• Juli2013

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Min klänning är väldigt lik din, jag kommer ha en golvlång sk spansk slöja, med en tunn spetskant - sjukt snyggt tycker jag!

Det är bar aen gång i livet (förhoppningsvis) som man får chansen att bära slöja, go for it tycker jag! Jättesnygg kommer du bli!

SoonToBeBride2013 skrev 2013-04-06 14:46:19 följande:

Hej alla!! Jag skulle bli jätteglad om ni ville hjälpa mig med tips om vilken typ av slöja som bäst skulle passa ihop med denna klänning :) Det jag funderar mest på är om det blir finast med lång/kort slöja? Jag kommer ha utsläppt hår och klänningen har släp (chapel train).

• Juli2013

Alltså våra klänningar är kanske inte kopior av varandra, mmen ganska lika :)

Jag hittaade inte "min" slöja nu när jag googlade, jag beställde den via brudklänningsbutiken, men den är ganska lik denna, och så är den golvlång:

• Juli2013

Min klänning utgår från pronovias urdaniz, se nedan :) dock utan den där spetsboleron, och sen har jag gjort lite ändringar, tagit bort bandet under bysten och gjort om övre kanten så att den är jämn, inte med spets som på bilden.

Har varken fått hem klänning eller slöja och fick inte fota i butiken, men jag tror det blir bra :)

• Juli2013

Hehe ja våra klänningar är inte jättelika, men konceptet är ju typ samma, så tänkte ändå att det var relevant att visa vad jag ska ha för slöja. Jag var osäker på om jag skulle ha slöja eller ej men när jag provade i butiken så var det bara såå snyggt, jättefin helhet! Sen sa han det i butiken också, att har man någon gång drömt om att ha slöja så ska man ha det nu när man har chansen :)

• Juli2013

Min ena tärna har bestämt sig för att hon vill ha den här klänningen
    www.landybridal.co/sheath-column-sweetheart-floor-length-bridesmaid-dress-bbjh0188.html

Vi velar dock lite över färgen, hon vill ha ljusrosa, lite pastellig, men rosa ser väldigt olika ut i olika tyg, enligt "Color chart", och det står ju inte vad det är för tyg?? Eller är jag blind? :) eller är det meningen att man ska se vad det är för tyg?

• Juli2013

Tack för tipset! Chiffong-rosa ser bra ut, tycker jag :)
    Har skickat ett mail och frågat också, men inte fått svar...
    Jag hoppas på chiffong!

• Juli2013

Hej alla ni hjälpsamma brudar! Skulle gärna vilja ha hjälp av er kunniga med vad dessa två klänningar är gjorda av för tyg? ( fick sån bra hjälp förra gången att det var chiffong, vilket det också visade sig vara efter en veckas väntan på svar från Landy...)
    Det här är den ena www.landybridal.co/sheath-column-tank-top-short-bridesmaid-dress-bbjh0206.html
    Och det här är den andra www.landybridal.co/sheath-column-halter-short-bridesmaid-dress-bbjh0164.html
    Jag börjar tröttna på att Landy inte anger tyg? Färgen varierar ju rätt kraftigt beroende på det.
    Tack på förhand!!

• Juli2013

Nu har vi ääntligen lagt beställning efter sju svåra år och ett evigt velande hos mina tärnor, hehe :) vi snackar månader!
    Vi la idag beställning på tre tärnklänningar, en knälång klänning till mig som jag tänkte att jag kanske kan ha dagen efter bröllopet eller liknande, en slöja till mig samt en liten spetsjacka till mig, allt från Landy. Min brudklänning är köpt sedan tidigare.
    Nu är bara frågan, kommer det i tid innan 27 juli?? :) känns som att det är högsäsong och man kan vänta sig låång leveranstid?

• Juli2013

Tack för att ni delar med er! Det låter som att de förhoppningsvis kommer trilla in innan bröllopet.. när vi antagligen börjar bli rejält uppstressade :) det är ju en ganska stor beställning dessutom, känner oron komma krypande :)

• Juli2013

Jag fick svar från dem idag, och ett par gånger den senaste tiden, jag tror det bara är att det tar längre tid nu eftersom de har sin högsäsong :) du får säkert svar inom ett par dagar!!

• Juli2013

Vi beställde två tärnklänningar, en slöja, en spetsjacka och en extra klänning till mig, den 1 maj från Landy. Den 24 juni fick vi mail att allt var färdigsytt, och igår (26) levererades paketet, snacka om snabbt!!
    Tyvärr är vi inte på plats på det ställe dit jag beställde paketet, dvs orten där vi ska gifta oss, men åker dit på söndag. Ska bli väldigt spännande att se!!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!