• aviman

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

decemberbrud 12 skrev 2012-08-31 21:27:29 följande:
    Hej vänliga du,

Jag var just i färd med att beställa denna underkjol :) men vågade inte slutföra betalningen eftersom man inte kunde välja att använda paypal. Jag undrar lite om du eller ngn annan här beställt via den sidan/säljaren och om man vågar lämna ut sitt visa... känns sådär!

Hoppas på svar :)
    Trevllig helg alla fina brudar <3
    Hej igen SkrattandeJag beställde också den underkjolen som daniiel rekommenderade, detta blir då min andra underkjol eftersom jag beställer en med klänningen också. Det tog ca 3 dagar att verifiera betalningen och jag har redan fått ett trackingnummer! Woho!
  • aviman

JAG BESTÄLLDE JUST MIN KLÄNNING SkrattandeSkrattandeSkrattandeSoligSolig

Nu väntar ungefär en månad antar jag med bara förväntan och väntan..... Fördröja tiden... med vad!?
    Pirr i magen!!

Denna i ivory:

• aviman
    daniiel skrev 2012-09-01 08:59:07 följande:
    Oh, vad spännande! Jättevacker klänning :) Haha det är ju just det där, vad man ska fördriva tiden med.. ptja, inte med att kika på brudklänningar iaf, för det är då ågern kommer och man sitter där med 2-3-4st i slutändan :P
    Jag slutade titta när jag bestämde mig, kände att det var snällast mot min arma klänningssjäl ;)
    Tur att jag har en del papperspyssel med placeringskort och liknande att roa mig med! Puh! Och festprogram...

Bra start på lördagen i alla fall {#emotions_dlg.flower} 
  • aviman
    decemberbrud 12 skrev 2012-09-01 20:29:01 följande:
    Jag beställde också min idag! :) Så fina vi ska vara i våra underbara spetsklänningar!!
    Kram ,L
    Vi kommer vara kalasfina! Eller, ännu finare - brudfina ;)
    Ska bli jättespännande att se! Bad du om den i Ivory eller tar du den som den är i vitt?
    KRAM! 
  • aviman

Min underkjol kom idag! Ska åka och hämta den strax :D Beställde från Alibabas hemsida, och det gick asbra för leveransen från kina gick 1a september och den är redan här!

Fick mail igår från Chris på landy att de började producera min klänning igår, jättejätteROLIGT!! SkrattandeSkrattande 

• aviman

Uh..... Beställde en underkjol från Alibaba Express - och när jag fick den var den ojämn i sömmarna, resåren var supertight och den hänger snett!
    Jag skrev en artig men sanningsenlig recension av produkten, och jag har efter detta fått två mail från säljaren, där denne i mail nummer två ber mig att ändra min recension och erbjuder mig ett nattlinne i utbyte, för att denne får sämre "level" på grund av min recension.

Bör jag ändra den?
    Alla fibrer i min kropp säger nej, men jag vet inte hur det fungerar för säljaren. Hör det till god ton att ändra sin recension om man blir tillbedd? Alla kjolar kanske inte ser ut som den jag fick, men...

Vad ska jag göra? Tycker det känns jätteskumt..

Detta var min recension:

"The only thing wrong with the petticoat was that the seams were uneven. The skirt appeared a bit slanting/crooked, the tulle was placed much higher up on one side than on the other and I am not sure if I will be able to use this petticoat underneath my weddingdress... The elastic in the petticoat is not what I expected it to be.... It is also almost to small even though I am far from the biggest measurements for the petticoat. Disappointed!" 

Säljarens svar (mail nr 1):

"Dear buyer friends Nice day You say that skirt uneven, that's because skirt hem is larger, and the extrusion by packing bag, hem skirts the wire a little deformation, slightly adjust wire line, please understanding. You say that skirt elastic small, waistline: 24 inches / 60 cm - 39 inches / 100 cm (adjustable), we are all made of the best elastic cloth, please check. For the inconvenience you please understanding" 

- Det är också extremt tydligt att snedheten inte beror på några yttre faktorer som gjort att ringarna i kjolen blivit "deformerad" - 

• aviman
    daniiel skrev 2012-09-08 23:18:27 följande:
    Det är precis så de gör, så att de håller uppe sin "statistik" eller vad man nu ska säga. Samma sak på tex Ebay och därför ska man inte lita helt på alla bra omdömen. Jag tycker inte du ska ändra. Jag hade inte gjort det. Har de skickat dig en produkt som inte är så bra som den bör vara, så har du ju all rätt att påpeka det.
    Tack! Så känner jag också, men ville kolla läget först! {#emotions_dlg.flower}
  • aviman
    pulmonate skrev 2012-09-10 11:24:48 följande:
    Hej alla brudar!
    Ja då är jag ju också gift! Vi kom tillbaka från vår 3 veckors bröllopsresa igår: Hong Kong, Australien (Melbourne - Brisbane med camper) och Bangkok. Har kopplat bort mig ifrån internet helt och hållet under tiden. 
    Jag har knappt några foton... Det är inte så många på facebook som jag skulle tro och har inte fått dem ifrån fotografen ännu.  Men här kommer några stycken!
    Klänningen är ifrån Milly Bridal men jag har ändrat spettsen och urringningen, sydde på små pärlor på spetsen, sytt i små hakar till släpet.
    Jag hade det extra lagret av chiffon på släpet under vigseln, men det var av under fotograferingen innan och på festen.
    Grattis!! Vad underbart vacker du var! Eller ja, båda ni två såklart Solig
  • aviman

Hahaooooo!!! Fick just mail från Ella på landy! Min klänning blir klar i början på nästa vecka, och då skickar dem bilder på klänningen innan dem skickar den!! Alltså, THE EXCITEMENT!! Så glad!!! Bra, bra bra fredag!!

• aviman

Min klänning är klar!! De ska skicka bilder på den innan de skickar den, och jag hoppas de kommer under dagen för jag är sååååå nyfiken!!!! Solig

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!