• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Minuz
    fruwesterlund skrev 2012-07-22 12:29:14 följande:
    Ni gillar inte nya i den här tråden va?
    Självklart gillar vi nya.

Får be om ursäkt!

Men jag läser allt och vill svara på så mycket men tyvärr orkar jag inte.
    Tycker inget är roligt, ingen energi, vill inget osv........ Och så får jag dåligt samvete när jag vill så mycket men inget blir gjort.

Klänningen du visade var jättefin förresten!
  • Five year engagement

Tråkigt att inte få respons när man lägger ut bilder från sin stora dag, vet ju hur trevlig tråden varit innan... Ha det bra, nu lämnar jag!

• Five year engagement

En kommentar på 3 bilder och den stod Daniiel för, så dej vill jag tacka! Kul att få lite feedback, just nu känns det som ingen gillar min klänning ;) men huvudsaken är ju att jag själv älskar den!! :)

• Linda L
    Five year engagement skrev 2012-07-23 13:22:50 följande:

åh va härligt detta ser ut!! blir helt lyrisk haha grattis till er!
    och vilken tur ni hade med vädret, kanon!
    din klänning är jättefin, tycker det är perfekt balanserat med svart och vitt (vilket jag förmodligen också kommer ha) 
  • fruwesterlund
    Five year engagement skrev 2012-07-25 10:21:16 följande:
    En kommentar på 3 bilder och den stod Daniiel för, så dej vill jag tacka! Kul att få lite feedback, just nu känns det som ingen gillar min klänning ;) men huvudsaken är ju att jag själv älskar den!! :)
    jag tycker den är jättefräck och cool!  gillar personliga klänningar! NI hade en riktigt fin dag ser det ut som  
  • Darling Daisy

Hoppsan!

Vad tråkigt att flera uppfattar tråden som tråkig och elak nu plötsligt!

Det är verkligen inte min mening att vara ovänlig eller bortstötande. Dock räcker inte heller min tid till att svara på allt just nu.  Om ni inte fått någon kommentar eller svar på frågor så betyder det ju inte automatiskt att de som inte svarat inte gillar er!!!
    Jag läser och försöker kommentera när tiden och orken räcker till!!  {#emotions_dlg.flower}

• fruwesterlund
    Darling Daisy skrev 2012-07-25 11:54:54 följande:
    Hoppsan!

Vad tråkigt att flera uppfattar tråden som tråkig och elak nu plötsligt!

Det är verkligen inte min mening att vara ovänlig eller bortstötande. Dock räcker inte heller min tid till att svara på allt just nu.  Om ni inte fått någon kommentar eller svar på frågor så betyder det ju inte automatiskt att de som inte svarat inte gillar er!!!
    Jag läser och försöker kommentera när tiden och orken räcker till!!  {#emotions_dlg.flower}

jag uppfattade denna tråd såhär: jag har skrivit här ett par gånger förut och frågat något, men inte fått något svar. Sen har jag sett andra fråga också men inte heller fått nå svar. ( bland annat om nån känner till www.meganbridalshop.com, som även jag undrar över) 

sen kan det diskuteras om husköp och annat, som ju egentligen inte borde höra till tråden, men det är ju itne min tråd så det har man ju inget att säga till om.

Hur som helst så tänker man att ni härinne kan typ allt om det här med kinaklänningar mm, därför förväntar man sig svar...:-P

• Darling Daisy
    fruwesterlund skrev 2012-07-25 13:57:56 följande:
    jag uppfattade denna tråd såhär: jag har skrivit här ett par gånger förut och frågat något, men inte fått något svar. Sen har jag sett andra fråga också men inte heller fått nå svar. ( bland annat om nån känner till www.meganbridalshop.com, som även jag undrar över) 

sen kan det diskuteras om husköp och annat, som ju egentligen inte borde höra till tråden, men det är ju itne min tråd så det har man ju inget att säga till om.

Hur som helst så tänker man att ni härinne kan typ allt om det här med kinaklänningar mm, därför förväntar man sig svar...:-P

Vad bra att få veta! 
    När det är mycket inlägg så försvinner ibland frågor i mängden, då brukar det vara bäst att fråga igen.
    Det brukar jag skriva till nykomlingar med jämna mellanrum.

Sen att du frågat och inte fått svar är ju tråkigt!! Man vill ju så gärna ha svar på sina funderingar, det är ju stort och spännande att köpa klänning från Kina.
    I mitt fall så beror uteblivna svar för det mesta på att jag inte kan svara (vet tex inget om meganbridal). Då kan jag känna att det är onödigt att bara skriva "jag vet inget om den webbsidan", det hjälper ju liksom inte den som frågar nämvärt!
    Annars så kan uteblivna svar från mig bero på att jag inte är inloggad så ofta, eller bara kikar in en snabbis medan dottern leker eller potatisen kokar typ. Då hinner jag oftast inte skriva.

Sen är det tyvärr lite mindre fart här nu om man jämför med hur det var förra året och i våras. Det bidrar ju självklart till att man inte får svar så fort som man önskar (eller över huvud taget).

En tråd består ju av sina skribenter, så det är upp till var och en av oss att styra den i den riktning vi önskar! 
    Tanken när tråden startades var just att man skulle få prata om kinaklänningar och allt annat, tex husköp eller operationer (eftersom skribenterna i den tidigare kinaklänningstråden inte ville ha några andra diskussioner än klänningsprat i sin).

Jag hoppas i alla fall att tråden fortsätter sitt lilla liv, oavsett vilka brudar och fruar som hänger här och oavsett hur aktiva alla är!!
  • 1700tal

Fast nu reagerar jag lite och vill ta upp några saker!

1. Det här är ingen tråd som drivs av några "vi", vi skapar ALLA den skapar vi tillsammans och alla bidrar efter förmåga. Både kunskapsmässigt och tidsmässigt!

2. Om någon inte svarar så KAN det ju bero på att ingen har nåt svar att ge. De flesta gånger nån frågar om företag som inte står med i TS så har jag aldrig hört talas om dem. Man svarar där man har svar att ge, det är så ett forum fungerar.

3. Ang. att det diskuteras andra saker än kinaklänningar - det kallas gaffeltråden. Är gaffel av annan karaktär inte önskvärt så finns det tusentals andra trådar om kinaklänningar. Det finns dock EN som är otroligt aktiv och levande. Vad tror ni det beror på? Hur tror ni den har hållits vid liv så länge? På den här fronten får även tilläggas att den startades pga av kritik mot att vi pratade för mkt om annat i den gamla samtidigt som vi väntade på våra klänningar. Sen dess har denna tråd funnits och varit oerhört många blivande brudar till hjälp. Den andra tråden stendog...

4. "därför förväntar man sig svar...". Jaha. Känns väldigt tråkigt att rollen som hjälpsam medmänniska förvandlas till ett krav att svara för att tråden har varit stilla några veckor. "Expertpanelen" kanske har semester? Egna bröllop att genomföra? Kanske har tråden gått lite för långt när man plötsligt "förväntar" sig svar?

För min egen del kan jag bara förklara min brist på inlägg med att jag över sommaren jobbar heltid med en fysiskt krävande jobb som gör mig fullständigt utmattad på kvällarna! Jag gifter mig om 3,5 vecka och har noll koll, stressar som fan och orkar samtidigt inte bry mig längre! Idag fick jag så många skopor skit på jobbet så jag snart ger upp och har ägnat dagen åt att göra mina arbetskamraters skitjobb för jag är för snäll för att bita ifrån. Kommer hem för att se att ett efterlängtat kinapaket från Landy låg och väntade, packar upp en underbar brudklänning och tänker att min ledsna dag tog en bättre vändning... Kastar mig in i tråden för att berätta om det... Kul.

Så ursäkta om jag nu reagerade mkt värre än jag brukar men efter 4 år här på BT och otaliga trådar, svar, inlägg, kommentarer och andra hjälpsamheter tar jag illa upp, riktigt ledsen blir jag. Jag har skitjobbiga veckor just nu och jag orkar inte riktigt sitta här jämt och kommentera ALLT. Vad de andra gamlingarna sysslar med om dagarna istället för att hänga här vet jag inte men jag hoppas innerligt de är ute och njuter av solen!

Och Five year engagement - du var jättevacker! Självklart, helt fantastiskt fin!

Nicenetiis - tyvärr, aldrig hört talas om...

Fruwesterlund - tyvärr, aldrig hört talas om...

• 1700tal

Åh, kära DD, du var betydligt mer diplomatisk än jag idag... Vi skrev i stort samma sak men jag med ovanligt mkt versaler och utropstecken.

Hursom, hoppas alla ändå ser att jag bakom den bestämda tuppen är en väldigt snäll tjej!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!