss för om vi ska ha själva vigseln med bara närmaste familjen eller med allihop. Och det känns mest ångestladdat just nu..
Tinzi:
Är det här samma klänning som du har?
www.blocket.se/vastmanland/Brollopsklanning_3..
Haha, jahaaa... Och jag såg inte att du svarade ang bildtråd heller förrän nu! Men nu hänger jag med.
Ja, tror både denna tråd och brudklänningar är liiite beroendeframkallande..
För mig blev det ju lite tvärtom dock, jag som ääälskar klänningar av alla slag är dötrist på dem numera..
Ja, det är väldigt ångestladdad just nu. Förbannar mest mig själv för att jag dragit igång hela den här stora processen överhuvudtaget. Och jag blir så jäkla förbannad på mitt problem trots att jag inte kan styra det. Jag har ju min panikångest som är som den är. Har skjutit problematiken framför mig, för i grunden VILL jag ju ha det här bröllopet precis som det är planerat. Blivanden har varit ganska obeveklig, han har alltid tyckt att vigseln firas med hela släkten. Punkt. Jag har ju tagit upp det här med en liten vigsel många ggr (även här i tråden) med sambon och det slutar alltid med att jag tappar kontrollen och blir jätteupprörd, han byter då samtalsämne och har sopat problemet under mattan/skjuter det framåt. Men nu när inbjudningarna ska ut snart så har det kommit krypande mer och mer. Och så i förrgår (när jag återigen tog upp vigseln) fick jag den värsta attacken jag haft på flera år. Mamma fick rycka in och hon blev jättearg på blivanden över de här "dumheterna" och tyckte vi skulle avboka alltihop och istället åka iväg själva och gifta oss. Hursom, så tror jag sambon fick en smärre chock av att inse hur mkt det här faktiskt kan påverka vigseln. Om förrgårdagens scenario skulle upprepa sig på bröllopsdagen, det skulle va 7 helsike mkt "konstigare" för gästerna än att bara bli inbjuden till en stor bröllopsfest!