• Magenta

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

moonias skrev 2012-07-16 20:18:48 följande:
    Min kinaklänning + kinaslöja från Landybridal :). Mycket nöjd med både klänningen och dagen! :)

Wow! Vad fin du var!
  • Magenta
    daniiel skrev 2012-07-30 15:45:06 följande:
    Kommer ni ihåg min Kate Hudson inspirerade klänning med stor tyllkjol och lååångt släp? Jag sålde ju iväg den till en tjej som klänningen passade otroligt bra på. Idag gick jag och dottern in i en brud- och balklänningsbutik här i stan och efter lite prat med hon som har butiken, så kom vi in på mina klänningar och jag berättade om den klänningen. Hon visste exakt vilken klänning jag pratade om, för bruden hade varit in med den där för lite ändringssömnad då hon hade gått ner lite i vikt. Den behövde ändå bara tas in lite vid bysten. Nåja, även hon i butiken hade tyckt att klänningen var som gjord för den tjejen och tjejen som hade köpt den var så nöjd. Det var verkligen kul att höra :D Skönt att min favoritklänning får den uppskattning den förtjänar och bröllopet gick av stapeln nu i juli i en kyrka som gjorde klänningen rättvisa! hihi
    Vad roligt! Jag har ju själv en version av den klänningen även om mitt släp inte var i närheten av ditt, ha ha.

Härligt att veta att nån annan får glädjen att använda din fina klänning Skrattande
  • Magenta

Ekinaj: Det ser ut som en jätte fin klänning. Ett tips bara är att inte snöra den så hårt allra överst så slipper du få valkar och dubbelbröst men annars ser den ut att sitta jätte bra.

• Magenta

Pulmonate: Jag håller med om att den otroligt fina klänningen blir om möjligt ännu finare med bandet i midjan.

• Magenta
    emmadeckmar skrev 2012-08-14 17:40:28 följande:
    Ja nästa provning kör jag med underkjolen! tänkte inte på det, är som sagt NY på det här Flört
    Tog en närbild nu på klänningen där den hänger i sovrummet så du kan se blommorna!

Blommorna är ganska tunga (många lager tyg) och sitter fast som berget! (jag trodde inte de skulle sitta fast så bra som de gör!) Skrattande 

Din klänning ser helt underbar ut! Jätte fin. Och jag förstår precis vad du menar med allt tyg. Första gången jag drog på mig klänningen lite snabbt när den kommit så fick jag totalpanik av allt tyg men senare med underkjol med ringar så kom klänningen ut från kropen mera och det kändes mycket bättre.
  • Magenta
    Saris skrev 2012-10-04 12:34:02 följande:
    Sådär jaa.. nu kom det med en bild iallafall, är super nöjd :)

Super fin! Den länken sparar jag gärna. Vågar inte beställa näbbklänningra förrän det närmar sig mera dock. Vem vet hur stora mina näbabr är då?
  • Magenta
    FrökenSnartFru skrev 2012-10-09 10:55:41 följande:
    Svärmor erbjöd sig att hjälpa till med sömnad. Antar att hon egentligen menade för klänningens skull.. men kan man be om hjälp med att sy servetter tror ni? Hade så gärna velat ha tygservetter men orkar inte sy typ 80 servetter själv.
    Om det inte är nåt speciellt tyg du är ute efter så finns det väldigt mycket linneservetter att fynda second hand för en billig peng om inte svärmor vill sy,
  • Magenta
    Pernilla634 skrev 2012-10-29 07:47:06 följande:
    Ok, men jag gillar inte som spetsen går ner nedanför midjan och du förstår?? Gillar precis som klänningen ser ut på den första fast med spetsliv istället för det rynkade. Spetsen går ju ner som ett "V" på klänning två och det gillar jag INTE! :)
    Ser ut som du vill ha en liknande min

Jag håller med Daniiel att det enklaste är att ta den med setsöverdel och förklara att du vil a den floor length och med rak midja. Min är drop waist, dvs går nedanför midjan vilket gör att man får lite mer former tycker jag men det är ju en smaksak
  • Magenta
    majjja skrev 2012-11-08 01:24:37 följande:
    mm, ska nog göra det. Snörade åt den lite hårdare och då blev passformen bättre..vad säger ni, blev det bättrre nu eller ser det ut att vara för hårt snörat? (tänker på skenorna som lyser igenom lite här nu... 
    Annars lämnar jag in den hos skräddare och så får de sy in den åt mig

spetstoppen ska också sys in

Wow! Vad fin!!!
  • Magenta
    Hellahell skrev 2012-11-08 10:41:29 följande:
    Hej proffsen!
    Jag vet att jag frågat förut i denna tråd var nedan klänning kommer ifrån men jag kan inte för mitt liv komma ihåg det; och det är ju lite av en omöjlighet att gå tillbaka och leta upp svaret! 

Så... Jag gör't igen: Vem är desigern för denna klänning? Hoppas att någon vet :)

Min spontana gissning är Jim Hjelm
  • Magenta
    FruHassel skrev 2012-11-08 16:51:36 följande:
    Hej!

Jen Jen House ... har de en butik i Göteborg? 
    JenJenHouse är en tillverkare/säljare i Kina som man köper klänningar av via internet. Det är alltså s.k. kinaklänningar.
  • Magenta

måste bara hålla med Daniiel att någon "liten" kula har då jag då rakt inte i v24 (som jag är just nu). Finns inte en chans att komma i mina fina bröllopsklänningar (med snörning) just nu då jag ser ut ganska precis som Daniiel ovan.

Förlåt ville inte vara någon glädjedödare men din jätte fina klänning har ju en väldigt markerad midja så risk finns att det blir svårt, eller ska vi säga en utmaning

• Magenta
    PimPim83 skrev 2012-12-21 10:10:07 följande:
    Ni som har beställt klänningar från Landy, har ni beställt klänningen i "White" eller "Ivory"? Någon som vet om det är stor skillnad på dessa färger på Landys klänningar?

Jag vet att White brukar vara lite mer kritvit och trodde jag hade bestämt mig för Ivory, men nu börjar jag tveka. Hur tänker ni andra?
    White eller ivory beror på vad man passar bäst i. Själv ser jag ut som ett spöke i ivory eller någon annan beige eller off-white färg så jag valde white vilket blev toppen för mig. Men de flesta andra väljer ivory som är en mjukare färg. Men som sagt var beror helt på vad du passar bäst i.Båda är jätte fina
  • Magenta

@kaffegrus

Jag tror du blandat ihop termonologin lite på Picture 1. Du har skrivit "veil" som betyder slöja men du verkar mena "train" istället som betyder släp

• Magenta
    majjja skrev 2013-03-04 12:32:02 följande:
    måste bara visa de söta näbbklänningarna jag fyndade på ebay. 2 st kläningar inkl. frakt till sverige för 600 kr (betalade för extra snabb leverans, annars hade det kostat 450 kr) 

De kommer matcha så fint till min kläning :) Hoppas barnen blir glada 

Super söt!! Har du länk till säljaren/annonsen på ebay?
  • Magenta

Muppen: Oj vilka otroligt fina klänningar du fått till fantastiska priser. Du råkar inte ha länk till dessa säljare på ebay?

• Magenta
    macyaway skrev 2013-05-23 07:15:42 följande:
    I fall någon har beställt från Dhgate, så undrar jag om hur deras resa gick med dem. Jag börjar få rejält med panik... olika information hela tiden och fick inte en bild heller på det verkliga varan. Skäms
    Jag köpte från en säljare från DHGate och blev jätte nöjd men DhGate är precis som ebay, dvs en massa olika säljare så det beror ju helt på.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!