• Italia08

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

GuteCarra skrev 2012-01-18 12:09:14 följande:
    Finns det nån sida där man kan läsa recensioner om dom olika? 
    Milly har ju klänningen på sin hemsida redan :)
    Mylove och Lady är de dom länkarna som står i trådstarten fast med bridal efter i adressen? 
    Det stämmer, kolla deras sidor också och gör som daniiel sa och mejla bilden till de olika företagen för att se vem som ger dig bäst "deal".

Här är en recensionstråd:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Italia08
    Tinzi skrev 2012-01-18 12:03:25 följande:
    *gaah* börjar bli jäkligt trött på Milly! (LILY)
    Inget svar på 5 dagar nu efter att jag mejlade att jag inte tänker skicka in några fler bilder utan att den är uppenbart alldeles för lång & att det är pengar tilbaka så att jag kan anlita någon att sy upp den här eller att dom gör det.

Har mejlat nu i dag igen och hoppas på svar snarast! Fan 12 Maj är GANSKA snart och jag vill ha en klart NU!
    Förstår dig verkligen. Jag har inte heller fått ngt mejl på länge och min klänning borde vara klar snart. Vet inte riktigt vad de sysslar med. Men som många konstaterat, de verkar mejlvägra så fort det är problem.
    Och typiskt nog verkar ju nyåret ha dragit i gång i dag så vem vet när vi får svar nästa gång.

Håller tummarna för att det löser sig för dig. Snart.
  • Italia08

Jaha, och där åkte man på tull. Ursäkta mitt språk, men HELVETE!
    Vet inte vad det landar på än, men dyrt lär det bli iaf. Fick nyss ett samtal från DHL och de ville att jag skulle skicka mitt paypal-mejl till dem. Inte mycket mer att göra än att lyda.

Dessutom så har jag inte fått utlovade bilder från Milly-Lily innan de skickade klänningen. Men, det var kanske lika bra det. Magsår har man ju ändå. *suck*

• Italia08
    Imke1977 skrev 2012-01-19 10:53:19 följande:
    Bah Fan va trist Hur mycket betalade du för klänningen? Jag köpte nämligen en tärnklänning som hamnade i tullen. Men det hamnade bara på 100 kr tack å lov. Det behöver nog inte bli dyrt.
    483 dollar med frakt... Så tyvärr blir det nog ganska dyrt ...
  • Italia08
    Imke1977 skrev 2012-01-19 11:06:12 följande:
    Har du köpt från henne? Verkar knepigt det där.....
    Nej, det har jag inte. Bara köpt från Milly. Har tyvärr ingen erfarenhet alls av att köpa på ebay.
  • Italia08
    Imke1977 skrev 2012-01-19 11:05:32 följande:
    Hmm... Försöker bjuda på den men varje gång jag confirm a bid så står det på en gång att jag blivit outbid av samma person :-/
    Säljaren vill säkert locka med ett lågt (sjukt lågt!) pris och sen få upp priset till en viss nivå innan budet godkänns? Det är någon som "fejkbjuder" mot dig kanske?
  • Italia08
    daniiel skrev 2012-01-19 11:24:56 följande:
    Jag har beställt 4 brudklänningar, 2 tärnklänningar, 1 underkjol, 1 bolero samt buketter från länder utanför EU och fick betala moms + administraionsavgift på underkjolen (blev ca 120kr). Allt annat slank igenom :)
    Varför har alla andra tur utom jag ..? *snyft*
  • Italia08
    daniiel skrev 2012-01-19 11:41:07 följande:
    Haha ja, jag trodde ju att med min vanliga otur, så skulle allt fastna i tullen. Blev glatt överraskad :)

Vad var det din klänning kostade? Drygt 3000kr va? Mmm.. det är klart, du borde få betala kring 1500kr då, vilket är rätt saftigt i sammanhanget :/
    Ja, strax över 3000 kr. Jag har räknat ut att det blir en bra bit över 1000 kronor iaf allt som allt.
    Och ja, det är saftigt, iaf om jag inte blir nöjd med klänningen. Visar det sig att jag tycker om den då blir det inte så dyrt som helhet om man jämför med klänningar i butikerna.
    Får väl skylla mig själv för att jag skulle ha på 500 Swarovski-kristaller på den. Haha. Det var ju det som drog upp priset.
  • Italia08
    daniiel skrev 2012-01-19 13:25:18 följande:
    Haha ja, brukar väl vara så.. smakar det, så kostar det ;D
    Ja, synd att man inte kan ångra sig nu efter tullbeskedet. Cool
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!