• Anny

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

1700tal skrev 2012-08-19 09:43:01 följande:

NU ÄR VI GIFTA!!!! Allt gick fantastiskt bra och det var en så underbar dag! Visar en bild som togs med en vanlig kamera "i farten" (när vi skulle iväg till kyrkan om några minuter) till fotograferna bilder kommer:

Ååh GRATTIS!! Ni var urtjusiga båda två! 

Buketten var rejält maffig även den. Ni, klänningen, buketten...utmärkt till ett slottsbröllop! Perfekt! =) 
  • Anny

Jag kan inte för mitt liv förstå hur det kommer sig att så många kan ha riktigt fina brudklänningar, pampiga, stora eller helt enkelt bara riktiga brudklänningar och det ser bara så RÄTT  ut. Och så fort jag klattrar i "riktiga brudklänningar" så känns det inte alls rätt.

Här ser man klänning efter klänning den ena finare än den andra. Och jag tycker de är superfina verkligen, men så fort jag försöker se mig själv i de...platt fall. Går inte.

Jaja, idag provade jag min korta igen, med skorna, underkjolen och nu också med en svart spetsbolera. Och jag blev nästan rörd. Det är jag, det får helt enkelt bli JAG. I like it, I like it alot.

Min mamma och jag sprang runt i hela stan häromdagen och letade efter en svart liten bolero, i varenda butik kändes det som och det var stört omöjligt! När vi gett upp och började gå tillbaka till bilen slank jag in i en enda butik till, b. young, och frågade helt uppgivet "Har ni några bolero? Några överhuvudtaget..det har ni inte va?" Så svarar denna (numera ängel) "Jaha då, har precis packat upp. Vi har fått in flera stycken." HALLELUJA! 3 olika svarta hade hon fått in, alla i rätt modell. Hurra! 

Så nu har jag smycken kvar och de ultimata strumpbyxorna.

Namnändring (som inte blir ändring för någon av oss) och hindersprövning är inskickat. Möte med hotellet bokat för att bestämma mat mm

Trubadurerna och fixat de låtar vi ville ha, ska på aw nästa fredag och lyssna då de spelar på ett ställe.

Fotograf bokad och klar. Eller ja vi ska ha möte om någon vecka eller så.

Sambons svensexa avklarad. Han kom hem som ett vrak men dock hel ;)
    De kom hit 9.30 och fikade, drack skumpa och körde någon musikquiz för honom.
    Sedan åkte de och spelade paintball. Lunch på mcdonalds (fancy ;) ) och sedan till mina hemtrakter vid en sjö, spelade boll och umgicks och sedan badade bastu. Sedan in till stan för middag på restaurang och festande. Han sov över på hotell med vänner. Dagen efter vid lunchtid blev han inskyfflad igen ;) Han var bakis i 2 dagar efter tror jag. Men roligt hade de!

Och det verkar vara tal om möhippa även för mig. Jag hoppas det blir av, men jag tror det först när jag ser det Ingen katastrof om det inte blir något heller, men OJ vad skönt det hade varit att få en riktig tjejkväll iaf.

Vad mer...ja blommorna är beställda. Mannens kostym köpt, ska hämta den imorgon då den är uppsydd och klar.
    Bokat ansiktsbehandling, brynformning och nagelfix.

Men det är säkert hundra saker till som ska göras. Ska bara komma på vad de är  

Men den största paniken har lagt sig...klänningen är så gott som 100% bestämd! Alltid något ;) 

• Anny
    Minuz skrev 2012-08-30 10:36:47 följande:
    BARNEN!!!!!

Hur ska jag klä barnen?

3 killar + 1 tjej.

killarna ska ha:
    finskor
    beige chinos
    mörklila kravatt

VILKEN FÄRG PÅ SKJORTAN?

Tjejen:
    En mörklila fluffig klänning med en stor blomma i midjan.

VAD SKA HON HA MER?
    Färg på skor?
    Färg på strumpbyxor
    Vad ska hon ha i håret? Hon har ljus page
    mm

Våra färger är ju mörklila, turkost, guld, champagne-ivory

Gubben ska ha svart kostym med mörklila kravatt.
    Färg på skjortan?

Jag ska ju ha:
    Klänning i Ivory
    Tiara i guld
    vita amaryllisar
    ev ett mörklila band i midjan.
    Slöja? Nää, eller kanske om jag inte har mitt lila band?

Så på utstyrslarna finns inget turkost. bör jag lägga till det eller blir det snyggast utan? Bara ha det på dekorationerna i festsalen?
    Vita skortor på pojkarna + mannen.

Tjejen skulle jag nog ta guldband i håret (a la diadem?), guldskor? Eller kanske bara svarta...

Jag skulle nog inte lägga in mer färg i utstyrslarna. Ta bara turkost i dekoreringen i sådana fall.
  • Anny
    Minuz skrev 2012-08-31 14:30:42 följande:
    Så skönt att du hittat en bolero.
    Och jag tycker din korta klänning med den svarta underkjolen är kanonsnygg!

Minnet är ju som det är...... önskar mig ett nytt i julklapp......
    men vilket datum gifter ni er nu igen?
    Vi gifter oss den 29 september. Inte ens en månad kvar nu
  • Anny

Pulmonate: Uunderbara bilder!! Grattis grattis grattis till giftermålet. Såg verkligen superhärligt ut och du var jättefin!

Tokig: Klänningen som kom ser riktigt fin ut. Lite justeringar så blir den säkert super. :)

Minuz: Rackarns!!! Hoppas det inte blir allt för dyrt och hoppas klänningen visar sig värd det och en massa till ;) 

• Anny
    FruHassel skrev 2012-09-11 17:14:38 följande:
    Hmm här är 3 till .... 

Ååh! Är alla Nixa?

Den första och den sista har jag provat tror jag :) Men den jag har med här uppe tycker JAG är finast I andra hand skulle jag säga den första. Och vill man ha den mer figurnära vet jag att det funkar fint att sy in den
  • Anny

Igår blev jag hippad!!

Jättemysigt. Fick ha sådan där fin leksakstiara, halsband och örhängen hela dagen. Picknicklunch på en bergstopp, sedan glassprovning på Mormor Magdas glassfabrik (http://www.darproducerat.se/). Sedan blev det 2timmars turridning på islandshästar. (http://www.kyrkekvarn.com/) Och tillsist klä upp sig i sin lilla svarta och äta middag på restaurang och sedan ut och dansa och festa. Lugnt och sansat och supermysigt! =) 

2 veckor kvar nu! 

• Anny
    Minuz skrev 2012-09-24 09:47:40 följande:
    Här är de:

4 m
     2,8 m
     3 m
    Jösses. Snacka om att gå från ena änden till andra. Först ingen slöja och sedan en värstingens slöja!

Själv är jag nu på spurtsträckan inför the big day! 4 dagar kvar...eller vad blir det? Ja, på lördag är det iaf.

Imorgon ska vi provsmaka bröllopstårta och bestämma detaljerna över den. Sedan prata sista detaljer med stället där vi kör vigsel och lunch.

Sedan på onsdag ska jag till frissan och färga håret. Och hämta ringarna. Sedan ska vi provsmaka menyn för middagen på hotellet där vi kör middag på kvällen (bröllopsefterfest ) med polarna.

Och fredag ska jag fixa naglarna, ansiktsbehandling och brynplock. Godkänna blommorna. Och försöka njuta av ett ögonblick av lugn på hotellet vi övernattar natten innan bröllopet.

Jag måste också köpa svarta skor till minsta pojken,  fixa någon liten bordesdekoration till middagen på hotellet. Funderar på lite schyssta svarta stenar i små glas..vatten och någon liten vit blomma i. Sedan blir det silver ljusstakar med vita ljus. Och svarta skimrande dunilin servetter. Rummet vi äter middag i är också svartvitt...mycket lämpligt

ehm..sedan är det säkert en hel del annat som ska fixas. Men klänningen är klar (ska strykas) underkjolen är uppsydd. Skor är klara, strumpbyxor köpta och fräscha trosor inköpta. Smycken köpta.. (svarta och silver)

Ehm...har jag glömt något viktigt nu???  
  • Anny

Haha , ingen dum idé. Tanken har faktiskt redan slagit mig

• Anny
    daniiel skrev 2012-09-30 16:15:02 följande:

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! :D

Det blev ju jättefint med den där klänningen och den svarta underkjolen blev riktigt pricken över i:et :) Jättefina var ni och snyggt att slipsen matchar blommorna (eller tvärtom ;P). Visst hade du specialbeställt skorna också? :)

Tack snälla rara daniiel!
    Ja jag är så himla nöjd med alltihopa. Fick höra så mkt lovord om det mesta men särskilt klänningen. T.o.m av okända män som tyckte klänningen var såå snygg!

Blommorna matchade slipsen. Jag lämnade in näsduken till floristen så de kunde använda sig av den när de skulle beställa kallorna hos leverantören.

Skorna är beställda från milkandhoneyshoes.com och blev verkligen superfina. (bilden gör de inte rättvisa)

Det var verkligen en superdag och vi hade riktigt riktigt roligt trots regn och försovning!
  • Anny
    aviman skrev 2012-10-02 19:51:30 följande:
    Här är första bilden jag postade på klänningen. Idag provade jag med underkjol till.. och ja.. Alltså.. Formen på klänningen kommer mer till sin rätt med underkjol - men känslan av klänningen blir mer vintage UTAN underkjol..
    Vad tycker ni tjejer??

Jag har ingen BH på någon av bilderna, men överväger det starkt då klänningen var ordentligt snörad i dag och det ändå rynkar sig över bysten.. Eller så blev det rynkigt just när vi tog bilderna.. Kommer inte riktigt ihåg - inte bra minne... Jag ska prova igen vid senare tillfälle.

Men - underkjol eller INTE underkjol?? Obestämd 
    Definitivt MED underkjol. Mycket finare former =)

Tråden ser verkligen ut som skräp. Men när jag tog "visa endast" på dig så såg det normalt ut iaf.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!