• Naive

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Ni brudar som beställt från Milly:

hur lång tid efter beställning fick ni någon slags uppdatering angående klännignen? Jag beställde min för mer än en månad sedan, och förutom orderbekräftelsen har jag inte hört ett skvatt. 

Jag beställde en klänning  de har i sitt sortiment, och Lily (kontakt personen) sa att det skulle ta 6 veckor tills den är färdig...

Undrar bara helt #fräckt" utan att gå genom de 1690 andra sidorna! :)   

• Naive
    pulmonate skrev 2012-03-05 18:03:32 följande:
    Va? läser du inte egenom alla sidor först? hahah.
    Jag fick min nästan exakt efter den tid som Lily sa att det skulle ta + 2 att skicka (det var den sortens frakt jag tog). Det enda jag hörde ifrån dem var när klänningen var klar. Då skickade hon 3 foton. Jag trodde detta betydde att man kunde "godkänna" men de hade redan skickat klänningen samma dag som jag fick fotona. Allt tog ca 2 månader.
    Ok, då ska jag sluta oroa mig... De har ju typ en vecka till på sig. :) Tack för hjälpen, pulmonate. 
    knyttan skrev 2012-03-05 19:42:31 följande:
    Hej o välkomen i klubben... Tungan ute Jag beställde för mer än TVÅ månader sedan och de svarar inte på mina mail! Det är iofs en "combination dress" så det tar väl längre tid, men modellen i sig är väääldigt simpel. Jag skickade några mer foton i januari och då fick jag bara till svar att de inte behövdes och att allt gick bra. Sen dess inget. Svarar inte ens på mina mail som sagt.
    Ouch, ok... Ja, det där lät ju inte så bra... Hur länge sa de att det skulle ta innan den var färdig då? (Sorry igen för att jag inte läst alla inlägg!) 
  • Naive
    knyttan skrev 2012-03-05 21:52:40 följande:
    6 veckor Obestämd Men jag är snäll o ger dem två extra veckor för kinesiska nyåret också. Men nu f***en borde den vara klar... De e ok, tror att alla i tråden har börjat vänja sig vid mitt gnällande nu (sorry everybody!) Men dte verkar som vi är fler som går som äggasjuka hönor (!) här och väntar på nyheter... de andra har dock beställt från Landy och Mylove
    Ok, då hoppas vi med allt vi har då! Inser att de säkert har massor att göra, men tycker det är lite sniket att inte ens svara på mail! Håll mig uppdaterad! 
  • Naive
    Naive skrev 2012-03-05 23:22:00 följande:
    Ok, då hoppas vi med allt vi har då! Inser att de säkert har massor att göra, men tycker det är lite sniket att inte ens svara på mail! Håll mig uppdaterad! 
    knyttan: fick precis email från Milly, de har haft mejlproblem och har därför inte kunnat svara (det är den officiella aförklaringen ialla fall), och de meddelar att de kan nås på millybridal2011@gmail.com nu. 

Fick även bekräftat att min klänning är i fjärde stadiet (vad betyder det?) och allting är ok, så det var lugnande. :) 
  • Naive
    pulmonate skrev 2012-03-06 09:05:12 följande:
    Fjärde stadiet betyder att den i princip är färdig. Nog helt klar inom en vecka skulle jag tro! *spännande*
    OMG!! Haha, best news ever. Ja då får jag väl börja vänta in den snart då. Gud vad kul. Hoppas bara att den passar nu också. Har liksom ingen lust att gå ut och jaga en ny (även om jag har tid tills det är dags...) spännande som sjutton! 
  • Naive
    Fru 0728 skrev 2012-03-08 08:51:00 följande:
    Kollade nyss statusen på DHL för att se hur långt min klänning hade kommit och den är i Malmö nu plus att där stod tullbehandling klar. Betyder det att jag får betala tull eller vad menar dom.? Det tog bara 2 dagar att få hit paketet från china, riktigt bra:)
    SPÄNNANDE! Ska bli kul att se hur den ser ut i verkligheten! Hoppas den är precis så fin som du hoppas. :) 
  • Naive

DestinyD: Jag tycker din klänning passar dig superbra! Visst är det svårt att överge sina förväntningar, och om du kommer fram till att den inte är Klänningen med stort K så är den inte det. Men för mig som bara ser en skitsnygg klänning som passar så bra på en kropp tycker jag att den är jättebra! :) 

EN fråga: hur lång tid braukar det ta mellan "stage 4" och "shipping"? 
    MVH
    "En otålig"  

• Naive
    knyttan skrev 2012-03-14 23:06:07 följande:
    vet inte, men min kläning hade varit i steg fem för en vecka sedan och har fortfarande inte skickats. Så det är uppenbarligen minst (?) ett steg till efter fjärde??
    Ok, tack för ditt svar knyttan! Då så, då borde jag väl få vänta en vecka till innan den ens skickas (om nu 5e steget är det sista....?) 
  • Naive
    knyttan skrev 2012-03-15 22:01:17 följande:
    Jag har verkligen ingen aning... när jag fick det mailet så trodde jag att jag skulle få info om att min klänning skickats bara ett par dagar senare, men det är över en vecka sedan och har fortfarande inte hört ngt, så jag vet inte. Jag beställde för snart 3 månader sedan, så jag tror att jag är den som har fått vänta överlägset längst här i tråden Obestämd
    Oj shit, för 3 månader sedan...? Ja det var ju inte bra! Hoppas att de får tummen ur och skickar din snart då! ;) 

Det är ju lite svårt att beräkna när man kan förvänta sig klänningen och så om det inte ens är klart hur många produktionssteg det finns. Jaja, den som väntar på något gott - antar jag. Fick ju mail förra veckan som sa att allt var ok och den skulle bli klar i tid.... *hoppas* 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!