Kinaklänningar och gaffel däremellan!
Tack för hjälpen.. en sista fråga bara. Höftmåttet, är det över själva höftbenen som för mig är 93 cm eller är det där höfterna sticker ut allra mest och då även över rumpan, som är det större måtten, 97 cm?
Tack för hjälpen.. en sista fråga bara. Höftmåttet, är det över själva höftbenen som för mig är 93 cm eller är det där höfterna sticker ut allra mest och då även över rumpan, som är det större måtten, 97 cm?
Tack!
Tror det var du som undrade över hollow till hem förut. Jag är precis som pulmonate 175 cm och mitt mått utan skor är ca 150 cm.
MEN vad häller höft/stussmått så skulle jag fråga företaget i fråga för det verkar variera. Milly instruerade mig att mäta X antal inches under naveln som en indikation för var måttet skulle tas. Och man skulle utgå från där höftbenen sticker ut, inte där man är som bredast. Det stämde precis men andra företag mäter och syr säkert annorlunda. Vissa går säkert efter stussmåttet istället!
Tror det var du som undrade över hollow till hem förut. Jag är precis som pulmonate 175 cm och mitt mått utan skor är ca 150 cm.
MEN vad häller höft/stussmått så skulle jag fråga företaget i fråga för det verkar variera. Milly instruerade mig att mäta X antal inches under naveln som en indikation för var måttet skulle tas. Och man skulle utgå från där höftbenen sticker ut, inte där man är som bredast. Det stämde precis men andra företag mäter och syr säkert annorlunda. Vissa går säkert efter stussmåttet istället!
Är det någon här som har haft underkjol med tre ringar?
Det ser så himla fint ut men frågan är om det skulle vara för mycket till min klänning?:
Tack än en gång
Då är jag färdig med mina frågor och kör en beställning nu
Ja, hålet i halsen/nyckelbenet. De sitter ju ungefär lika högt.
Underkjolen... Du kan nog ta den med 3 ringar (jag har en sån också) och isf minska omfånget på ringarna om den skulle visa sig vara för vid.
Usch blir orolig när du skriver så. Låter ju hemskt att dom inte svarar. Hoppas allt går vägen ändå. Verkar ju konstigt om dom bara skulle strunta i en beställning bara sådär.
Nu är jag lite egoistisk här men i samma sekund jag skulle beställa fick jag grov brudklänningsångest.
Har ju varit så övertygad om denna: http://www.millybridal.com/a-line-sweetheart-neckline-halter-strap-with-lace-appliques-and-ruffles-zipper-organza-wedding-dress-mwg05848.html
men vill inte ha den längre känns det som
Blev sugen på något liknande denna:
Vad gör jag nu? Jag är inte så här velig i vanliga fall, känner inte alls igen mig.
Nej tyvärr har jag inte ekonomin till det.
Ja, det känns som två helt olika typer av klänningar. Jag är rätt lång (173) rätt smal, eller inte längre kanske, nu är jag mer normalviktig. Långt hår... känns som att den sistnämnda skulle göra sig bättre på mig. Och är vackrare. Och passar mer på ett enkelt bröllop.
Behöver man underkjol till såna? Vad ska jag googla på för att hitta liknande klänningar i samma stil?
Eller hur, visst var den snygg?
Men den känns lite platt. Inget "extra", men det behöver det ju kanske inte vara. Klänningen är ju vacker i sig.
Dom flesta liknande klänningar slutar ju tajtheten under bysten. Denna gick tajt hela vägen ner till höfterna, det gillade jag!
Någon som vet hur jag hittar liknande klänningar?