Inlägg från: jenniferochaugust |Visa alla inlägg
  • jenniferochaugust

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Hej! Jag ska sy upp de här klänningarna till mina tärnor i lavendel. Jag vill dock att ryggen inte ska vara så urringad då de ska kunna ha BH under. En av tärnorna har väldigt stor byst och det är hennes önskemål: www.dinobridal.com/discount-store-2012-a-line-fushia-ball-gown-scoop-neckline-tea-length-side-draped-skirt-bd174-p-439:fd023ad7a6e4fc4ff888c61241e01da2.html Den här brudklänningen vill jag ha. Men med sweetheart neckline. Inga pärlor och tjafs :) www.dinobridal.com/discount-store-2013-alluring-flat-appliqued-chapel-train-bridal-gown-with-bubble-hem-wd2013046-p-5257:c41fa3f2b6cd3a109535edd6424ec489.html Så vill jag beställa dessa festklänningar, ska nämligen på en massa bröllop under året! Klänning 1 i färgen Sage www.dinobridal.com/discount-store-2012-kristen-wigg-aline-sweetheart-empire-waist-fashion-beautiful-oscar-dress-kristen-wigg-p-3420:f7f2d06f1194d24afb61e3324bddbe8c.html Klänning 2 i färgen Lavendel www.dinobridal.com/discount-store-taky-pink-sweetheart-beaded-wasitline-empire-wasit-chiffon-satin-chapel-train-evening-dress-ed058-p-781:4c3cf2d7244d4be24a8c76e6b77f8787.html Klänning 3 i färgen Champagne www.dinobridal.com/discount-store-affordable-scoop-neckline-empire-wasit-chiffon-satin-evening-dress-ed016-p-654:f27aa0160a7258e3aa445fe8e06b7fa9.html Vad tror ni? Och speciellt du Daniiel? Tror du att de klarar det här fint på Dino eller är det våghalsigt av mig att beställa så mycket? Det viktigaste för mig är att de inte ser billiga ut, glansiga och vidriga... Men de ÄR ju liksom billiga :)

• jenniferochaugust

Äh men vafan... Går ju inte att länks ordentligt från iPaden?

• jenniferochaugust

Åh nu sitter jag äntligen vid en riktig dator!
    Min iPad ville inte alls lyda när jag skulle lägga in länkar, det blev ju heltokigt.

Jo, jag skulle vilja ha lite input på allt jag ska beställa. Har helt klart tänkt beställa från Dinobridal då klänningarna jag vill ha finns där. Jag vill dock ändra lite i dom. Ska beställa MASSA klänningar! Tror ni att de klarar av dessa klänningar, att sy dem snyggt?

Jag ska beställa tre tärnklänningar och modellen hittar ni HÄR
    De ska dock vara högre i ryggen så tärnorna kan ha BH under utan att den syns (de är ganska storbystade). Tycker att den är så söt med sina små fickor! Jag funderar på färgen också, jag vill att klänningen ska vara i light sky blue, lavendel eller sage green. Vilken tror ni skulle passa bäst? Strunta i färgtema! Vi har inget :)

Jag ska beställa två festklänningar för bröllop jag ska på i hödt med högtidsklädsel som dresscode.
    Första klänningen hittar ni HÄR
    Jag tycker att den ser underbar ut men det är ju så svårt att veta om den passar min småfläskiga kropp. Jag menar, Kristen Wiig väger ju typ 40 kilo. Men jag har i alla fall tänkt beställa denna i sage green. Jag är lite rödlätt och passar bra i grönt.
    Den andra klänningen jag vill ha är den HÄR
    I samma färg som på bilden. Dock lite orolig för att den kanske kommer att se ut som ett nattlinne?

Brudklänningen då?
    Jo, jag ska gå och prova brudklänningar av märket Pronovia på måndag. Min tanke med det (lite fult, jag vet) är att jag ska ta reda på vilken typ av klänning jag passar i. Jag har ju ingen som helst aning, har aldrig någonsin haft brud- eller balklänning på mig. Jag vet vad jag vill ha, men jag kanske passar bättre i något annat.
    Brudklänningen jag funderar på hittar ni HÄR

Är det lite väl våghalsigt att skicka ett efter ett så stort parti? Något jag borde tänka på?
    Behöver jag förtydliga exakt hur jag vill ha det när det gäller exempelvis pronovias klänningar? Jag menar, den jag vill ha har ju inget glitter, pärlor och skit i orginalet - men ska jag ändå förtydliga att jag inte vill ha det?

Tackar!

• jenniferochaugust

Lakinna, vilken Pronovia modell skickade du efter? Länka! Kan du inte visa upp en bild på orginalet och en på hur det blev sen? :) Jag är så nervös för det här! Men du är nöjd ändå? Eller?

• jenniferochaugust

Tack Daniiel för dina bra tips! Jag och tärnorna ska sitta ihop 23/3 och bestämm deras klädsel. Jag har sagt att de inte behöver ha samma klänning så vi får se hur det blir. Antingen tre helt olika modeller fast i samma färg eller tre likadana modeller i samma färg. ELLER som du föreslog: samma modell, olika färger :) Kul!

• jenniferochaugust

Åh jag är så till mig! Har beställt denna klänning: www.dinobridal.com/discount-store-2013-british-wind-satin-chapel-train-flat-wedding-dress-wd2013080-p-5262.html Jag förstår nu hur besatt man kan bli haha. Ja beställde liksom klänningen i onsdags men kan ändå inte låta bli att kolla statusen på klänningeb. Som om den skulle bli klar på en dag liksom haha...n Ett problem jag har är att jag ändrat mig angående släpet. Jag vill inte ha ett så långt släp, utan ett kortare. Jag har mejlat Dino två gånger om att jag vill ändra släp från Chapel till Brush/sweep. Men de har fortfarande inte svarat att det är ok trots att jag till och med skickat bild för att vara övertydlig. Jag får mejla dem igen på måndag. Även om jag framstår som en psykopat :) Jag såg en annan medlem här på i tråden som beställt en liknande klänning från Dino och hon verkar ju ha blivit riktigt nöjd! Så kul! Men hon hade valt en underkjol som var riktigt puffig, jag vill ha mer vintage känsla på mi. Och att den ska gå rakt ner och lite veckad om ni förstår vad jag menar? Vill även gärna kunna gå ordentligt så det blir bra utrymme under kjolen. Räcker det då med en kjol med en ring, eller håller inte det? Kom gärna med förslag!

• jenniferochaugust
    Lakinna skrev 2013-03-11 10:41:06 följande:

jenniferochaugust:

Här kommer en liten jämförelse jag försökt knåpa ihop :) Ledsen att det tog sån tid, bättre sent än aldrig?! Hoppas du blir jättenöjd med din klänning! (jag lyckas bara lägga upp bilder om jag gör det först (innan jag skriver) och kan därför inte citera i samma inlägg som jag har bild, någon som vet vad jag gör fel?)

Men hallå där! WOW! Vilken fin klänning! Den ser ju till och med finare ut än orginalet! Jag är riktigt imponerad :) Och den kommer från Dino? Hur känns kvaliteten tycker du? Är den liksom tung?
    Jag ahr ju beställt en klänning nu från Dino och kan inte sluta tänka på den. Längtar efter att få hem den, fast jag är gansak nervös över att den kanske inte kommer att motsvara förväntningarna. Men en sömmerska kan nog fixa det mesta hoppas jag!
  • jenniferochaugust
    Daria skrev 2013-03-11 13:05:20 följande:
    Jag tänkte bara skriva här igen och berätta om min HEMSKA upplevelse med Landrybridal...
    Hej Daria!
    Vad tråkigt att det blev så fel med din klänning! Jag hoppas verkligen att min passar med de mått jag angivit, det är som sagt svårt att sy klänningen större... Dock så kostade min beställning extremt lite pengar. 1 brudklänning, två festklänningar och tre hårspännen med strass för ca 2800 kronor inklusive frakt. Jag resonerar som så att jag är förberedd på att det kanske inte blir 100% bra, men att för den lilla pengen så vågar jag chansa. Min klänning kostade alltså ca 1500 kronor och det är en väldigt skillnad från 20.000 kronor.

Jag förstår besvikelsen och visst är det en chansning! Det är inte lätt att kommunicera med dem och jag håller tummarna för att min beskrivning är så pedagogisk att de kan förstå den...

Kram
    J
  • jenniferochaugust
    jenniferochaugust skrev 2013-03-11 13:48:08 följande:
    Hej Daria!
    Vad tråkigt att det blev så fel med din klänning! Jag hoppas verkligen att min passar med de mått jag angivit, det är som sagt svårt att sy klänningen större... Dock så kostade min beställning extremt lite pengar. 1 brudklänning, två festklänningar och tre hårspännen med strass för ca 2800 kronor inklusive frakt. Jag resonerar som så att jag är förberedd på att det kanske inte blir 100% bra, men att för den lilla pengen så vågar jag chansa. Min klänning kostade alltså ca 1500 kronor och det är en väldigt skillnad från 20.000 kronor.

Jag förstår besvikelsen och visst är det en chansning! Det är inte lätt att kommunicera med dem och jag håller tummarna för att min beskrivning är så pedagogisk att de kan förstå den...

Kram
    J
    Måste tillägga att min klänning är beställd från Dinobridal också, inte Landy.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!