daniiel skrev 2013-05-22 10:11:29 följande:
Under tyllet lär det vara en satinkjol :) Det går ju ha en tunn underkjol under också, om det nu skulle behövas. Det är svårt att säga hur dom kommer göra överdelen. Jag skulle velat ha det veckade över bysten i matt organza (jag är väldigt förtjust i det :P) och sedan blir det nog spetsapplikationer som du får på midjepartiet. Både organzan och spetsapplikationerna kommer vara på satin då.
Hur den kommer bli att gå i är svårt att säga. Du måste nog pröva den och känna hur det känns. Har du någon brudbutik i närheten? Isåfall skulle du ju kunna gå in där och pröva liknande modeller, bara för att känna hur det känns.
Ja, utan snörning blir det alltid svårare det där med storlek.. Men det är lite det jag tänker, att är det verkligen vär att lägga ut extra för att få den måttbeställd, då chansen är överhängande att du måste ta den till en sömmerska sen ändå? I storlek 32, hur mycket skiljer det från dina byst, midje och höftmått till måtten i storlekstabellen? Är det typ 10cm eller 3cm?
Jag har ju beställt standardstorlekar på mina klänningar, men haft snörning, så dom har ju passat bra direkt även om mina mått inte har varit exakt samma som storlekstabellen.
Jag vet inte hur organza blir på en klänning så jag vet inte riktigt vad som skulle bli bäst, spontant tänker jag att jag vill ha samma material i kjolen som däruppe för att det ska bli enhetligt, men det kanske inte är det bästa alternativet.
Med någon underkjol blir det nog lättare att gå i den :)
Storlekarna på Landy så brukar byst och midja vara okej medan höftmåttet kan skilja nästan 10 cm för mig, eller så mäter jag bara konstigt. På Ebay är storlekarna skumma tycker jag. Där känns midjemåttet alldeles för smalt jämfört med byst- och höftmåttet.
Jag har idag beställt en kinaklänning på Ebay, mest på skoj för att se hur vidare kvalitén är. Klänningen är också en kopia av en av Aire Barcelonas klänningar och är en kortare modell. Den kostade 400kr + 100kr frakt. Jag hade nog inte beställt den om det inte vore för att jag fick riktiga bilder på den av säljaren. Tyckte den såg väldigt fin ut. I ryggen är det snörning och jag chansade på storlek 36 även om midjemåttet är lite för litet och hoppas nu på lite spelrum.
Blir den fin och bra så kanske jag kan använda den som dansklänning på festen :)
Här är en bild på annonsen, jag försökte spara ner bilderna från säljaren men de blir bara suddiga och det går inte att se något, säljaren heter 2011wecan och har en del andra klänningar ute som man kanske kan få bilder på :)