• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    jenniferochaugust skrev 2013-02-10 08:43:05 följande:

Hej Daniiel!

Tack för snabbt och bra svar! Då bör jag alltså kunna vänta till i april med att beställa klänning. Jag vill ju såklart gå till butiker och prova lite. Jag vet ju inte vad som passar min kroppsform, fast jag är ganska övertygad om att klänningen skulle passa mig väldigt bra. Jag skulle eventuellt vilja ha en liten spetsbolera över i kyrkan så jag inte blir så bar också,..

Du missuppfattade mig angående den lite mindre klänningen, den är alltså inte tänkt till bröllopet överhuvudtaget. Den tänkte jag beställa för min kompis bröllop, det är ju ett frackbröllop så jag måste vara ritkigt fin. Du har rätt i att champagne är väldigt "brudigt", men jag har så svårt att se den där klänningen i någon annan färg än ivory eller champagne... Jag får helt enkelt ta och fråga min kompis vad det är som gäller. Vissa par föredrar kanske ljus klädsel?

Jag ska definitivt beställa rån Dino, måste sitta ner med tärnorna också så de får vara med och bestämma... :)

Ja, du bör kunna vänta till april, men jag rekommenderar inte att du väntar längre än så faktiskt, även om jag själv beställde en klänning bara dryga månaden före mitt bröllop och hann få den i tid :P Och det kan nog vara en bra idé att pröva lite modeller före :)

Ahaa, men då hänger jag med, jag missuppfattade helt klart :) Jag tycker klänningen är jättefin och jag tror att den skulle göra sig bra i någon ljus färg. Nu vet jag inte vad du gillar för färger eller vad du passar i, men jag tror att den skulle vara fin i "daffodil", "lavender", "light sky blue", "pink", "sage" och "silver" också :) Och alla dom färgerna känns betydligt mindre "brudiga" än ivory eller champange. Smaken är ju dock som baken.
  • daniiel

Jag har fortfarande kvar min brudklänning, men jag har tagit bort översta lagret på kjolen eftersom det var så smutsigt och trasigt efter bröllopet. Jag är dock sugen på att göra om kjolen på klänningen nu. Den är lite tråkig med bara en slät satinkjol och överdelen är så fin. Inte för att jag ska använda den igen, men ändå.. bara som ett pysselprojekt, typ.

Då är ju frågan, vad fasiken ska man göra? Sätta ett slätt lager med matchande organza? Försöka göra nya "blommor"? Ingen aning.. har ni några tips och idéer?

Såhär ser överdelen ut, med spets/broderier överst och sedan fin matt organza. Jag vill gärna att kjolen ska matcha på något sätt. Nu är det som sagt en helt slät A-linje och det känns som att överdelen och kjolen är två olika klänningar.

• Darling Daisy

Daniiel:
    Tror du inte att det kunde vara häftigt med någon avvikande färg på kjolen. Tänker mig lite rockiga rosor i svart tyll el organsa, kombinerat med svart spets, kanske lite vitt tyll också och några paljetter
    Vitt och svart är ju en snygg kombo, och en liten flört med ert bröllops färger.  

(och om den skulle bli kanonsnygg, så har du vips en häftig festklänning!) 

• sandrachristofer

usch vilken beslutsångest! Skulle vilja ha hjälp ifrån er som redan beställt och fått hem era klänning!
    Jag försöker begränsa mig till  1 sida att beställa ifrån annars blir det snurrigt för lilla mig!
    Dom sidor jag tittat på:
    www.jjshouse.com
    lightinthebox.com
    www.dinobridal.com

Kan ni hjälpa mig med å skriva vad ni tyckt om era klänning? 

• daniiel
    Darling Daisy skrev 2013-02-10 19:58:38 följande:
    Daniiel:
    Tror du inte att det kunde vara häftigt med någon avvikande färg på kjolen. Tänker mig lite rockiga rosor i svart tyll el organsa, kombinerat med svart spets, kanske lite vitt tyll också och några paljetter
    Vitt och svart är ju en snygg kombo, och en liten flört med ert bröllops färger.  

(och om den skulle bli kanonsnygg, så har du vips en häftig festklänning!) 
    Jag har funderat på något sånt :) Jag är ju väldigt förtjust i "Underbaraclaras" brudklänning och har tänkt att det kanske går att göra något liknande det också. Med spetsar, tyll och organza i en salig blandning.

Då skulle det ju gå att blanda svart och vitt, så färgeffekten blir något liknande dom här kjolarna.

Vad tror du om det?

• Kaffegrus
    daniiel skrev 2013-02-10 20:30:05 följande:
    Jag har funderat på något sånt :) Jag är ju väldigt förtjust i "Underbaraclaras" brudklänning och har tänkt att det kanske går att göra något liknande det också. Med spetsar, tyll och organza i en salig blandning.

Då skulle det ju gå att blanda svart och vitt, så färgeffekten blir något liknande dom här kjolarna.

Vad tror du om det?

Det såg riktigt coolt ut, Daniiel Tyckte om spetsen blandat med tyllet.
  • HelenaFredrik

Hej hopp,

tar mig in i denna tråden även om jag inte är heelt säker på att det blir en Kinaklänning än (mor som betalar så vi får se vad jag kan få för tänkt summa i Sverige först).

Läste lite högre upp att ni rekommenderar beställning 4-5 månader före bröllopet. Gäller detta oavsett när på året man ska gifta sig? Tänker att det kanske är längre väntetid till sommarbröllop? För vår del är det den 26:e oktober som gäller :0)

Tärnklänningarna är åtminstone bestämda (om inget drastiskt sker) och de kommer beställas från JenJen. Om jag förstod det rätt så är detta deras egen klänning?

Den (blir 3st) ser iaf ut såhär:

Har ingen aning om i vilken färg de ska beställas bara. Vi kommer inte ha någon särskild färg som tema utan tar hösten färger. Funderar på att beställa hem deras provbok med satintyg för att kunna se färgerna IRL. Vad tror ni om det?

• PimPim83

Nu har min klänning från Landy kommit! Den är jättefin och välsydd. Vet redan nu att jag kommer att bli tvungen att ta den till en sömmerska eftersom den är lite lång, men det hade jag räknat med.

Tyvärr får ni inte se någon bild när jag har på mig klänningen eftersom jag ska föda barn om ca 6 veckor och har en stor gravidmage i vägen. Haha!
  • Juli2013

HelenaFredrik: (jag kan inte citera :) Har du en länk till den där tärnklänningen?? Den var jättefin tycker jag, tänkte ev föreslå den till mina tärnor :) tack!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!