• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • sandis1977
    Pinkgrape skrev 2011-04-27 10:54:28 följande:
    sandis1977 skrev 2011-04-27 10:34:21 följande:
    Ska ni ge era gäster något?
    Jag har köpt små boxar som ska fyllas med något. Har ni några tips? Jag tänker godis eller tvål, men kan inte komma på Det..
    Vi ska inte ha något sådant. Personligen tycker jag att det känns lite.. fjantigt och är lite overkill med favours, men det är ju bara vad JAG tycker :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Tur smaken är som baken :)
    Jag älskar favours, både att ge och få ;D
  • Pinkgrape
    1700tal skrev 2011-04-27 11:05:11 följande:
    Inte förrän 2012 men jag är otålig ändå... Skrattande
    sandis1977 skrev 2011-04-27 10:34:21 följande:
    Ska ni ge era gäster något?
    Jag har köpt små boxar som ska fyllas med något. Har ni några tips? Jag tänker godis eller tvål, men kan inte komma på Det..
    Nej. Däremot ska vi om vi skippar efterrätten ha en tryffelboll vid varje tallrik som avrundning på maten. I en ask då. Men det är enbart av ekonomiska skäl då efterrätten kostar 10 ggr mer! OM vi väljer efterrätt så skippar vi askarna helt.Haha, att "välja" och styra vad gästerna behagar lyckönska oss med tycker däremot jag känns fjantigt och lite overkill, som du skrev om favors. Flört Nej, om gästerna vill lyckönska oss med riskastning enl gammal tradition så är det bara att tacka och ta emot i min bok... Man får väl skaka av sig riset sen så gott det går!
    Jaha, för här har vi då alltid så att brudparet står för riset till riskastningen och delar ut små påsar till gästerna. Jag tänkte då att man kanske kunde välja något annat, så man slipper alla riskorn i håret och innanför klänningen.
  • Pinkgrape
    sandis1977 skrev 2011-04-27 11:09:37 följande:
    Tur smaken är som baken :)
    Jag älskar favours, både att ge och få ;D
    Haha ja, det är ju så olika sånt där :)
  • 1700tal
    Pinkgrape skrev 2011-04-27 11:09:52 följande:
    Jaha, för här har vi då alltid så att brudparet står för riset till riskastningen och delar ut små påsar till gästerna. Jag tänkte då att man kanske kunde välja något annat, så man slipper alla riskorn i håret och innanför klänningen.
    Jaså? Vad lustigt, de bröllop jag varit på har alla tagit med sig risgryn själva. Utom svärmor som envisas att ta med havregryn istället! Fast fåglarna inte blir sjuka av riset men det tror hon inte på...
  • Lucky Heart
    Pinkgrape skrev 2011-04-27 10:52:20 följande:
    Jag har en fråga om det här med såpbubblor/ris utanför kyrkan.

Vad väljer ni och varför?

Personligen tycker jag ris känns lite jobbigt :/ Jag vill helst inte ha det fulla håret.
    Såpbubblor, är det enklast att köpa in såna färdiga små från tex calligraphen?

Finns det något annat alternativ?
    Jag beställde såpbubblor från Calligraphen igår. Har länge tänkt göra det men har inte fått tummen ur förän nu.
    Visade sig att de har 20% rabatt på bubblor där nu också Skrattande

Har ingen speciell orsak till att vi valde bubblor i stället för ris, vi vill bara ha det helt enkelt!
  • Krazzzy
    sandis1977 skrev 2011-04-27 10:32:27 följande:
    Får man fråga vilken datum ni aktiva här gifter er och när ni planerar att få hem era klänningarna?
    Jag betalar idag och har förstått på Doris på Landy att det är lite brådis. Jag skrev att bröllopet var den 9/7 men det är i själva verket den 30/7.
    Vi gifter oss 3/9 Skrattande Jag får förhoppningsvis min klänning nästa vecka Tungan ute
  • Lucky Heart
    Håller med...

På alla bröllop jag har varit på har det varit "fixat" vad som ska kastas/ blåsas/ strös ( ris, bubblor, rosenblad...)
    Har aldrig haft med mig det själv....
  • 1700tal
    Fast å andra sidan, om ni ändå måste tillhandahålla det som ska kastas kan ni ju välja precis vad ni vill! Skrattande Här tror jag folk skulle bli lite snopa och kanske till och med lite putt om de kommer med sina rispåsar och vi dissar dem och ger dem en annan påse. Men vi har mkt äldre folk bland gästerna som förmodligen inte har hört talas om varken favors eller hjärtformat ris. Flört
  • 1700tal
    Lucky Heart skrev 2011-04-27 11:17:51 följande:
    Håller med...

På alla bröllop jag har varit på har det varit "fixat" vad som ska kastas/ blåsas/ strös ( ris, bubblor, rosenblad...)
    Har aldrig haft med mig det själv....
    Rosenblad? Inte riktiga väl?
  • 1700tal
    Krazzzy skrev 2011-04-27 11:15:18 följande:
    Vi gifter oss 3/9 Skrattande Jag får förhoppningsvis min klänning nästa vecka
    Spännande! Vilken var det du hade beställt nu igen? Har du bild? Igen... Flört
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!