• Pluppe

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Slänger in frågan här med.. Såg att jag skrev den i fel tråd, ber om ursäkt för det!

Hur många har behövt betala tull för det ni har beställt från Milly Bridal?

• Pluppe

Fast är det inte så att ifall dem skriver "GIFT" på paketet så slipper man... Tänkte mer ifall det var något sådant som gjorde skillnad mellan leverantörerna.

• Pluppe
    Lommila1 skrev 2011-12-02 10:58:24 följande:
    Alla skriver väl gift!? men ibland e de ju lite mer genomskiligt än annars att det inte är en present...
    Nej det tror jag inte alla gör.. Inte vad jag har haft erfarenhet när jag har beställt andra saker från t.ex. ebay.. Fast en bröllopsklänning kan man ju få i present också Flört
  • Pluppe

Tack så mycket för utförliga svar!
    Bara hålla tummarna för att jag slipper tulla :)

Men om vi säger att klänningen skulle fastna i tullen. Hur mycket skulle jag behöva betala extra då med tull, moms och ifall det är något mer. Min klänning med frakt gick på 2680 kr

• Pluppe
    daniiel skrev 2011-12-02 17:53:46 följande:
    Då är tullavgiften 12% av 2680kr, moms 25% av samma summa och sedan tillkommer det en administrationsavgift som brukar ligga runt 100kr. Det betyder alltså att du isådana fall behöver betala ca 1100kr extra.
    Tack för uträkningen! Hoppas jag slipper... Blir ju liiiite mer än vad som var tänkt :( Trodde bara att man fick betala tullen ifall man blev "stickad" inte moms också, men där ser man, får nog läsa igenom lite mer innan man beställer fler saker över 1400 kr gränsen Solig Men hur eller hur hade den blivit billigare än att köpa just en sån klänning här i Sverige så det är ju en liten klapp på axeln iaf!
  • Pluppe

Får man lägga in en bild på mannens väst som jag köpte från Kina? :) Jag gör ett försök, annars får ni slå mig på fingrarna! Hittade den på ebay för 270 kr med slips (den ska dock inte användas), tyckte den var jätte fin och min blivande blev super nöjd. På den stora dagen ska han ha frockcoat :) Även den beställt från Kina med har inte fått hem den ännu.

• Pluppe
    M040812J skrev 2011-12-05 19:53:55 följande:
    Pluppe tack! Ska nog beställa vst därifrån! Dom va verkligen fina! Har du ingen bild på din klänning? Jag älskar att titta på klänningar :)
    Hihi, visar inte den än iaf eftersom det kan finnas smygläsare här inne Solig
    Men jag kan säkert inte hålla mig när den väl har kommit hem sen :)
  • Pluppe

Jag fick mejl från Milly att min klänning var i tredje stadiet och att den skulle komma i början av januari. Håller mina tummar för det Solig

• Pluppe
    FelizLane skrev 2011-12-08 08:35:20 följande:
    När beställde du din? Jag beställde min för ca 3 veckor sedan. Är ju så nyfiken och vill ha hem den!!
    Det är nog ungefär 3 veckor sedan jag beställde den med Glad Samma här, det kliar i fingrarna!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!