• Anny

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

1700tal skrev 2012-03-16 08:36:53 följande:
    Den vi budade på gick från från 295t till 590 på ett dygn! Så det bidde inget... Den behövde ju totalrenoveras så 590 000 är inte rimligt nånstans. Så vi är kvar på 28 kvm. Utan balkong. Men nu har jag fått 60 kvm odlingstomt till mitt förfogande iaf så ska försöka klara mig. Det är ju så vansinnigt billigt att bo här och allt är tiptop och sprillans nytt. Ska försöka stå ut ett tag till!
    Du har ca 500 kvm tomt att odla och dona med här också Komsi komsi!

Vi har inte kommit så långt med vår tomt ännu. Vi köpte nybyggt hus och tomten fick vi då fixa själva. Den var grovplanerad bara. 
  • Anny

Den får gärna sköta sig hyffst själv. Eller ja rätt enkel att sköta iaf. :)

Jag gillar rätt enkelt och stilrent. Ine så mycket för gulligull och romantiskt bjäffs.

Vi har kommit s pass att vi inte endast har gräs och sandlåda :D Vi har 3 fruktträd i en båge med cementring runt foten. Vi har en "murad" balja i ena hörnet med träd (trollhassel) och lite växter och gräs (prydnads).

Och så har vi utmed en sektion av staketet 6 klängväxter med varierande resultat  

Jag skulle vilja ha lite bärbuskar och sådant fast integrerat i rabatten så att säga.

Förresten vårt sviskonträd har hagelskottssjuka vet du hur tidigt vi ska gå på det med dess behandling? redan nu? eller när knopparna dykt upp? eller vad? 

• Anny
    1700tal skrev 2012-03-16 09:50:07 följande:
    Är det verkligen hagelskottsjuka då? Ni hade det förra året menar du? Har aldrig hört att det går på sviskon. Vilken medel har du köpt, fungital eller likn? Det kan ju ha varit ett "svampår" och kanske kommer det inte tillbaka igen. Men om man ska bespruta med svampmedel så tror jag man ska göra det innan knopparna slagit ut. Men hör med dem du köper medlet av. Och tänk på att det är giftigt, om man nu vill äta frukten.
    Den har haft det 2 år i rad. Bladen får röda (?) prickar som sedan faller ur. Den har blommat jättemycket båda åren men den får ingen frukt, fruktämnena ramlar av innan det blir något. Vi köpte ett svavelmedel. Kommer inte ihåg vad det heter för tillfället. Det var de vi köpte träden av som rekommenderade det. 

Frågan är om det var sjuk redan när vi köpte det. för det var redan samma säsong som det blev prickigt.
  • Anny

ni får ursäkta men här kommer en liten bildbomb igen. denna gången lite mer hemmabetonad...
    om det är opassande får ni hojta till.
    Så gör jag inte om något sådan igen!

Vi hade objudna gäster förra vinter. detta blev resultatet.

Detta är baljan jag nämnde i föregående inlägg.

Fruktträden vi satte april 2 år sedan. Vår tomt är böjd, så vi satte de i samma böj så att säga.

Bild på vårt sjuka sviskon.

Bild på min ena volangklänning jag tidigare visat bild på i råden, dock denna gången med mig i den!

• Anny
    mjeanettek skrev 2012-03-16 12:25:56 följande:
    Anny- var hittade du den lila? Pris? Hittade inte ditt tidigare innslag...
    Den här?

Eller de från min förra bildbomb? Förra bildbomben med bara klänningar är alla tagna från Landy.

Den klänningen jag har på mig här är ingen kinaklänning utan en Esprit-klänning. Anledningen till att jag visat den och en annan svart liten volangklänning var för att den brudklänning jag beställt är också en med volanger Kom på den röda tråden först efteråt när jag kikade i min garderob. *fniss*

1700-tal: Ja alla röda prickar ramlar ur bladen efter en stund och det är bara blad kvar som ser ut som såll. Och vad jag har förstått ifrån där vi köpte träden från så kan hagelskottssjuka bero på bakterier, virus, svamp osv Och d vi fick rådet att spraya med svavel så misstänke de väl någon sorts svamp då om jag nu kopplar allt rätt i hjärnan
  • Anny
    MickeochViktoria skrev 2012-03-16 19:16:04 följande:
    Här är några bilder på den, tycker dock att kameran bara j*vlades idag och gjorde suddiga bilder. Svårt riktigt att få fram en rättvis bild på fallet, jag tycker iaf att det ser ut som på originalet och kommer nog bli fabolous med en underkjol:) Har inte köpt underkjol än så jag skippar att lägga upp bilder när jag har den på mig ;)
    Ser ju jättefin ju! Och vad roligt att slippa lång väntan och få den så snabbt! Och så billigt! Super!
  • Anny

monstertjejen och moonias: Det lät ju inte så roligt. Då lär jag väl få räkna med att klänningen dröjer ännu längre än jag räknat med. Har ju ingen panik än, gifter mig först i höst. Men otålig är man ju iaf! Men hellre en ordentligt sydd klänning tycker jag.

• Anny

Åh, jag är så sugen på at beställa ett par custom shoes från milk&honey!

Detta är min första design.
    De är svartglittrga med matt skinn på häl och straps.

• Anny
    1700tal skrev 2012-03-19 09:27:35 följande:
    Ååh! Med så höga klackar??
    Nja. Bilden återger nog inte klackhöjden. Blir 3 inch heels. dvs 7.5 cm blir det väl ca
  • Anny
    Avellana skrev 2012-03-19 09:43:48 följande:
    En fråga, kan man se vilka klänningar de faktiskt sytt upp? På bilderna till denna får jag känslan att modellen är originalet men den som sitter på docka är en de sytt, kan det stämma? 
    Det är så även jag har uppfattat det ja!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!