• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Krazzzy
    Pinkgrape skrev 2011-04-29 23:32:42 följande:
    Ja, men visst är det väl så :) Hehe nej, det där med att vänta är nog inte en stark sida hos just något barn :P Klart festen är spännande, det tycker vår dotter också. Hon längtar efter att få dansa på balen :D Jag är dock rädd att hon ska bli lite ensam, då hon är det enda barnet som kommer vara med under kvällen.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Hon kommer att få så mycket uppmärksamhet och ALLA kommer vilja dansa med kvällens prinsessa{#emotions_dlg.flower} Så det behöver du inte vara orolig för!
  • Pinkgrape
    Krazzzy skrev 2011-04-29 23:36:00 följande:
    Hon kommer att få så mycket uppmärksamhet och ALLA kommer vilja dansa med kvällens prinsessa{#emotions_dlg.flower} Så det behöver du inte vara orolig för!
    Jag hoppas verkligen det :)

Sov gott! :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • 11juni2011

Frågar en gång till Solig

Någon som vet om man kan stryka klänningen själv? Vet inte vilket tyg det är med det ser ut som siden/satin typ.

Har googlat lite och det står dels att man kan hänga den i badrummet medans man duschar så "ängas" den slät, och på andra ställen står det att den absolut inte får utsättas för fukt för då kan det bli fläckar.

Kan man ens lämna in en klänning till kemtvätt och be dom stryka den, fast man inte vet vilket tyg det är?

Eller vågar man testa lite försiktigt på insidan klänningen, med svagaste värmen, å kanske ett annat tyg imellan?

Åsså en annan fråga! En ny :=)

Kan man sy om sin underkjol "längre", min är lite kort så när jag testade klänningen fick jag dra ner den så den hänge på låren så fick jag gå runt bredbent, det kan jag ju inte göra på dagen D. Min underkjol är en sån där som har 3 ringar. Och jag vill gärna ha den nedersta ringen nästan ner i golvet!

• bridesilly
    11juni2011 skrev 2011-04-29 23:49:02 följande:

Frågar en gång till Solig

Någon som vet om man kan stryka klänningen själv? Vet inte vilket tyg det är med det ser ut som siden/satin typ.

Har googlat lite och det står dels att man kan hänga den i badrummet medans man duschar så "ängas" den slät, och på andra ställen står det att den absolut inte får utsättas för fukt för då kan det bli fläckar.

Kan man ens lämna in en klänning till kemtvätt och be dom stryka den, fast man inte vet vilket tyg det är?

Eller vågar man testa lite försiktigt på insidan klänningen, med svagaste värmen, å kanske ett annat tyg imellan?

Åsså en annan fråga! En ny :=)

Kan man sy om sin underkjol "längre", min är lite kort så när jag testade klänningen fick jag dra ner den så den hänge på låren så fick jag gå runt bredbent, det kan jag ju inte göra på dagen D. Min underkjol är en sån där som har 3 ringar. Och jag vill gärna ha den nedersta ringen nästan ner i golvet!

för att undvika katastrofer så stryk inte klänningen själv. ångstrykning är det enda som funkar med säkerhet på brudklänningar. du kan hänga in den på toaletten när man duschar men det är inte säkert den blir helt slät. jag lämnade in min klänning på bröllopsbutiken här i stan som fixade strykningen åt mig. hade också beställt min klänning från shanghai men det var inga problem för tjejen i butiken.

Det är bara bra om underkjolen inte går ända ner till marken. min var för lång (gick ner i marken) och jag höll på att snubbla på den så jag fick sätta mig och vika i midjan och sy upp. det syns ju ändå inte om underkjolen är kortare än klänningen. så länge det blir fint fall på klänningen så tänk inte på det.
  • bridesilly

För er blivande brudar som inte har köpt sin klänning ännu kan jag tipsa om en gammal tråd som jag skrev för länge sedan om vad man ska tänka på innan man köper sin kinaklänning. Kan vara till hjälp kanske

www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m2816826.html

• Darling Daisy

Godmorgon vänner!

Igår somnade jag, sambon och lilla dottern allihop kl 20! Vilken partyråtta man är!

Snygga klänningar ni visat bild på! Nu kommer jag ju inte ihåg vem av er som la upp dom, men det har ni nog koll på själva!
    Röstar också på kinaklänning ett av de tre.

Ska era små döttrar/söner alla vara näbbar? Vår dotter är född dec 08 och hon ska inte vara näbb, bara söt! Sen får vi väl se om hon kommer att vilja sitta i kyrkbänken eller om hon som er lilla, Pink, tänker vara med framme hos prästen.

Och ni frågade igår vad jag funderade på att köpa: ehhh, en brudklänning så klart!!!  
    Har spanat in en kort klänning (tealength) på milanoo som ligger bra till. Sen har de ju så himla många snygga skor så det är rent förfärligt att begära att man ska välja!! De gröna som någon tipsade om här innan ligger i min varukorg, tillsammans med ett par rosa sötnosar, en ny byxdräkt till mamma och klänningen... Ska nog få till lite mer varor innan helgen är över!

• Darling Daisy

Och här kommer bilderna:

Och så tänker jag, heeelt wild and crazy, på om man skulle beställa denna med lite färgade detaljer... Tex med grönt band i midjan och grön tyll längst ner till de gröna skorna ovan, tror ni det skulle vara snyggt? Inte för att jag eg gillar grönt utan för att skorna är så himla coola!! 

till mamma

• Humlan66

tack för svaret Miceme .. fler milanoo brudar här inne månne ??

darling daisy ..Tänk på att dom inte håller leveranstiden då det gäller skor på milanoo, mina skulle visst bli 2 veckor försenade dom

• Darling Daisy
    Humlan66 skrev 2011-04-30 08:36:09 följande:
    tack för svaret Miceme .. fler milanoo brudar här inne månne ??

darling daisy ..Tänk på att dom inte håller leveranstiden då det gäller skor på milanoo, mina skulle visst bli 2 veckor försenade dom
    Ja, jag såg det... suck!
  • Humlan66

NÄÄ tjejer- har ni sett att man REDAn kan köpa en kopia på Kate's brudklänning

Snacka om snabba puckar

399 dollardues kostar den- Om någon nu är intresserad av ÄNNU en klänning fniss
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!