Inlägg från: jenniferochaugust |Visa alla inlägg
  • jenniferochaugust

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

jenniferochaugust skrev 2013-06-04 12:14:16 följande:

Hmmm... jag tänker att klänningen skulle vara jättefin med tygblommor lite på sidan av bältet, tror nu inte? Alltså blom-broscher. Jag tycker att det är väldigt romantiskt och fint, skulle passa perfekt på den här väldigt enkla klänningen tror jag!
    Typ något sånt här:

Det skulle väl vara pricken över i:t?
  • jenniferochaugust
    daniiel skrev 2013-06-04 15:01:57 följande:
    Jag har strukit mina klänningar hemma.
    Aha, så det går alltså att stryka tyll???
    Jag strök min satinklänning och det var inga problem, trodde att tyll var "plastigare" liksom och skulle smälta! Men då vågar jag nog prova... :)
  • jenniferochaugust
    Prisa Dinobridal!

Eller jag ska nog inte ta ut något i förskott, men jag påpekade ju att midjebandet såg alldeles för brett ut och att jag specifikt bett om ett 2 inches (ca5cm) brett midjeband. Dessutom skickade jag med en bild på en klänning med ett 2 inces brett midjeband för att de skulle se skillnaden.
    Och fick till svar att "ok de fixar det" Hurra!
    Jag har nämligen (no offense) utvecklat ett hat (lite väl starkt ord) mot Kinaklänningars konstiga midjeband. De är oftast jättebreda och helst veckade, och lite slafsigt sydda. När jag var hos sömmerskan här i Sverige med min Kinaklänning så såg jag att det hängde en massa klänningar hos henne med exakt lika midjeband som det var på min klänning haha! Då förstod jag... att jag var omgiven av felsydda Kinaklänningar.
  • jenniferochaugust

Då har min tredje tärnklänning äntligen kommit. Den första jag skickade efter hade ju en helknasig passform och passade inte alls min tärna. Hon har stora bröst och smal midja så hon passar inte in i en standardstorlek. Jag beställde en variant av denna klänning: www.dinobridals.com/discount-store-comfortable-one-straps-with-flowers-wrinkles-chiffon-knee-length-maid-of-honor-dress-at-wedding-2012bmd014-p-3628.html
    Men utan rynkigt tyg och med två axelband istället för 1. Här är en bild när jag provar klänningen, den passar alltså inte mig riktigt, men man ser att den är fin och välsydd!

Passar väldigt fint med mina två andra tärnors klänningar, även de är från Dinobridal.
    Klänningen på fotot nedan är originalklänningen vi inspirerades av ovan. Genomgåënde tema på alla klänningar är lavendel och blomsterapplikationer. Tärnan har även på sig de skor jag köpt till alla tre tärnor, inte från Kina dock. Det är mörklila mockaskor med liten klack.

Och här kommer min sista tärna som har en lite annorlunda modell. Alla klänningarna har exakt samma färg, de är dock tagna i olika ljus, därför ser det kanske ut som de är lite olika. Men så är inte fallet :)

Jag är väldigt nöjd med alla tre klänningar. De är välsydda och snygga! Och det tog bara ungefär 2 veckor från beställning till leverans. De kostade tillsammans ca 280 dollar inklusive frakt.
  • jenniferochaugust
    Madicken skrev 2013-06-10 15:43:42 följande:
    Har precis hämtat ut klänningen!
    Den är väldigt tung och fint sydd, har skenor inbyggt och ett typ bhspänne som gör att den sitter perfekt!
    Kjolen och släpet är helt underbart, men överdelen vetetusan alltså.. Tycker inte överdelen ser ut som på bilden, men den sitter väldigt bra, och var jättebra i storlek och längd. 
    Ska fundera lite på om man kan göra om överdelen, för jag gillar den väldigt mycket faktiskt!  
    Ta bilder!!!
  • jenniferochaugust
    Madicken skrev 2013-06-11 12:17:52 följande:
    Här kommer bilder på klänningen jag köpte på ebay för 599:-!
    Jättefint sydd, verkligen! Men jag är inte nöjd med överdelen, jag fick det till att det skulle vara tyll på överdelen också, men det var ju satin eller vad det heter. Mitt fel, men det går nog att ordna till den. 
    Kjolen är fantastiskt, jäklar vilken vidd och vilket släp! WOW!

Så, vad säger ni? Daniiel, vad tycker du? Visst måste man kunna fixa överdelen på nåt sätt?
    Wow, vilken underbart fin klänning! Hur många lager tyll är det i kjolen? Ser riktigt bra och fluffig ut! Du har inget foto på släpet? Blir riktigt nyfiken!
    Ta klänningen till en sömmerska så går det säkert att fixa som du vill ha den! Är det så att du tycker den är för glansig? Du ville kanske ha en mattare överdel?
    Eftersom du betalade 599 kronor (otroligt bra pris) för klänningen så kan det ju vara värt att lägga några hundralappar till på den hos en sömmerska så den blir 100% som du vill ha den :)
    Jag har lämnat in min brudklänning som jag beställde från Dinobridal.com hos en sömmerska i Sverige, det var värt tycker jag!
  • jenniferochaugust
    Madicken skrev 2013-06-11 12:46:28 följande:
    jenniferochaugust
    Oj va många klänningar jag hittade i tråden som var dina! Vilken ska du ha? Jag ska försöka få till en bild på släpet, återkommer!!
    Haha ja jag vet! Jag har blivit lite galen :)
    Jag har beställt en lång brudklänning med släp som är hos sömmerska i Sverige nu och den ska jag använda på vigseln. Sedan har jag beställt en kort vit tyllklänning som jag tänkte byta om till på kvällen så jag kan festa loss ordentligt. Den ljusrosa långa klänningen ska jag ha på ett slottsbröllop i augusti. Sedan är det 4 tärnklänningar också, varav en inte gick att använda. Och en extra balklänning som var lite väl crazy ;)

Jag har lämnat in klänningen hos en sömmerska i Solna, hon är BILLIG vill jag lova men jag har ju inte hämtat ut klänningen än så jag vet ju inte hur resultatet blir! Här är webbadressen: www.bridehouse.se

Släpet var otroligt fint! Ser verkligen bra ut! Tänk att man kan få så mycket tåg för bara 599 kronor!!!
  • jenniferochaugust
    Min klänning befinner sig just nu ca 200 meter bort på DHL!
    Det är min korta vita tyllklänning det handlar om. Wiiii! Ska hämta ut den på lunchen, men vill inte packa upp den på jobbet... Kommer att bli en lååång dag innan jag får komma hem och slita upp paketet :)
  • jenniferochaugust

Dåså, då har jag provat min andra brudklänning från Dinobridal som ska användas på festen. Jag är superduper nöjd! Det är 9 lager tyg i kjolen, varav 7 lager är tyll. Den är tung, stor och fluffig men ändå härlig att röra sig i. Jag kommer att behöva sy in den lite i midjan och över bysten, men inget märkvärdigt. Den blev precis så som jag hoppats på!

Och så måste jag ju prova hur dansvänlig den är! Den får +++++ i dansvänlighet!

• jenniferochaugust
    Brud0713 skrev 2013-06-15 21:09:50 följande:
    Skönt att höra. Jag får väl hoppas på att hon ändrar sig när hon väl ser den.. Eller så får hon komma med en väldigt bra motivering, för jag vet ärligt talat inte vad jag skulle säga om jag skulle maila och be om reducerat pris (som min tärna vill att jag gör..)  
    Men alltså vad konstigt att hon vill begära reducerat pris om hon inte nes sett klänningen IRL? Enligt mig ser den ju exakt ut som på bilden. Hur kan hon avgöra att den är dåligt sydd? Man ser ju knappt sömmarna?
    Låt klänningen komma hem och prova den, hon kommer säkert att bli positivt överraskad :)
  • jenniferochaugust
    Miss vhims skrev 2013-07-03 09:06:36 följande:
    Åh, panik i bygget!! Min order stod ju som "pending". Jag mailade igår och frågade om detta och fick till svar att min order var canceled och att de hade fört tillbaka pengarna! Jäkla skit! Nu kommer jag ju inte hinna beställa från Kina gissar jag, bröllopet är 28/9
    Dinobridal.com !!!
    Alltså, jag har beställt många klänningar från dem och det har aldrig tagit mer än 2-3 veckor från beställning till leverans. Detta gäller även högsäsong! Rekommenderas starkt :)
  • jenniferochaugust
    Miss vhims skrev 2013-07-03 10:02:14 följande:
    Det är just dino som har gjort såhär! Jag har mailat o frågat varför men ännu inte fått svar på det... Så himla typiskt, beställer i god tid för att vara på säkra sidan, så avbokar de utan att meddela mig...
    Men va? Vad konstigt! Jag ahr som sagt beställt från dem flera gånger och det har funkat bra, även om det förekommit missförstånd. Jag skulle också vilja veta anledningen!
  • jenniferochaugust
    CJ5 skrev 2013-07-11 09:30:56 följande:
    Hej tjejer, ni som är lite proffs på detta. jag har hittat min favoritklänning på 8weddingdresses.com  där kostar den under 2000 kr. Men? Vad tillkommer egentligen när man köper en kina klänning? Det står att priset är inkl framt och allt. Jag har gjort en förfrågan till en butik i min stad som syr uppklänningar i kina och dom skulle ha 4700 kr för denna klänningen. Det känns ju lite säkrare med en koppling i en fysiskbutik men det blir ju dubbelt så mycket. Om nu inte det tillkommer en massa kostnader förståss. Så vad tillkommer efter totalpriset på kinaklänningar? tullavgift?
    Det du ska tänka på är att det tillkommer eventuellt moms, tull och administrationsavgift och det kan tyvärr bli ganska mycket pengar. Om klänningen kostar 2000 kronor när du köper den så kan den kosta upp till en tusenlapp mer om den fastnar i tullen. ´Dessutom kan det vara så att klänningen inte passar dig, att passformen är fel och att du behöver ta den till en sömmerska i Sverige och betala ytterligare flera tusen.
    Om jag vore du så skulle jag kolla med den svenska butiken vad det är som ingår när du köpr din klänning där, om sömnad ingår så skulle jag beställa via dom faktiskt. Då har du helt andra rättigheter gällande retur osv än om du köper från Kina, där gäller det att chansa.
    Jag har beställt flera klänninagr från Kina, men alla måste sys om lite hos sömmerska och det blir dyrt!

Lycka till!
  • jenniferochaugust
    Asal skrev 2013-07-11 23:34:45 följande:
    Daniiel, det ser ut som att det kan lösa sig med klänningen trots allt. Och otekniska jag lyckas fortfarande inte med att få in bilden. 

Men glömska jag kom på just nyss att jag borde väl ha en slöja. och sen inser jag att jag kan ju inget om de. Jag vill ha en som ska vara längre än klänningen och att man ska kunna ha den som i ansiktet lite eller så och sen ta upp den och ha den på ryggen.. Betyder det att det är en 2 layers veil? vad är skillnaden mellan 1 layer och 2 layer?

Och du Daniiel, du har ju bra erfarenhet av Landy så tror du att jag kan slänga in en beställning på en slöja nu samtidigt som min klänning trots att klänningen är i princip färdig och så få hem allt samtidigt?

Hej!
    Heter inte en sån slöja "blusher veil" eller något liknande? Sök på det!
  • jenniferochaugust

Jag har varit väldigt aktiv i alla Kinaklänningstrådar och har beställt många klänningar från Dinobridal. Det är inget jag ångrar, jag har blivit nöjd med många. Min brudklänning hade dock en hel del brister som nu är åtgärdat hos sömmerska. Så klänningen är jättefin!
    MEN nu, mindre än tre veckor innan bröllopet hittade jag min drömklänning på Blocket. Helt oanvänd Allure Bridals klänning i tyll och spets (denna, fast utan midjeband: allurebridals.com/products/8858 ). En sån jag drömde om från början. Så jag köpte den!!! Wiii!!! Så nu ska jag sälja min Kinaklänning!

Det jag ville säga med detta (för jag tänkte inte själv på det) är att min Kinaklänning i slutändan (efter sömmerska och allt) blev nästan lika dyr som min oanvända vackra brudklänning jag köpte på Blocket. Jag såg det inte som ett alternativ när jag började kika och ångrar det lite nu i efterhand... Så tips är att kika på Blocket och Tradera först :) Att köpa Kinaklänning är en chansning!
    Är dock jättenöjd med mina tärnklänningar och aftonklänningen som jag ska använda på bröllop imorgon!

Jag är så lycklig! Min kinaklänning var fin, men jag kände mig aldrig sådär smashing ni vet...

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!