• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-04-27 11:46:09 följande:
    Det är sant, det har du förstås rätt i... Kan bli lite omständigt.
    jennifaer skrev 2011-04-27 11:40:25 följande:
    Jag sommarjobbade som guide i en kyrka ett år och efter varje bröllop var det min uppgift att gå ut och sopa upp allt ris/konfetti eller vad de hade kastat och jag hoppas att de gör så på de flesta ställen eftersom det blir väldigt grisigt annarsSkrattande
    Har inte en del kyrkor krav på att man måste sopa upp själv? Oavsett vad som kastas? Sen har jag förstått att ganska många kyrkor har helförbud mot att det kastas saker på kyrktrappan... Av hygieniska skäl. Obestämd
    Jo jag kan förstå det. Jag var tvungen att springa ut fort som tusan för att sopa bort det innan nästa brudpar kom så att de inte halkade på det som hade kastats och för att det inte skulle hinna spridas ut allt för mycket och om det regnade vart det en riktig sörja ibland! Härligt med havregrynen dåFlört Dessutom lockar det till sig en massa fåglar så i den kyrkan jag jobbade var de tvungna att skjuta fåglar lite då och då eftersom de blev så många
  • Pinkgrape
    zvartaliljan skrev 2011-04-27 11:52:22 följande:
    går ju o hitta samma mycket billigare på ebay. Jag har köpt 72st stavar med hjärtan på för ca.200kr inkl.frakt från England.
    Jasså, vart hittade du det? Vad ska man söka på då? :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-04-27 11:48:14 följande:
    Nä jag såg det, jag var kvar på nån gammal sida.
    Ja, jag började undra var du tog vägen... Men du var alltså på en annan sida..
    Pinkgrape skrev 2011-04-27 11:49:00 följande:
    Haha jaasi... det lutar nog åt såpbubblor iallafall då. Då är det inget som behöver sopas upp, inget som fastnar i håret och jag tycker det är jättefint :)

Lite dyrt bara... hm. Får beställa och INTE tala om det för min blivande ;P hihi
    Haha, just det. Det är så det går till när bröllopsbudgeten bearbetas. Trolleri! Tänk vad billigt allt blir om man inte sparar kvitton och inte meddelar nån vad man handlar. Och OM man meddelar vad man handlar så justerar man summan beroende på vem som lyssnar!
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-04-27 11:53:38 följande:
    Ja, jag började undra var du tog vägen... Men du var alltså på en annan sida..
    Pinkgrape skrev 2011-04-27 11:49:00 följande:
    Haha jaasi... det lutar nog åt såpbubblor iallafall då. Då är det inget som behöver sopas upp, inget som fastnar i håret och jag tycker det är jättefint :)

Lite dyrt bara... hm. Får beställa och INTE tala om det för min blivande ;P hihi
    Haha, just det. Det är så det går till när bröllopsbudgeten bearbetas. Trolleri! Tänk vad billigt allt blir om man inte sparar kvitton och inte meddelar nån vad man handlar. Och OM man meddelar vad man handlar så justerar man summan beroende på vem som lyssnar!
    Tsss... så gör jag hela tiden när jag shoppar, oavsett om det till bröllop eller ej ;P haha
  • jennifaer

Jag ska förresten också ha såpbubblor eftersom jag vet vilket h*vete det är att sopa upp riset och dessutom tycker ju barnen det är kul så såpbubblor it is!Glad

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-04-27 11:49:55 följande:
    Haha, det vore ju en syn det.... det nygifta brudparet sopar upp sitt ris (eller vad som nu kastas) innan man åker iväg till festen.... romantiskt värre.
    Haha!
    går ju o hitta samma mycket billigare på ebay. Jag har köpt 72st stavar med hjärtan på för ca.200kr inkl.frakt från England.
    Det var ju inte så mkt faktiskt. Antar att de kostar många ggr det beloppet här i sverige?
    jennifaer skrev 2011-04-27 11:53:01 följande:
    Jo jag kan förstå det. Jag var tvungen att springa ut fort som tusan för att sopa bort det innan nästa brudpar kom så att de inte halkade på det som hade kastats och för att det inte skulle hinna spridas ut allt för mycket och om det regnade vart det en riktig sörja ibland! Härligt med havregrynen dåFlört Dessutom lockar det till sig en massa fåglar så i den kyrkan jag jobbade var de tvungna att skjuta fåglar lite då och då eftersom de blev så många
    Haha, det ska jag meddela svärmor! Hennes omtanke om djuren leder till att de skuts! Hemska tanke... Men allvarligt, kyrkan sköt väl inte fåglar på riktigt?? Förvånad
  • Pinkgrape

Oooooh.... livsfarligt! Hittade bubblor på ebay och där finns det ju ROSA!!!

Jag måste nog beställa 96st iaf :P haha

• 1700tal
    Pinkgrape skrev 2011-04-27 11:55:27 följande:
    Tsss... så gör jag hela tiden när jag shoppar, oavsett om det till bröllop eller ej ;P haha
    Hehe, klart du gör - du var ju fisk ju! Flört

När jag pratar om vad mina klänningar kostar att beställa (till sambon och mina föräldrar då främst) brukar jag "glömma" att lägga på frakten. På så vis har jag kapat kostnaden med avsevärd procentklump utan att ens hitta på! Cool
  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-04-27 11:58:35 följande:
    Haha!
    Det var ju inte så mkt faktiskt. Antar att de kostar många ggr det beloppet här i sverige?
    jennifaer skrev 2011-04-27 11:53:01 följande:
    Haha, det ska jag meddela svärmor! Hennes omtanke om djuren leder till att de skuts! Hemska tanke... Men allvarligt, kyrkan sköt väl inte fåglar på riktigt?? Förvånad
    Ja alltså själv kyrkan sköt dem inte men de var tvungen att hyra in någon som gjorde det eftersom det blev ohållbart mycket fåglar. Så jupp fåglarna sköts faktiskt så att ge god mat till fåglarna är inte ett bra knepFlört Men nu vet jag ju inte har vanligt det är det är ju inte säkert man gör det på andra ställen
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-04-27 12:02:14 följande:
    Hehe, klart du gör - du var ju fisk ju! Flört

När jag pratar om vad mina klänningar kostar att beställa (till sambon och mina föräldrar då främst) brukar jag "glömma" att lägga på frakten. På så vis har jag kapat kostnaden med avsevärd procentklump utan att ens hitta på! Cool
    Ja, jag är ju det, skönt att ha något att skylla på ;P

Haha jasså? Det var ju smart! Jag känner dock att jag inte behöver "glömma" den biten när det gäller mina klänningar, som kostar 1890kr för båda två inkl frakt. Det är nästan så att jag VILL berätta EXAKT hur mycket jag betalar för klänningarna :D
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!