• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    Drömbröllop12 skrev 2012-11-16 15:11:46 följande:

Det blev mild 30 och det gick fin fint.

Kunde inte låta bli att prova den nu och svassa runt lite. ÅH VAD JAG VILL GIFTA MIG IGEN!!!

Alla ni brudar som står inför stora dagen, njuuuut!!

Gah!

Ja, det brukar som sagt gå alldeles utmärkt :) Och jag håller med dig, njuuuut av tiden fram till bröllopet!
  • karamell

Tack! Jag tror nog att den 1a blir alldelss utmärkt!

Jag tror att jag vill ha en utan ringar, kan inte tänka mig att det är särskilld bekvämt att sitta ned med ringarna.

Tack för hjälpen snälla du =)

daniiel skrev 2012-11-16 15:19:47 följande:
    Kina, tex LITB och Ebay, där kan du hitta billiga :) Annars kan du gå till närmsta brudbutik, så har dom säkerligen till uthyrning :)

Nu beror det ju lite på vad du föredrar, för antingen en underkjol med minst 2-3 ringar eller en underkjol med flera lager tyll och utan ringar skulle nog passa.

Här är två modeller utan ringar
    www.lightinthebox.com/Nylon---Net-Floor-lengt... Jag tror den här räcker
    www.lightinthebox.com/Nylon---Net-Floor-lengt... Men de här om du vill vara på säkra sidan

Här är med ringar
    www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-len...
    www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-len...
    www.lightinthebox.com/3-Bone-Hoop-Tulle-Weddi... Med släp
  • karamell
    tagetuss skrev 2012-11-16 15:04:05 följande:

Va precis inne på Landys hemsida och hittade då två nya klännigar som är väldigt lika den bilden jag skickade till dom med mina ändringar. den ena har precis rätt rygg men är tajtare i modellen och den andra han lite mindre urringad rygg och bredare axelband men precis min underdel (dock med släp). och bägge har brunt satinband i midjan som jag ska ha... undra om man har inspirerat Landy? Hade varit häftigt! Dom fanns iaf inte där innan jag beställde min.

Enligt Ella så skulle min klänning bli färdigt till söndag. Hoppas innerligt att jag kan få en bild mailad snart!

Grymt snygg klänning Karamell

Förresten, syr Landy underkjolar efter önskemål oxå?

Tack så mycket! Hade ingen aning vad jag skulle förvänta mig så jag är grymt positivt överaskad!
    Oj du kanske har lyckats inspirera dem! :) Bra jobbat!
    Vad Roligt, Ella mailade en bild på ryggen och en på framsidan till mig när min klänning var klar. Jag var ganska nöjd när jag såg bilderna, men i verkligheten är den 1000 ggr bättre!!!! 
  • karamell

Oj bra fråga om underkjol! Jag är också på jakt efter en nu. De gör säkert det om man frågar, men man kan även köpa billiga här hemma har jag läst, typ butiker som säljer ut sådana som har använts någon gång för 300kr eller hyr ut för 200kr. Tror att jag ska föröska på det sättet först och främst, men däremot ska jag ta och beställa en massa fler saker från landybridal :D

• LadyD

Hej alla

Jag behöver er hjälp!
    Jag vet precis vad jag vill ha för klänning. Har den i huvudet, men kan inte hitta den någonstans!!

Jag vill ha en enkel sjöjunfru modell, Sweetheart neckline, djup rygg, lite släpp, tajt nej till knäna och sedan "utsväng".
    Vill ha ett tyg som är som satin men tjockt, inte för glansigt.

Jag har frågat på landys och det skulle bli dyrare än dhgate.
    Har frågat lite olika säljare på dhgate och det skulle bli ett par tusen mindre.

Jag har frågat om LIKNANDE klänningar som jag skulle kunna tänka mig ha.

De flesta klänningar har massa detaljer som jag inte vill ha. Hur kan jag förklara det för "dhgatare", dom flesta är googletranslate.

Vad är det för olika tyg? Är det någon som har nån bra länk där man kan lära sig???

Mina frågor kanske är lite förvirrande.
    Jag hoppas ni förstår ungefär vad jag menar.

Jag kan lägga in en bild på nån klänning som är mest lik den jag vill ha...

Tacksam för svar 

• LadyD

Det här linar mest det jag har i huvudet

Den här utan axelbandet, och utan dekorationen framtill, "extratyget"

Den här utan mönster på kjolen, vad heter det?

Den här utan röda bandet, utan axelband och sweetheart neckline.

Är det någon som vet vad det här är för tyg?
  • Darling Daisy

Hej LadyD, välkommen!

Brudklänningar görs oftast i taft eller satin.
    Det låter som om du beskriver satin.
    Satin är ett tjockt, ganska mjukt och glansigt tyg. Det är inte så lätt att fluffa upp, men det blir snygga veck.
    Sen finns det taft: ett tunnare, lite mer krispigt tyg. Taft blir det fantastiska fluffiga draperingar av.
    Skulle tippa på att den första och sista klänningen är i satin och nummer två är i taft. Trean är jag osäker på. 

Klänningen du vill ha borde inte vara så svår att få till. Många har varit nöjda med klänningar beställda från Landybridal. Om du beställer från dhgate, så kan du få en kanonklänning, men även ett bottennapp. Om du vill vara så säker som du kan bli med en kinaklänning, så är nog landy, dino eller milly bästa valet. (fast hör med de som är lite mer aktiva än jag för tillfället)

• Sofia82

Daniiel, Stort tack för länken!!! Mycket matnyttig info :) Det gav mig en ännu bättre bild av hur man kan göra. Toppen!

• LadyD

Jag har beställt en annan klänning från landys för att jag ville vara säker Men den har inte kommit än Och nu tänkte jag beställa den här, jag hittade den på landys för 1500 utan frakt Och på dhgate har jag mejlat med en säljare och den skulle gå på 900 Varenda 100 lapp känns så mycket just nu :/ Men risken är ju att det kan bli fel Vet inte om jag vågar chansa

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!