• Tassiemon

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Tidigare idag såg jag att Landy Bridals hemsida blivit nedstängd som följd av olaglig kopiering. Nu är den uppe igen! Hur ska man tolka det? Är det säkert att beställa?

• Tassiemon

Jag och min partner funderar på att gifta oss nästa sommar, så jag är väldigt tidigt ute. Det måste vara alla vårkänslor ;)
    Har hittat en klänning på Milly som jag är stormförtjust i. Någon annan som har gift sig i liknande klänning från nätet? Jag undrar nämligen hur kvalitén blir på de fransiga vecken-spets-någonting (kan inte de riktiga begreppen för klänningens olika delar). Bilderna på Milly är ju ganska otydliga.
    Sedan undrar jag om ni tycker att man ska ta bort pärlorna och bara ha släta band istället?

Tacksam för hjälp!

http://www.millybridal.com/ballgown-strapless-tulle-chapel-train-white-ruffles-wedding-dress-p-8115.html

• Tassiemon
    msjennie skrev 2013-04-23 09:27:50 följande:
    Hej! Fick hem min underbara klänning från jenjenhouse igår och den är perfekt! Måttsydd och det blev verkligen jättebra! Underbar kvalité och vackert tyg. MEN! Snörningen i ryggen har ingen tygbit bakom utan jag visar alltså hud mellan snörningen. Ska det vara så eller ser det fel ut?
    Det beror väl lite på hur den ser ut. Vissa modeller är jättefina om ryggen syns igenom lite och andra kanske snyggare om ryggen är täckt. Har du en bild på klänningen? Skulle den ha varit täckt?
  • Tassiemon
    litendrake skrev 2013-04-23 06:31:58 följande:
    Hej tjejer!
    har förälskat mig i den här klänningen på ebay.

Undrar om nån har sett den eller liknande på nån hemsida?

Gå in på Milly, Landy, Jenjenhouse och Jsshouse och klicka i "A-line" och "Halterneck" så får du upp alla klänningar med liknande modell...om du kan tänka dig en "kinaklänning" förstås :)
  • Tassiemon

Jättefin klänning, passar jättebra! Till denna modell skulle jag nog ha tyg under :)

• Tassiemon
    msjennie skrev 2013-04-23 14:33:21 följande:
    Vad gulliga nu är :) 
    Ja jag tror faktiskt att jag ska ta och lämna den till väninnan som är van vid att sy och få dit lite tyg, tycker det ser lite "halvfärdigt" ut annars. Eftersom det inte kostar mig mer än tyget  så orkar jag inte ta det med jenjenhouse men lite tråkigt är det ju. Men men, det är ju det enda felet på den så jag ska vara glad :)
    Jag skulle nog maila och fråga i alla fall, de skickar säkert en bit och om de krånglar så kan du ju fixa det själv :)
    Är den vit eller ivory, nyfiken?
  • Tassiemon
    Skulle behöva lite tips...

Jag är förälskad i den här klänningen från Aire Barcelona:

airebarcelona.es/en/vestido/130-REGIA-128.html

Tror ni att det går att göra någon vidare kina-kopia på den? Jag har mailat Millybridal (som gör kopior på andra Aire Barcelona klänningar) för ett par veckor sedan, men har inte fått något svar. 

Vad tror ni, skulle den här kunna bli bra och vilka andra ska jag höra av mig till?

• Tassiemon
    Augusti13 skrev 2013-05-18 10:45:48 följande:
    Fick hem min klänning från Millybridal igår, tog exakt en vecka från jag beställde (beställde efter storlek, inte mått). Den är jättefint sytt, känns väldigt rejäl - mycket finare än jag hade vågat hoppas på. Det är inte själva brudklänningen, den har jag köpt i butik, men som en kortare klänning jag kan byta till inför festen - så jag verkligen kan dansa och röra mig mer fritt! Tyvärr är den lite stor över axlarna (syns inte på bilden), så jag måste nog lämna in den till skräddare.
    Jättefin och sitter kanon! Vilken storlek köpte du?
  • Tassiemon
    PimPim83 skrev 2013-05-18 12:07:42 följande:

Nu har jag fått en bild på min färdiga klänning från Landy. Min första reaktion var faktiskt att jag blev lite besviken. Men ju mer jag tittar på bilderna desto bättre känns det. Hoppas bara att den passar när den väl kommer. 

Jag beställde efter en bild jag hittade på nätet och inte en klänning i deras sortiment. Jag bad att få rak ringning istället för hjärtformad rigning på klänningen. Desutom ska rosetten gå att ta bort, så det hoppas jag att dom har fixat som dom lovade.

Jag är redan nu inställd på att vara tvungen att ta klänningen till en sömmerska för att få den att sitta perfekt.
    Jag tycker klänningen är superfin och om man tittar noggrant så är den verkligen lik orginalet med undantag för ändringarna som du har gjort. Den kommer vara finare på och med annan belysning och allt :)
    Hoppas verkligen den passar, annars brukar ju en sömmerska kunna göra underverk med passformen :)
  • Tassiemon

Tack muppen för den uppvisningen :)
    Vilka fina klänningar till fantastiska priser. Det får en att inte vilja lägga t ex 2500 kr på en kinakopia från milly eller landy om man nu kan få så fina klänningar billigare. Broderiet på klänning nr 2 var verkligen fantastiskt fint!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!