• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Anny
    daniiel skrev 2012-07-30 15:45:06 följande:
    Kommer ni ihåg min Kate Hudson inspirerade klänning med stor tyllkjol och lååångt släp? Jag sålde ju iväg den till en tjej som klänningen passade otroligt bra på. Idag gick jag och dottern in i en brud- och balklänningsbutik här i stan och efter lite prat med hon som har butiken, så kom vi in på mina klänningar och jag berättade om den klänningen. Hon visste exakt vilken klänning jag pratade om, för bruden hade varit in med den där för lite ändringssömnad då hon hade gått ner lite i vikt. Den behövde ändå bara tas in lite vid bysten. Nåja, även hon i butiken hade tyckt att klänningen var som gjord för den tjejen och tjejen som hade köpt den var så nöjd. Det var verkligen kul att höra :D Skönt att min favoritklänning får den uppskattning den förtjänar och bröllopet gick av stapeln nu i juli i en kyrka som gjorde klänningen rättvisa! hihi
    Guu vad härligt!! Jag önskar min klänning kunde få en ägare som verkligen uppskattar den också.
  • daniiel
    Makeupmyday skrev 2012-07-31 17:19:26 följande:
    De har misslyckats kapitalt med framsidan på klänningen. På orginalet så flyter överdelen bara ihop med kjolen jättefint, här är det helt avhugget och typ inga av de veck som jag ville ha...
    Anny skrev 2012-08-01 10:37:56 följande:
    www.sinceritybridal.com/wedding_dress/3666
    bilder på originalet
    och någon lade ut en annons-länk på klänningen också. Det säljs en på BT nu alltså.
    Nu pratar jag om makeupmydays klänning alltså.
    Ahaa, då förstår jag det om kjolen, att vecken som skulle fortsätta ner över kjolen osv. Har du, makeupmyday, sagt till till Landy? Och även om just det inte blev så likt orginalet, så är klänningen fin, så jag tycker du ska ge den en chans iaf :)
  • Darling Daisy

Makeupmyday:

Klänningen ser inte alls så tokig ut, men jag förstår att du är orolig/ledsen. Ge klänningen en chans och prova när den kommit hem, så ser du hur det känns då!

Ekinaj:
    Den ser jättefin ut!!! Snyggt bling och vackra draperingar. Håller med om storleken, kolla om det går att lägga in den lite så får du kanske en skönare klänning! 

• Makeupmyday

Jag har mailat Landy 3 grr, i trevlig ton, och sagt att den inte ser ut som jag ville, men de svarar inte.... Känns inte jättekul. Den blev ju tyvärr inte en billig kinaklänning så som de först var tänkt, de ville ju göra den i silkes-satin ist vilket blev dubbelt dyrare. Så jag har ju redan betalat 5500 kr för den som jag inte kommer att se röken av nå mer. Ska jag köpa orginalet så ligger den på 10.000 kr här i Gbg. Grät mig till sömns inatt över detta, blev inte alls som jag hade hoppats på....

• daniiel
    Makeupmyday skrev 2012-08-01 12:56:45 följande:
    Jag har mailat Landy 3 grr, i trevlig ton, och sagt att den inte ser ut som jag ville, men de svarar inte.... Känns inte jättekul. Den blev ju tyvärr inte en billig kinaklänning så som de först var tänkt, de ville ju göra den i silkes-satin ist vilket blev dubbelt dyrare. Så jag har ju redan betalat 5500 kr för den som jag inte kommer att se röken av nå mer. Ska jag köpa orginalet så ligger den på 10.000 kr här i Gbg. Grät mig till sömns inatt över detta, blev inte alls som jag hade hoppats på....
    Väldigt tråkigt att de inte svarar. Har du facebook? Pröva kontakta dom där isåfall. Tyvärr är det ju alltid en chansning man gör när man väljer att beställa en klänning man inte kan se innan, och jag förstår att du är väl medveten om det, och ja, det är ändå väldigt tråkigt med din klänning. Den är dock väldigt fin, så vänta tills du får hem den, pröva den och känn efter. Du kanske kan sälja den då och åtminstone få tillbaka en del av du lagt ut för den? Samt att du kanske kan hitta ett begagnat orginal, så blir det inte riktigt lika dyrt. Ja, om du nu väljer att inte använda klänningen.
  • daniiel
    Anny skrev 2012-08-01 10:48:44 följande:
    Guu vad härligt!! Jag önskar min klänning kunde få en ägare som verkligen uppskattar den också.
    Ja, det känns ju bra att skiljas från klänningen om man vet att det är till någon som tycker om den :) Har du lagt ut din till försäljning?
  • Ekinaj

Tack snalla for era tips! Jag ska bestalla en peticoat och nar jag har den och skor se om jag kan gora sma forandringar for att den ska sitta battre. Men jag tror nog att den kan bli battre om den tas in lite. Hoppas bara att det ar mojligt. Den var sa billig ($199) sa det gor inget om det skulle kosta lite. Tack aven for snorningstipset!

Makeupmyday: Trakigt att den inte blev som du tankt dig. Fast som redan sagts ovan sa kanske den blir fin anda? Annars prova att salja och se om du kan hitta en ny. Jag forstar din besvikelse for aven fast man ar val medveten om att det kan ga helt galet sa hoppas man ju pa att det ska bli som man har tankt!

• Makeupmyday

Tack för alla stöttande ord! Jag åkte iväg och tröst-shoppade lite, så nu är jag lite gladare igen ;)

Får väl kolla in klänningen när den kommer hem och i värsta fall försöka sälja den vidare. Annars kanske jag behåller den och gör en trash the dress-fotografering med den! Haha!

Det är ju surt att det inte blev som man ville ha det, särskilt eftersom jag tyckte att jag förklarade om och om igen med bilder och dylikt så att det verkligen INTE kunde bli några missförstånd. Men men, får se vad de säger om/när de svarar på mina mail.

Det är roligt att ni tycker den ser fin ut, men i slutändan så är det ju JAG som ska känna mig fin på den stora dagen. Jaja, bara att ta nya tag, tur att det är 374 dagar kvar! :)

• daniiel
    Makeupmyday skrev 2012-08-01 14:33:48 följande:

Det är roligt att ni tycker den ser fin ut, men i slutändan så är det ju JAG som ska känna mig fin på den stora dagen. Jaja, bara att ta nya tag, tur att det är 374 dagar kvar! :)

Självklart är det du som ska känna dig fin, men det vi menar är att även om klänningen inte blev som du hade tänkt det, så kan det fortfarande vara en klänning som du känner dig fin i. Därför tycker jag att du ska ge den en chans och pröva den ordentligt när du får hem den. Det är ju faktiskt rätt vanligt att man drömmer om en klänning, men sedan när man väl är ute och prövar klänningar, så faller man för en helt annan.

Gillar du den inte alls efter du fått hem den och prövat den, så ska du självklart försöka hitta dig en annan klänning som du tycker om. Du har ju tiden på din sida iaf :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!