• Pluppe

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

BettyBoop skrev 2012-01-18 21:41:55 följande:
     Det med skulderbladen har jag ett vad jag själv tycker, bra tips om. Använder nämligen ofta korsett (stålbenad viktoriansk variant) och då får man just det där vecket som inte är jättesmickrande. Har helt enkelt att göra med att när man snör åt något så trycks huden in och ett veck bildas. Likadant om man lindar bandage hårt etc. Vi är ju trots allt mjuka utanpå skelettet - vilket vi SKA vara. Nåväl, vad jag gör är att jag lättar på snörningen i de översta hyskorna. Så att livet inte sitter så hårt just precis i själva toppen. Det gör att livet inte trycks in så hårt just där och inte bildar samma skarpa kant. Dvs jag snör livet hårt hela vägen men inte just i de översta hyskorna. Hoppas du förstår hur jag menar. För övrigt tycker jag inte alls du ser stor ut. Du ser jättefin ut!
    Tack så jätte mycket för fin komplimang, kände att det behövdes lite Glad
    Ska testa att dra snörningen så som du beskriver, låter ju ganska logiskt att det borde fungerar. För det var just högst upp som jag kände att klänningen satt och resten var lite halvt som halvt. Tack så himla mycket för det tipset Solig
  • Pluppe
    yorkstacy skrev 2012-01-19 00:37:37 följande:
    Kanske är det så att jag inte varit tillräckligt inne här och involverad i dessa "Kina-trådar", men jag har kommit underfund med en grej när jag beställde från Light in the Box som jag tänkte dela med mig av, även om ni alla kanske redan vet detta. Isåfall får ni bara bortse från detta. 

Visserligen kan man ju inte garantera eller gå igod för att detta är en rutin elelr något som alltid fungerar, men jag har gjort 1 beställning och detta fungerade superbra för mig den gången iallafall. 

När jag skulle beställa på hemsidan så startade jag "Live chatten" samtidigt. jag frågade om jag kunde få en disscount code för höll på att göra en beställning. Kundtjänst stannade kvar i chatten tills jag beställt klart och sedna inna jag gick till "kassan" fick jag en personlig kod som de aktiverat till mig och där angav jag den. 

När jag slutfört orden gick jag till " My orders" och sedan in på "details"  . Skrollade ner till "Resolve a paymen issue" och klickade där. I den rutan skrev jag ner " please send my order as gift" och sedan skickade jag iväg den "ticket". 

Någon dag senare fick jag ett svar att det var okey och att det meddelat detta vidare till shipping.

Idag ankom mitt paket (beställde 22 december) och allt var markerat som gåvor, ingen skatt, tull eller moms blev debiterad och det mesta inuti paketet var till belåtenhet.

Visseligen kan detta med tullar o avgifter osv vara lite si å så, ibland blir man debiterad, ibland inte. (Beställde grejer från ClassyBrides.com i USA och blev debiterad en herrans massa moms, tull o skatt elelr vad det nu var. MKT pengar blev det iallafall. )

Ville dock dela med mig av min erfarenhet, för kanske kan det hjälpa någon och det är ju alltid värt att försöka, man har ju inte direkt något att  förlora.  

Jag har varit jätte glad för att jag slapp betala tull men nu 10 dagar senare kom en faktura från Fedex att jag ska betala till för det jag beställde från light in the box... Fasen! Men det där med att dem skriver "gift" är skit bra och bra att du skrev ett tips om det, kan ju vara bra att veta ifall man vill beställa mer :)
  • Pluppe
    daniiel skrev 2012-01-19 11:48:54 följande:
    Alla mina klänningar (6st totalt) har skickats med DHL och ingen har fastnat i tullen :)
    Allt jag har fått skickat med DHL har gått igenom tullen, men fedex (stavas det så) så har jag fått betala tull..
  • Pluppe
    Italia08 skrev 2012-01-20 11:49:24 följande:
    Vilken tjusig klänning! Förstår smeknamnet nu. =) Men håller med om att du behöver en underkjol för att få till det rätta fluffet. Är helt säker på att det kommer att se kanonsnyggt ut! Den ser väldigt välsydd och dyr ut. Skrattande

Jag tycker inte heller att du ser stor ut. Men det går ju alltid att prova med att flytta bandet eller ta bort det för att se vad som händer med klänningen (och din känsla) då. Tror också att en underkjol kan göra så att du känner dig finare i den, då blir ju skillnaderna mellan överdelen och underdelen extra markerad, ja så som du vill ha klänningen.

Du har säkert sagt det redan, men vad kostade den? *nyfiken* 
    Jag gav 2600 kr med frakt för den, helt okej kände jag för min Fluff ;D Haha!

Tack så mycket för fina ord! Jag hoppas och tror också att den kommer bli bra när jag väl har en underkjol under.. Skulle inte det göra den bättre så går det ju som du säger ändra bandet osv. Sen dessutom vill jag kunna se mig själv i en helkroppsspegel för att få rätta känslan, det blir inte rätt på kort med skuggor osv.

Lovar att lägga in bilder när underkjolen har anlänt :)
  • Pluppe

Tjejer... En fråga angående underkjol..

Jag har en stor klänning med stor, vid kjol och behöver en bra underkjol. Har en underkjol med stålringar men jag känner mig inte riktigt bekväm med den eftersom den har börjat spänna (är gravid), finns det speciella "gravid-underkjolar" eller har någon ett annat förslag på någon underkjol, helst inte för dyr..

• Pluppe
    1700tal skrev 2012-07-14 07:19:34 följande:

Men hur kan det vara underkjolen och inte själva klänningen som spänner när underkjolar har elastiskt band i midjan? *hänger inte med*

Men det är väl enklast att sy/knyta i en bit extra resår i midjan? Det vet jag flera som gjort här i tråden när det elastiska bandet suttit lite för hårt.

Min underkjol har inget elastiskt band i midjan, det är bara ett snöre som man knyter under magen.... Det är en billig underkjol från ebay. Klänningen spänner inte alls eftersom jag kan välja att knyta den hur hårt jag vill, den har korsett.

Gillar dock inte det här med stålringar, så därför jag ställer frågan också, men kom och tnka på i efterhand att det kanske inte går att få samma snygga fall utan en underkjol med just stålringar...

Hur är det att sitta i en sådan underkjol (med stålringar) egentligen? Eller ska man klä av sig underkjolen lite snyggt? Flört
  • Pluppe
    1700tal skrev 2012-07-15 11:36:39 följande:

Aha, då förstår jag. Har inte sett inte underkjol utan resår. Men då är det kanske läge att införskaffa en sån så kan magen växa bäst den vill?

Vad gäller stålringarna, vad är det du inte gillar med dem? Själv tycker jag ringarna är oumbärliga till en vid kjol, det blir lätt att gå, man får luft runt benen och kjolen får en bra form. Och sitta är inget problem, ringarna är ju böjliga och lägger sig i knät när man sitter.

Ja, jag får nog införskaffa en bättre modell.. Någon som har någon länk till en bra kjol?

Det är sant! Det är väldigt trevligt med lite "luft mellan benen" (missförstå mig rätt) Flört Undra om mina ringar är böjliga.. Jag har nämligen reagerat på att dem går isär och det är det jag inte gillar riktigt.. Men jag har nog en dålig modell! Ska kolla upp om det finns någon annan att få tag i. Tack för tipsen :)
  • Pluppe
    1700tal skrev 2012-07-15 16:51:15 följande:
    Hm, ja det kanske är en dåligt gjord modell du råkat få. Har ett antal modeller och varianter här hemma (samtliga från Milly) som känns väldigt bra. Sen är de jag har (och de flesta) justerbara i ringarna så det underlättar ju.
    Kan inte du skicka länkarna på dem underkjolarna du har? Låter ju kanon att man kan justera ringarna! Min klänning är ifrån Milly och den stormgillar jag ju så då kommer nog underkjolarna vara kalas med!
  • Pluppe

Ja, jag kom på det i efterhand att det finns nog ingen underkjol som bär upp klänningen så bra som stålringar.. Ska bara försöka få tag i en bra sådan underkjol ;) Ja precis det är Mori Lee kopian med lila band i midjan :)

Här kommer lite bilder!

Jag bjuder på bilder ifrån 2 olika tillfällen, syns kanske på en liiiiten mer putande mage i vissa bilder ;) Och ni får ursäkta hängbrösten, men hade ingen bh på mig.. :P Bjuder även på putet som döljer sig under! Tycker ni klänningen fungerar trots att jag är gravid? Eller ser jag bara tjock ut?
  • Pluppe

Klänningen är inte lika "puffig" på dem 2 nedre bilderna då innerkjolen var knölig upptäckte jag efter att jag ahde tagit korten.

• Pluppe
    daniiel skrev 2012-07-15 22:10:08 följande:
    Klänningen är ju jättefin :) Jag tror absolut att en underkjol som ger lite vidd kommer bli väldigt bra till den där klänningen! Du kan ju alltid beställa från ebay, där finns det ju många billiga. Jag är själv väldigt förtjust i den här www.ebay.com/itm/free-shipping-2-hoop-Train-W... jag har haft en sådan. Den ger bra vidd, utan att göra så kjolen ser ut som en ballong och släpet får ett fint fall :)

Grattis till magen också!, eller främst till det som gömmer sig där i :) Om du kan ha klänningen med gravidmage är ju upp till dig själv, hur du tycker det ser ut och känns. Själv hade jag nog valt något som framhäver magen mer, men där vill man ju olika :)
    Åh den underkjolen verkade ju bra!! Är det ringar i den? Jag är så himla dålig på engelska!

Tack tack :) Jo första tanken var ju att köpa något som framhäver, men jag tycker alla gravidklänningar är så tråkiga, känner att det här är ju drömklänningen och då vill jag ha den, men sen så tänker jag även på det där med magen om det ser bra ut.. Men jag tycker inte att det ser så illa ut :)
  • Pluppe

Jag har inte tillräckligt med utrymme här hemma för att lägga ut släpet ordentligt så det blir inte riktigt rättvist. :/

• Pluppe

Tack för allas tips och åsikter :)
    Har känt lite på det och har bestämt mig för att ha den just som den är, jag känner mig fin :) Tror tyvärr att klänningen skulle förlora hela sin charm ifall man skulle smita åt den runt magen, och det skulle nog inte bli snyggt heller, så jag behåller den som den är! Nu har jag iaf beställt en ny underkjol som jag hoppas sitter lite bekvämare :)

Jag har beställt klänningen ifrån Millybridal :)

• Pluppe

pulmonate: Jisses så vacker du är!!! Jag röstar med på sidenband blev riktigt fint!

Vill passa på att tacka Daniiel för tipset angående underkjolen! Har idag testat klänningen på sambons jobb inne i en spegelsal, och jag känner mig så nöjd! Så stort tack för länken Glad

• Pluppe
    daniiel skrev 2012-08-08 11:27:43 följande:
    Vad roligt att du känner dig nöjd :) Hur går det med magen då? Växer som den ska? :)
    Jo, det går bra med magen, kommer vara i v.19 nästa vecka (gifter oss på lördag) så den håller sig i ganska lugn form ännu ;) Himla tur det!
  • Pluppe

I lördags blev vi man och hustru!! Magen döljde sig bra i klänningen :D

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!