• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal

Daniiel - nej nu är det inte så mkt kvar att göra/planera/boka/betala osv. Rätt skönt. Dessutom har jag fått sommarjobb heltid i 8 v innan vigseln (har en v ledigt innan) så det gör att jag kan fokusera på annat, vilket nog är bra i mit fall... Och massa extra inkomst, väldigt välkommet eftersom vi verkar dra över på typ alla utgifter helt plötsligt! Hur gick det till?

Skulle du klara att börja gå ner i vikt igen om du försökte medan du äter medicinen tror du eller är det helt kört? För sånt beror väl lite på exakt hur medicinen påverkar, om den ger extrem hunger, mkt vätskesamlingar, rubbar ämnesomsättningen osv. Känner verkligen med dig... Ja, jag är så stolt över mig själv att jag snart gått ner nästan alla mina 18 kg som jag gick upp. Det är mkt svårt att ställa om spegelbilden när man är van att se ut på ett visst sätt, så jag vet vad du menar.

• 1700tal

Monstertjejen - spännande! Har du nån bild på spetsslöjan?

Feronia - jättesöt klänning. Tror den modellen kan passa om man är lite mullig. Har du testat i vanliga butiker och sett vad du passar i?

• daniiel
    1700tal skrev 2012-06-01 15:33:41 följande:

Daniiel - nej nu är det inte så mkt kvar att göra/planera/boka/betala osv. Rätt skönt. Dessutom har jag fått sommarjobb heltid i 8 v innan vigseln (har en v ledigt innan) så det gör att jag kan fokusera på annat, vilket nog är bra i mit fall... Och massa extra inkomst, väldigt välkommet eftersom vi verkar dra över på typ alla utgifter helt plötsligt! Hur gick det till?

Skulle du klara att börja gå ner i vikt igen om du försökte medan du äter medicinen tror du eller är det helt kört? För sånt beror väl lite på exakt hur medicinen påverkar, om den ger extrem hunger, mkt vätskesamlingar, rubbar ämnesomsättningen osv. Känner verkligen med dig... Ja, jag är så stolt över mig själv att jag snart gått ner nästan alla mina 18 kg som jag gick upp. Det är mkt svårt att ställa om spegelbilden när man är van att se ut på ett visst sätt, så jag vet vad du menar.

Kan verkligen tänka mig att det är skönt och grattis till sommarjobbet! :) Hehe ja, det är nog lika bra att du får något annat att fokusera på ja och det är så sant, lite extra inkomst är ju inget man tackar nej till. Speciellt inte när man drar iväg och köper dyrklänningen som du ;P haha Nej, men jag hoppas att du ska trivas bra :) Vad ska du jobba med?

Jag har börjat, men det går otroligt segt nu. Har lyckats gå ner 4kg nu på en månad iaf och så länge jag inte går upp mer känner jag mig nöjd. Jag har ju på 6år gått från att väga ca 48kg till 98kg, tack vare graviditet, långa sjukhusvistelser och sjukdomen jag tydligen har. Jag lyckades gå ner till ca 78kg inför bröllopet och gick nu upp igen till ca 98kg pga medicineringen för sjukdomen. Saken är den att jag i övrigt mår så mycket bättre med medicinen att jag på sätt och vis ändå kan ta det. Sakta men säkert verkar det ju börjat ticka neråt nu igen. Jag har inget mål att någonsin bli "mig själv" igen, som jag var innan allt, men jag vill verkligen komma ner till ca 70kg iallafall. Jag tycker verkligen du ska vara stolt över dig själv som lyckats gå ner så pass! Det är en stor bedrift och inte alls tvärenkelt.
  • 1700tal

Pinki - ska jobba med trädgårdsskötsel (ogräsrensning), inte det minsta glamoröst men det blir pengar vi inte räknat med iaf. 25t extra ut åtminstone utöver våra vanliga inkomster, det betalar hela cateringen plus lite till. Kanske t.o.m kan betala lite av "dyrklänningen"!

Tycker det är fantastiskt bra av dig att ha gått ner så mkt som du gjorde, det är en beundransvärt prestation! Och så skönt att du lyckats stanna i ökningen. 4 kg på en mån är inte heller dåligt, det är ju jättebra och sund viktnedgång! Försöker du äta mindre eller nån speciell diet?

• ungbrud

Nu har min slöja från lightinthebox kommit 
    Så här ser den ut.

väldigt fin är den sorry för dåliga bilder 
  • daniiel
    1700tal - Men det låter väl trevligt :) Visst var det väl sånt du hade gått utbildning för? Ja, kanske inte just ogräsrensning, men trädgård :) Och verkligen inte dumt med några extra slantar till bröllopet inte! Då kan ni spara lite till något annat roligt också :) Tex handpenning på nytt boende? ;P Jag tycker det är beundransvärt att ni orkar bo så tätt inpå varandra faktiskt :)

Tack, jag känner mig faktiskt väldigt nöjd över det och nu vet jag ju också att jag kan! Denna gången kommer det nog ta lite längre tid, men den här gången har jag ju inget bröllop inplanerat heller :P Jag försöker äta mindre, mer sällan. Jag är sådan som tröstäter och småäter när jag har tråkigt och när jag mått som sämst och inte orkat gå utanför dörren, så har det blivit att jag bara suttit hemma och ätit. Medicinen nu gör att jag har fått ökad aptit, så jag försöker jobba på det. Nu när vi har lilla hunden så blir jag mer motiverad att komma mig ut också :)

ungbrud - Slöjan ser ju jättefin ut :)

Monstertjejen - Den slöjan ser också väldigt fin ut, hoppas du hinner få beställningen i tid :)
  • 1700tal

Ungbrud - slöjan var ju jättefin!

Pinki - jo, det är trädgård jag pluggar. Eller pluggat snarare, är färdig nu. Mm, det är trädgårdsyrkets baksida - all ogräsrensning. Ingen jag vill göra sen, men nu är det pengar som gäller.

Jo, det är mkt riktigt kontantinsats till nytt boende som driver oss just nu (efter bröllopet åtminstone, för nu går allt överskott dit). Planen är betala av hela lägenheten snabbt och sen sitter de pengarna tryggt där de sitter tills vi vill sälja och köpa nåt annat. Ganska smart sätt att spara.

Men faktum är att det fortf går över förväntan att bo så här smått. Folk omkring oss tycker vi är helt galna och vi får jämt kommentarer som "jaja, nu är ni ju över er lilla kris, när ska ni skaffa ett riktigt boende igen?". Det är mkt svårt för folk att förstå vår "framtidskalkyl" eller hur vi klarar att inte bråka osv. Men det går utmärkt, otroligt nog!

Åh, jag är precis likadan med att tröstäta och småäta! Vilket är livsfarligt om man är mkt hemma, som jag var förut. Både pluggade och jobbade hemifrån. Tröstätandet har jag dock bara problem med när jag har mina svackor och de är som tur är få nu för tiden. Och småätandet har jag helt lagt av med genom att helt enkelt inte ha något hemma förutom det som ska ätas för dagen typ. Vi har inte ens ett matskafferi längre, nu när vi bor så smått. Men det är jobbigt när mat blir som en fixering liksom, vilket det ju blir när man ska hålla sig borta från den...

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!