• Naive

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

knyttan skrev 2012-03-17 12:13:41 följande:
    Nej. Men jag har fått ett nytt mail från Milly i dag på morgonen (efter att jag frågat igen) att den ska vara klar "in the next several days" vad sjutton det nu ska betyda??? Och att de ska skicka foton när den är klar för shipping... så jag väntar tålmodigt...
    Åh, men... Jobbigt. Hoppas det löser sig snart och att kläningen är lika fin som du hoppas att den är! Solig
  • Naive
    knyttan skrev 2012-03-19 18:53:53 följande:
    MIN KLÄNNING ÄR HÄR!!!

Ja eller i Sverige i alla fall vad det verkar! DHL ringde mig i morse på jobbet o sa att de hade ett paket från Kina till mig Förvånad Men jag var ju inte hemma så de ska komma tillbaka i morgon klockan fem! Ah nu kan jag inte vänta alls känns det!!!! FörvånadFörvånadFörvånad
    Men jag fattar ingen-ting, Milly-Lily sa ju bara för ett par dagar sen att den skulle vara färdig snart, att jag skulle få ett trackingnumber och foton skickade????? Och sen är den redan här - då måste den ju vart skickad redan för en vecka sedan minst!! Har Milly -Lily öht nån kontakt med klänningsfabriken? verkar inte så....
    Åhhh, vad spännande knyttan!! Hoppas, hoppas att den är lika fin som du hoppas! Väntar ivrigt på bilder!  

Fick ett mail av Lily i morse, "still need some time to finish. But should be very soon". Med tanke på din story så kan den ju med andra ord dimpa ner i lådan vilken dag som helst...  
  • Naive
    knyttan skrev 2012-03-20 17:33:29 följande:
    Jag har fått klänningen.... och den är jättefin, modellen är bra, storleken är bra (möjligtvis liiite stor o lång) på det hela taget lik det jag visat på fotona...

MEN DEN ÄR INTE I SIDEN!!!!!!!!

Jag skrev uttryckligen att jag ville ha en klänning i siden när jag beställde, och jag har också betalat ganska mycket mer just för att den skulle sys i siden... usch vad ledsen jag blev nu.... Hela idén var ju att den skulle vara enkel, men i sidentyg Gråter

Jag har såklart redan skickat mail till Milly om detta och även kopierat min ursprungliga beställning. Men med tanke på alla problem som ni andra har haft så känner jag mig inte så optimistisk....
    Men herre gud! Sådär kan man väl för sjutton inte göra....? Jag tycker iallafall den blev väldigt fin, och att den passar dig utmärkt vare sig den är i siden eller inte... Men det är klart man ska ha det man beställt och betalat för! 
  • Naive
    bergmanh skrev 2012-03-23 14:41:58 följande:

Är det någon som har beställt från Landybridal i början av februari, som har fått sin klänning ännu? Jag beställde och betalade den 1 feb. och de skjuter ständigt fram leveransdatumet. 

Jag har inte beställt från Landy, dock går jag genom samma sak med Milly. Beställde 31.1, och nu skjuts datumet upp efter hand... "soon", "a little longer" och "plz don't worry" är vanliga ord jag får... 
  • Naive
    Josefin521 skrev 2012-04-09 20:18:31 följande:
    Fick precis svar från Milly angående min klänning. Dem skriver att den är i stadie nummer 4, någon som har koll på cad det innebär?
    Min klänning var i stage 4 för ca 4-5 veckor sedan. Fick ett mail igår av Milly där de meddelade att de behöver ca 2  veckor till.... Jag beställde klänningen den 31:a jan. Så stage 4 verkar tyvärr inte betyda samma sak för alla klänningar! När beställde du? 
  • Naive
    Minuz skrev 2012-04-10 10:35:11 följande:
    Ahh, så spännande. Och vi vill ju se bilder omgående........
    SPÄNNANDE! Håller givetvis med... Bilder!! :) 
  • Naive

JÄTTEFIN blev den, Anny! Vad roligt för dig! 

• Naive
    Lisapi skrev 2012-04-11 12:01:50 följande:
    Jag lovar att sova på saken inatt och sen tar jag med den till en sömmerska imorgon om jag känner minsta "okej" inför den :)
    Tycker också att klännignen blev jättefin! Men det är ju du som ska va nöjd med den, inte jag. :) 

Sov på saken och bestäm dig imorgon! 
  • Naive

Suck, har nu fått besked från milly att klänningen kommer att ta en vecka till (minst) att bli klar!! Jag beställde alltså den 31. JAN., så det blir åtminstone 3,5 - 4 månader innan jag (eventuellt) får den. Inom den tiden skulle jag ju kunnat beställa en "riktig" brudklänning. (Jag valde dock Kina mest  för prisets skull...) 

Jag börjar undra vad det är som gått så fel...? Det är ingen komplicerad klänning jag beställt, utan en från deras sortiment. Nog för att jag har beställt enligt egna mått, men så kostig form har jag väl ändå inte...?  

Jag vet att ingen här kan göra nåt åt situationen, men kanske en och annan tänker sig för och inte litar på "6 veckor" som man ofta får till svar på hur länge det kommer ta.  

• Naive

operfekt: wow, vilken underbart fin klänning! Helt perfekt! ;) 

• Naive

En snabb fråga, är det någon här/vet nägon om någon som blivit blåst av Milly? Alltså till slut inte fått någon klänning alls? 

• Naive
    Naive skrev 2012-05-10 13:16:07 följande:
    En snabb fråga, är det någon här/vet nägon om någon som blivit blåst av Milly? Alltså till slut inte fått någon klänning alls? 
    SÅ KOM DEN DÅ ÄNTLIGEN, min klänning från Milly! Helt utan förvarning, tur att jag var hemma! 

Har inte provat än, men kvaliten känns jättefin, och spetsen är riktigt snygg! Hoppas den passar nu också!! 
  • Naive
    operfekt skrev 2012-05-10 16:02:27 följande:
    Naive: Åh, så roligt! Hur länge har du väntat, har du fått provat den?! :D
    Jag kunde ju inte vänta när jag fick min, var ju tvungen att se om den var någorlunda i rätt strl =)

Vill se bilder! :D
    Har snabbprovat den i väntan på att min syster ska dyka upp, och den verkar faktiskt sitta perfekt....! 

Jag beställde den den 31. JANUARI, så har väntat ett bra tag. Men den är så fin nu där den hänger att jag knappt vågar titta på den, haha. Bilder kommer efter att syrran varit här! 
  • Naive
    Anny skrev 2012-05-10 16:42:09 följande:
    Åååh Ä N T L I G E N !

Bilder bilder bilder!!!! =)
    Ok, här kommer bilderna!!! Hade inte förväntat mig paljetterna....?! Men jag tycker inte att de stör alls! 

Och här är den på... Liiiiiite tight över rumpan, kanske, men det ska jag väl hinna åtgärda tills den 14:e September? 

• Naive
    mjeanettek skrev 2012-05-10 20:56:12 följande:
    Naive: wow!!! Den är super fin! :) grattis!
    Tack snälla du! Ja, 4 månaders väntan var det allt värd till slut. Kvaliten är som sagt jättebra! Spetsen är snygg. Paljetterna kom som en överraskning, och trodde släpet skulle vara lite kortare. Men jag har inga klagomål alls! Supernöjd!! 

Länken till deras orginal är www.millybridal.com/highlight-the-v-neck-glamour-lace-applique-white-ivory-wedding-dress-awg0153.html
  • Naive
    Anny skrev 2012-05-10 20:57:27 följande:
    Guuuuuuuu så läcker!!!! (både du och klänningen :-P ) 

Tänk om man ändå hade den figuren!  
    Tack fina Anny! Det kan jag berätta hur man får.... Var tvungen att sluta äta spannmålsprodukter p.g.a. medicinska skäl, och då försvann allt överflöd med. :) Men det kanske ska diskuteras i en annan tråd?! 

Väldigt nöjd med klänningen i varje fall!!  
  • Naive
    daniiel skrev 2012-05-10 22:46:15 följande:
    Naive - Otroligt vacker klänning, wow! :) Och ptja, paljetter och pärlor... kineserna verkar älska det :P Om man inte säger ifrån tydligt att man inte vill ha det, så kan man räkna med att få det. De gjorde ju dock inget på din klänning tycker jag. Den är verkligen vacker :)

Tiniz - Jättefin blev du tycker jag :) Hur ser det ut bakifrån? Ska du ha någon slöja eller något? :)
    Tack! Ja du, det verkar ju inte bättre, för varken i besjrivningen, eller på bilden på Millys hemsida fanns det något bling på klänningen... Men jag klagar inte som sagt! :) 
  • Naive
    pulmonate skrev 2012-08-07 10:36:37 följande:
    Åh tack så jätte mycket för alla positiva kommentarer. Det var den kicken jag behövde för att lugna nerverna lite. Jätte kul att ni gillar den!
    Tack Moa2012, Sommarbrud, Daniiel, Darling Daisy, Magneta, Makeupmyday! Vad snälla ni är!

Och vad bra att ni alla är överens om bandet, då känns det lättare att välja det, helt enkelt! :)
    Tack ännu en gång. Det var precis det jag behövde  
    GUD vad vacker klänningen blev!! Och vad snyggt den sitter, fits like a glove! 

Röstar även jag för bandet, jättefint!  
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!