• Madicken

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

daniiel skrev 2013-05-30 08:34:17 följande:
    Oj, wow.. när beställde du den? Dom måste haft dom färdiga i lager då kanske va? Spännande :) Ja, det är en Allure, nu har du kanske redan hittat den, men jag länkar ändå www.allurebridals.com/Store_ProductDetail.asp...
    Madicken skrev 2013-05-29 21:06:46 följande:
    daniiel! 
    www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-ka...

WOW den här är grym! Har impulsköpt en underklänning redan...

Är den fel eller tror du den funkar?
    Är det underkjolen i länken eller på bilden som du har köpt? Hur många lager tyll är det i underkjolen? Om det är den på bilden, så kan den kan bli lite väl puffig till din klänning, men det är ju också en smaksak. Svårt att säga helt hundra innan man sett klänningen på riktigt. Hoppas att den ska passa bra :)
    Köpte den 28/5 så det var snaba ryck! 
    Såg att jag var lite otydlig, jag borde ha köpt den där underkjolen i länken med släp som du rekomenderade!
    Men hann redan köpa den på bilden.. Kan säkert klippa bort nåt lager eller sälja den vidare om den är för fluffig.
    Tack för info Solig 
  • Madicken
    Popaulolinona skrev 2013-05-30 17:02:24 följande:
    Hej! Jag hoppar in här i tråden.
    Igår beställde jag klänning från Ali express, om två ynka veckor ska det vara levererad så det är bara till å hålla tummarna ;)
    Beställde även skor därifrån men fick idag ett meddelande om att dom inte hade min storlek- Då blev det krångligt värre. Eftersom Ali express är en mellanhand som man betalar till så var det ett jäkla meck men att få tillbaka pengarna som man betalar vid beställningen. Så nu efter massa messande (SUPERBRA kontakt med säljaren) har jag bestämt mej för att köpa skorna ändå (Inte ens 100 och fila fötterna riktigt riktigt noga ;)

Någon mer som beställt klänning från Ali?
    Spännande! Vad har du beställt för klänning?
  • Madicken
    Popaulolinona skrev 2013-05-31 12:30:33 följande:
    Jag lyckas inte spara ner bara bilden på klänningen men här är länken: www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Cap-Sle... 

Vad tror ni? Jag förstår inte riktigt om jag behöver köpa till en underkjol eller om den sitter i klänningen redan. Den har inbygd Bh så då kanske man kan anta att underkjolen oxå är det? Har mailat säljaren men han verkar ha väldigt svårt med engelskan och förstår inte vad jag menar. Kanske någon vet av någon bra sida som översätter från svenska till kinesiska?
    Det är så underbart med spets på överdelen! Jättefin. Ingen koll på underkjolar men hör med daniiel, hon har nån tråd. Hon verkar veta det mesta!
  • Madicken
    Hanno39 skrev 2013-06-04 21:14:52 följande:
    Nu har jag provat min kläning ordentligt och fått den blivande att snöra den åt mig...(här håller vi inte så hårt på traditioner ; D)

Hiss eller diss??

Tycker den sitter jättefint på dig!tumme upp!
  • Madicken

Nu har min kina-klänning lämnat tyskland! Spännande!

• Madicken

Nu står det :Delivered to a Parcel Shop sen 3 dagar tillbaka men jag har ej fått avi eller mail!!!
    Vad händer? :-/

• Madicken
    Madicken skrev 2013-06-10 13:27:22 följande:
    Nu står det :Delivered to a Parcel Shop sen 3 dagar tillbaka men jag har ej fått avi eller mail!!!
    Vad händer? :-/
    Jahaa, nu vet jag vart den är,  Tungan ute men har inte fått avi än Rynkar på näsan Ojojoj va spännande!!!
  • Madicken

Har precis hämtat ut klänningen!
    Den är väldigt tung och fint sydd, har skenor inbyggt och ett typ bhspänne som gör att den sitter perfekt!
    Kjolen och släpet är helt underbart, men överdelen vetetusan alltså.. Tycker inte överdelen ser ut som på bilden, men den sitter väldigt bra, och var jättebra i storlek och längd. 
    Ska fundera lite på om man kan göra om överdelen, för jag gillar den väldigt mycket faktiskt!  

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!