• Tassiemon

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Kevlarsjäl skrev 2013-05-22 20:45:49 följande:
    Hej, jag är ny här på forumet och har precis bestämt mig för att beställa en klänning från millybridal.com. Jag har mailat dem bilder på en klänning som de ska sy upp till mig, men nu när jag ska betala den har jag stött på problem. Jag kan inte välja paypal som betalningssätt, jag får bara fram en ruta där jag kan välja VISA. Känns lite otryggt att skriva in mina kortuppgifter på deras sida...Någon som vet om de slutat med paypal eller hur man ska gå till väga?
    Jag har mailat Milly i flera veckor om en klänning jag skulle vilja få uppsydd men inget svar, du har tur :)
    Det står att man ska kunna betala med Paypal på deras hemsida och även med kreditkort. Paypal känns ju naturligtvis säkrare men det kanske är för att du gör en specialbeställning som det betalningsalternativet inte kommer upp. Kontakta dem och säg att du vill betala med Paypal.

Finns det någon här som har betalat direkt med kreditkort istället för Paypal när ni har beställt från Milly?
  • Tassiemon
    Magenta skrev 2013-05-23 09:26:01 följande:
    Jag köpte från en säljare från DHGate och blev jätte nöjd men DhGate är precis som ebay, dvs en massa olika säljare så det beror ju helt på.
    Hur betalade du?
  • Tassiemon
    macyaway skrev 2013-05-23 07:15:42 följande:
    I fall någon har beställt från Dhgate, så undrar jag om hur deras resa gick med dem. Jag börjar få rejält med panik... olika information hela tiden och fick inte en bild heller på det verkliga varan. Skäms
    Hur länge sedan är det du beställde och när skulle du ha fått klänningen?
    Vet du om den är skickad? Ibland kan det ju ta riktigt lång tid för bara frakten. 
  • Tassiemon
    macyaway skrev 2013-05-24 01:49:20 följande:
    huhh, dem sa att dett tar 18 dar att sy den, och 6-15 att skicka den. Men sen skrev dem att det tar 26 dagar tills jag får den, och frågade jag dem häromdan vad är det som det händer för jag skulle ju få bild innan dem skickar. Har läst så mycket mardröm scenarios att nån fick de och det var inte proportionellt rätt eller sådan, vill inte riskera att jag behöver betala mer för frakten tillbaka ...... Så sa dem skulle skicka bilder den 22 och det gjorde dem ju väl visst inte, så jag blev irriterad och sa ett och annat, då sa hon skulle skicke bild den 24 och om jag är nöjd så skickar hon det med DHL så den kommer fram innom 3 till 5 dagar.
    Alltså jag får panik hela tiden, tänk om jag inte ryms i den eller den är gjort fult och av dåligt material, skulle dö --- föt det är det andra klänningen, jag ryms inte i min första som köptes här i sverige av min festman ....Jag hoppas bara att det kommer att bli fint ... fattar dock inte riktigt med underskolar ... när man har släp så tänker jag mig att man bör ha släp på underskolen med....eller? Oh! Håll tummarna för mig att klänningen blir fin och passa perfekt Foten i munnen 
    Det är säkert ingen fara och det ju trots allt högsäsong nu och då verkar det ta längre tid för de flesta. Men det är inte roligt när man får olika besked, inga bilder osv. Tror inte du behöver oroa dig. Det där med storleken är ju alltid lite knepigt. Hur lång tid har du på dig tills bröllopet, kommer du hinna med att gå till en sömmerska om du behöver göra ändringar?
  • Tassiemon
    HalkatlaNr1 skrev 2013-05-23 20:10:22 följande:
    Ojdå, de var lätt o beställa.. Så nu e de bara o vänta................. Foten i munnen
    De blev en enkel klänning

Vad fin klänning! Enkel men elegant :)
    Tog du en färdig storlek och vad kostade den? Vad blev det för färg?
  • Tassiemon

Igår skickades min "experiment" klänning. Väntar spänt :)

• Tassiemon

Herregud....suck! Hoppas det löser sig :)

• Tassiemon

Nu har min experimentklänning kommit! Det tog ca tio dagar och jag beställde från "wecan2011" på Ebay. Jag hade aldrig beställt den om jag inte hade fått "real sample" bilder innan, mkt bra säljare. Jag tog en färdig storlek de hade på lager och därför gick det snabbt. Storleken är UK8, US6, EU36 och färgen är Ivory.
    Jag är skitnöjd med klänningen! Den är gedigen, tung och välsydd med undantag för några små detaljer här och där som man nog knappast ser. Är helt chockad över att ha fått en så fin klänning till ynka 400kr + 100kr frakt. Har dåligt samvete när jag tänker på att någon har sytt den här för hand till en skitlön :/

Jag har tyvärr ingen som kan hjälpa mig med snörningen i ryggen för tillfället och har försökt lite själv som ni kan se på bilderna. Klänningen känns som en 36, lite stor i bysten men det visste jag redan när jag tittade på måtten. Det syns egentligen inte mer än att det ser ut som att jag har en större byst och det är väl egentligen det ända som jag hade önskat annorlunda. 

Tror det är tre lager tyll i kjolen, sedan ett lager av något annat, kanske organza och sist något satinliknande som är fodrat. På bilden har jag inte underkjol på mig, men kan köpas av samma säljare för 120kr tror jag. 

Ber om ursäkt för min orakade armhåla och den stökiga bakgrunden, håller på att flytta :) 

• Tassiemon
    Kada skrev 2013-06-06 20:41:20 följande:
    Här kommer mitt bidrag till av erfarenhet vad det gäller brudklänningsköp via nätet.
    Superfin! Ser väldigt välgjord ut och den sitter jättebra på dig. Otroligt fint fall på kjolen :)
  • Tassiemon
    Hanno39, den kunde inte sitta bättre :) Vilken fin klänning och volangerna ser superfina ut!
  • Tassiemon
    muppen skrev 2013-06-09 21:29:04 följande:
    Bheöver lite råd... har fått klänning nr två av två nästan likadana, och vet inte vilken jag skall välja, hur jag skall resonera! (Om det nu blir denna modellen...) Kan inte riktigt terorisera mina vänner med detta, de tycker bara jag överanalyserar...
    Jag tycker helt klart att pärlorna är snyggare på nr 2. Men om den andra klänningen känns mer genomarbetad och sitter bättre och du ändå har tid att byta ut pärlorna själv, så skulle jag satsa på det. Jag tycker iofs att nr två verkar sitta bra också men det ska ju även kännas bra. Oavsett så är båda klänningarna fina :)
  • Tassiemon
    Brud0713 skrev 2013-06-15 17:12:15 följande:
    Ska man vara nöjd med det här resultatet? Det ska vara en annan färg och den är beställd utan rosett.
    Jag har ingen erfarenhet av att beställa kinaklänningar, så jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig. 

Tycker den är väldigt fin och lik orginalet förutom färgen :) Kolla bara om kjolen har lika många lager.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!