• Italia08

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

daniiel skrev 2012-01-19 13:30:30 följande:
    Bara att hålla tummarna nu då att klänningen är perfekt, för då kommer det nog kännas värt varenda krona ändå :) Hur ser klänningen ut? :)
    Jag hoppas, att den ser ut så här, och med kristaller längs det röda strecket. Även på baksidan runt snörningen ska det vara kristallet. Har skickat mer detaljerade bilder till Milly, men de är så högupplösta så jag lägger upp en enkel version här. =)

• Italia08
    daniiel skrev 2012-01-19 13:30:30 följande:
    Bara att hålla tummarna nu då att klänningen är perfekt, för då kommer det nog kännas värt varenda krona ändå :) Hur ser klänningen ut? :)
    Ja, snacka om att jag håller alla tummar och tår jag har! Och även m2b:s tår. =)
  • Italia08
    daniiel skrev 2012-01-19 14:00:19 följande:
    Om du får den som du vill ha den, så kommer den vara otroligt vacker :) Ska hålla tummarna och vänta spänt på att få se bilder sedan :)
    Tack så mycket! Ja, vi får se som sagt när den dyker upp.

Fick förresten mejl från Milly-Lily i dag också där de sa att de hade skickat klänningen utan bilder för att jag skulle få den innan nyåret drar i gång (vilket är i dag, fredag enligt henne).
    Och det kan jag gå med på, har ju hellre klänningen så fort som möjligt än att se bilder och sedan få vänta i flera veckor till.
  • Italia08
    Pluppe skrev 2012-01-18 16:02:21 följande:
    Här kommer bilder!

För det första så måste jag be om ursäkt för röran runtom.. Våran hall är en riktig prylsamlar hall, ser hemskt ut nu när man ser det på bild haha!

Och för det andra. Här har ni klänningen. Jag är delad.. Klänningen är sydda efter mina mått, men jag måste ha mätt för stort om höfterna då klänningen är väldigt stor där, kändes som han skulle halka av. Sen är inte sambon jätte van vid att snöra ihop mig heller, så han drog nog inte superhårt. Första bilden tycker jag att jag ser stor ut, bastant och ja.. STOR! När jag ser bilden bakifrån hänger mina skulderblad över, vet inte om det är fett eller skugga som förvärra det hela, sambon säger skugga men det kanske är för att han ska samla pluspoäng Flört Bandet runt midjan som är sytt från "framsidasöm" till "framsiidsöm" hänger lite så det ser pluffsigt ut..  I övrigt tycker jag att klänningen är heeeelt underbar! Den är superfin gjord, broderierna är fina, pärlorna och plajetterna sitter ordentligt, ryggen är jätte fin och av bra kvalitet.

MEN som den ser ut just nu är jag inte nöjd. Jag har beställt en underkjol för att få det rätta fallet för som den ser ut nu är den för "rakt ner" och det var ju inte tanken från början. Nu hoppas jag att underkjolen kommer göra klänning OCH mig fin, så jag inte behöver känna mig bastant Tungan ute
    Vilken tjusig klänning! Förstår smeknamnet nu. =) Men håller med om att du behöver en underkjol för att få till det rätta fluffet. Är helt säker på att det kommer att se kanonsnyggt ut! Den ser väldigt välsydd och dyr ut. Skrattande

Jag tycker inte heller att du ser stor ut. Men det går ju alltid att prova med att flytta bandet eller ta bort det för att se vad som händer med klänningen (och din känsla) då. Tror också att en underkjol kan göra så att du känner dig finare i den, då blir ju skillnaderna mellan överdelen och underdelen extra markerad, ja så som du vill ha klänningen.

Du har säkert sagt det redan, men vad kostade den? *nyfiken* 
  • Italia08
    daniiel skrev 2012-01-19 13:59:04 följande:
    Oj, bra fråga. Ingen aning faktiskt. Jag har aldrig beställt med mina egna mått, bara standardstorlekar, för mina mått har varit så pass nära de måtten.
    Vilken lyx! Själv är jag en blandning mellan tre olika standardstorlekar enligt Millys storleksguide. Och räknar man med hollow to hem så är jag väl en 000 på längden. Skrattande
  • Italia08
    jeth skrev 2012-01-20 12:00:28 följande:
    Hej!

Jag har fastnat för denna klänning :) Vad tycker ni om den?
    Har någon handlat från Milanoo och vet om dom är bra? Vet inte om jag vågar? :S

Cool klänning! Glad

Men angående vilka du ska beställa från så citerar jag expertisen här inne i forumet; bättre att skicka bilden till de företag som har fått bäst recensioner, millybridal, mylove-bridal och landybridal och få ett kostnadsförslag. Då blir det något dyrare men bättre kvalitet på klänningen.
  • Italia08

Aaaaahhhhh!! DHL var här nyss. Och jag har fått mitt paket. Skrikandes

Men, jag vågar inte öppna det utan sällskap och måste vänta tills jag slutar jobba sent i kväll.
    Det kommer att bli en lååååååång dag. Glad

• Italia08

Okej. Nu har jag både provat, fotat och sovit på saken. Jag kan konstatera att jag inte heller är helt nöjd och vet väl inte riktigt vad jag tycker än.

Men, klänningen i sig är väldigt fin och passar nästintill perfekt. De har gjort den väldigt lik originalbilden jag skickade, så på det viset är den över förväntan. Underkjolen funkade inte riktigt till klänningen så det måste jag hyra någon annan. Men det gör inget eftersom jag bara betalade 70 kronor för den.
    Det jag däremot känner inte är helt hundra med klänningen är stenarna.

Det ska vara Swarovski-kristaller på den, men det jag tänker på när jag tänker Swarovski är mer blingbling än dessa. De ser ganska plastiga ut. Men jag tror ändå inte att Milly har lurat mig, för när jag tittar på svenska sidor som säljer sådana kristaller till hemmagjorda smycken osv så ser de likadana ut som de på klänningen. Plus att "stenarna" inte låter som plast när man knackar på dem. Så det är ju åtminstone positivt.

Mitt dilemma nu är att jag verkligen vill ha den här klänningen för att jag inte har sett någon som ser ut som den här (har lagt ihop två klänningar) och för att den är skräddarsydd. Men jag tycker att stenarna ser för plastiga och "billiga" ut. Tror ni att det går att få hjälp av en sömmerska att byta ut broderierna till något mer blingigt utan att det syns eller att klänningen blir förstörd? Och i så fall, känner ni till någon sida som säljer blingstenar till klänningar?

Bilder var utlovade och här kommer de.
    Klänningen sitter inte helt perfekt, knölar sig lite här och där pga att snörningen inte är perfekt och för att jag inte tänkte på att fixa till tyget ordentligt (klockan var 00.30 i natt när jag provade den). Har varken skor eller underkjol på mig så den är lite lång på bilderna.

• Italia08

Tack så mycket alla för de snälla kommentarerna och uppmuntrande orden. De värmer. Och gör mig lite mer positivt inställd till klänningen. Solig Det känns faktiskt bättre efter att ha fått smälta allt lite en dag.

CarolineJohan: Du har säkert rätt att det blir svårt att hitta en likadan klänning för ett vettigt pris, eller ens ett ovettigt pris. Skräddarsytt och egenkomponerat är ju en fördel ...

Just me och CarolineJohan: Ja, det där med stenarna är ju lite av ett problem. Men just nu är jag iaf inne på att kolla upp möjligheten att byta att några av kristallerna till något mer strass-aktigt (dvs bling) och göra om lite. Det borde gå tycker jag och bli lite mer "jag".
    Vet inte riktigt var man hittar strasstenar, men jag får väl göra ett googlesvep i morgon och kolla runt.

Och ni som kan underkjolar, vilken typ passar bäst till min klänning?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!