• Anny

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Monstertjejen skrev 2012-06-05 11:49:04 följande:

Jag baaaaaara måste berätta en sak

Jag e FUCKING grym!

Ursäkta språket men jag å så j*****vla glad :) Jag fick precis svar från Liseberg och vi skall på fredag göra våran bröllopsgfotografering där .. INNAN parken öppnar :) (vi gifter oss 16/6)

Så vi får tillgång till parken innan allt annt folk e där!!! Wooohooo

Nu skall det fotas Kinaklänning så ponnykarusellen nu kör vi :)

Läckert!!!
  • Anny

Nu har jag fått hem min underkjol. Den ser bra ut iaf. Eller ja hem, sitter i bilen fortfarande. får slänga ut en bild sedan när jag kommit hem.

• Anny

*fniss* kändes smått skumt att ha underkjolen på mig. Rätt mycket liv i den. Men den är bra. Verkar riktigt fin. Evig tur det då den blev riktigt dyr i slutändan. Nu hoppas jag bara att skräddaren inte kortat av klänningen fööör mycket!!

Här är jag i underkjolen: Jag ber om ursäkt för bleka ben, träliga fötter, prickiga trosor, ostädat kök mm mm mm

• Anny
    daniiel skrev 2012-06-08 21:18:43 följande:
    Oj, ja.. det var ju en bra peng! Tur att den såg fin ut då och som du säger, att klänningen inte är för kort. Hm, men då kanske det går att korta av underkjolen lite också? När får du pröva underkjolen till klänningen? :)
    Klänningarna ska nog vara klara hos skräddaren idag. så får ta mig dit nästa vecka och se resultatet. Mår smått illa bara av tanken. Men det blir nog bra. Hoppas jag... Kjolen kan ju enkelt regleras av att dra upp den (över valkarna ) eller ner. Så det bör inte bli allt för mycket problem med längden.

• Anny
    UngBrud2012 skrev 2012-06-08 21:24:17 följande:

Och den här kom idag från Shopindream.

Den är för liten över höfterna men har tagit den till en sömmerska som ska fixa det, så att jag kan dra ner den ordentligt. Nu sitter den för högt upp som ni kanske kan se vid bysten.

Vilken tycker ni var finast?

Jag gillar den som är lite mer fluffig. Shopindreams mao! FIN! Fina klänningar fin brud =)
  • Anny
    Five year engagement skrev 2012-06-08 19:01:23 följande:
    MINA BÅDA KLÄNNING ÄR PÅ VÄG!! =)

känns riktigt riktigt pirrigt!!!
    Min första befinner sig i paris nu, kommer nog på måndag, hoppas att jag är hemma..
    Min andra, den som förhoppningsvis är i rätt storlek, skickades idag och kommer fredag nästa vecka enligt deras leveransplan. Så spännande!!!!! 

hur funkar det när de levereras? Visst kommer de med den till dörren? ringer de innan eller man får hoppas vara hemma... hur vet man om man missat dem??  

Vad roligt!! Ska bli jättespännande att få se hur de blev. =)

Mina leveranser har de ringt (och krävt pengar
  • Anny

oj oj oj! Här händer det grejer½

Vet inte riktigt vart jag ska börja...

1700tal: Din kinaklänning är underbar! Jag kan inte hjälpa det men jag känner mig mer dragen till den än la sosan. Och inte för att la sposan är på något vis fel, men kinaklänningen är liksom mer rätt.... Förutsatt att den passar och att du känner dig nöjd i den!

Minuz: DIna klänningar du redan har är också superläckra. Där har jag svårt att bestämma mig dock...men har fortfarande ett gott öga till fluffklänningen. Färgen ser ut att ha blivit riktigt bra efter korinbehandlingen!

Och till brudarna som gift er. Såååå fina!!

"Lisebergsbruden": Så coola bilder. Så cool klänning. Jag är riktigt avundsjuk! 

Jag ser fram emot att få se bilder på fler klänningar särskilt de nyhemkomna Eller ja samtidigt inte. Det känns som om för varje annan klänning man ser desto mer sjunker självförtroendet för den egna. Eller iofs de egna i mitt fall.

Var nere hos skräddaren i lördags för att kolla om de faktiskt var klara. Så var inte fallet...förstås. Men han lovade att de skulle bli färdiga nu i veckan, allra senast lördag. Så vi får väl se. Jag har bara obehagliga känslor inför detta... Sambon hävdar att om det blir kasst och jag blir totalt missnöjd så får jag banne mig gifta mig i jeans!

Så gissningsvis blir jag en brud som kommer se tillbaka på bilderna med lite missnöje över att ha missat tillfället att ha drömklänningen½

Dock kommer jag ju vara gift. Så finns ju alltid något att glädja sig åt Och skulle jag gifta mig i jeans, så är det ju definitivt JAG. Bor ju i jeans i vanliga fall  

• Anny
    Anny skrev 2012-05-18 23:47:26 följande:
    ooooch så kommer vi till brudklänningarna (inte från Light in the box dock.) har nu provat med underkjol (som är från Litb)

Beställde 2 boleros också. en var alldeles för tight tunt armarna så den kunde jag inte ens få på mig. Men den andra funkade även o rörligheten är rätt hämmad

Jag blir galen på  min volangklänning. Den driver mig snart över kanten! 

Ska jag minska ringen något kanske?

Gravid kanske?? (NEEEJ!!! J***** volanger vid magen!!!)

Här håller jag undan översta fluffvolangerna! *morr mutter* Så korkad placering av fluffiga volanger så jag blir galen!)

Jag kör latvarianten och citerar mig själv.
    Problem 1. Volangklänningen är för mig för fluffig över min fluffiga mage. Inte kul.
    Lösning: Skräddaren ska försöka fästa volangerna så de inte står ut så mycket. Kan bli hur kasst som helst...
    Skräddaren ska även sy svart band att ha över "pärlbandet" dvs pärlorna försvinner. Fine by me! Här tror jag inte på någon katastrof.
  • Anny
    Anny skrev 2012-05-18 23:53:26 följande:
    Och nu kommer vi till min originalklänning, en Lilly, nu med underkjol. Den är för stor vid bysten också vilket blir väldigt tydligt på bilden bakifrån. 

Som sagt lite stor vid bysten, den sitter inte uppe så bra så krimskramset blir alldeles veckat. detta krimskrams ska förövrigt bort och ersättas med svart band. OM jag ska ha den. Och den ska väl bli knäkort gissningsvis också.

Bolero på oroginalbild.

Hmm alltid lika taskig hållning...men iaf.
    Detta är klänning 2:(eller ja första jag köpe, original Lilly) 

Denna fixas av skräddare på följande sätt. Blinget försvinner och ersätts med svart band. Mycket av kjolen försvinner, snipp snipp, klänningen blir knälång. Och det sätts faktiskt axelband på då mina boobs inte hålls på plats av klänningen och det kan vara skönt att släppna av lite på kvällen.

Dvs volangklänning blir vigsel + lunch.
    Lilly-kortklänning blir kvällen med middag på hotell med vännerna.

planen är att ha denna underkjol under Lillyn:

Är rädd att skräddaren kapar klänningen för kort eller något annat knasigt. 

Säkert ingen fara...men nog kan det bli helt galet. 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!