• emmadeckmar

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

smulan8118 skrev 2012-09-12 20:30:04 följande:
    Hej!
    En förhoppningsvis enkel fråga för er...=)
    Bilderna på Landybridal...är det klänningar som de har sytt upp själva eller är de också orginalkopior - som på jenjen...? 
    En av de som jobbar på Landy skrev till mig senast igår att det är deras klänningar (hon ville bara säga det till mig för att jag inte skulle undra eller oroa mig , de är ju såå artiga Glad) !

Tror de har bytt ut alla bilder nu mot bilder på klänningar när de sitter på en svart provdocka. Alla dessa bilder är deras egna sydda klänningar. Kan verkligen rekommendera Landybridal förresten, så nöjd med ALLT därifrån!! Skrattande
  • emmadeckmar
    smulan8118 skrev 2012-09-12 22:13:19 följande:
    ok...hmmm. Klänningen jag hittade på Landybridal är denna www.landybridal.co/a-line-strapless-brush-tra... Men den har ju ingen provdocka, utan en fullt levande människa =) Vad tror ni? är den "deras"?

Å det sitter en dum blomma på rumpan, visst borde klänningen kunna fås utan den?
    Å en annan sak, Jag ska mäta from hollow to floor...vad menas med hollow?

KRAM 
    Ser ut att vara deras, tycker jag! i vilket fall som helst så tror jag att de skulle göra den där klänningen mycket bra, den ser inte svår ut!

Du kan alltid beskriva tydligt på engelska om du vill göra ändringar, så blommorna på rumpan kan du helt klart ta bort Flört Har du redan beställt eller ska du beställa?

Hollow to floor (eller hollow to hem) är som bilden nedan:

Fast själv behövde jag aldrig mäta just hollow to hem, i måttinstruktionerna de skickade till mig var inte det måttet med. Vilket var tur! för jag hade bara läst en beskrivning och fattat det som att man skulle möta från hakan och ner till golvet! Tungan ute
  • emmadeckmar
    majjja skrev 2012-09-16 15:53:48 följande:
    en annan måttfråga. Jag är 164lång och väger 70 kg. Så lovehandles har jag ju :) VAR är midjan? är det där jag är smalast eller är den egentligen längre ner? Vill inte att klänningslivet blir för kort nämligen :) 
    Midjan är där du är som smalast, strax ovanför naveln Glad 

Den här bilden tycker jag beskriver väldigt bra vart man ska mäta:

• emmadeckmar

Öppna öppna! du kan ju kika på den och berätta om du blev nöjd med den? och ta ett foto till oss? nyfiken ju!!  hi hi  Solig 

• emmadeckmar
    joy skrev 2012-09-30 23:33:14 följande:
    Ok jag hittade THE dress på landybridal www.landybridal.co/ball-gown-strapless-chapel... Jag behöver inga ändringar på den här förutom att jag vill ha lite "glitter" på kanten vid ringningen men jag vet inte om det blir fint eller om det förstör Vad tycker ni?? www.dhgate.com/luxurious-christmas-white-stra... Och jag vill absolut ha vecket i rumpan som klänningen har Sen vill jag ha flera lager som på bilden, måste man specificera tror ni? Help please...
    WOW vilken otrolig klänning, den på dhgate! kollade på liknande då jag var inne i en "stor-vacker-princessklänning-period". Men den där var ju perfekt, åååhh lyllos dig som ska ha en sådan!!  Skrattande

• emmadeckmar
    joy

Är det klänningen som finns på dhgate som du vill beställa fast du vill beställa den från Landybridal, eller har jag fattat fel? Glad

Isåfall kan du ju skicka bilden till Landybridal och fråga om pris och ifall de kan göra den så lik som möjligt! Korsett och inbygd BH är det i alla Landys klänningar som har en sådan korsettöverdel vad jag vet (hoppas jag inte säger fel nu)  Glad 

Om du beställer från Landybridal så kommer de skicka ett formulär du ska fylla i med mått, och i det formuläret kommer du också att få fylla i att du vill ha "lace-up back", alltså korsettsnörning. Så det blir ingen miss!

daniiel du är ju jättebra på att hjälpa till hur man kan beskriva tydligt vad man vill ha på klänningen, kanske du kan hjälpa till med beskrivningen? Solig {#emotions_dlg.flower}
  • emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-10-03 09:29:58 följande:
    Men vaaaaa.... ska jag måsta tokbanta och gifta om mig?! Alla dessa underbara klänningar... suck.. Varför kan man inte bära brudklänning till vardags?

www.landybridal.co/wedding-dresses-ball-gown-...
    www.landybridal.co/trumpet-mermaid-sweetheart...
    www.landybridal.co/drop-waist-strapless-brush...
    www.landybridal.co/drop-waist-strapless-chape...
    www.landybridal.co/trumpet-mermaid-sweetheart...

Speciellt den här.. rena rama drömmen.. med liiite längre släp..
    www.landybridal.co/drop-waist-sweetheart-chap...

Åh, jag har nog inget val..
    Men jisses vad du frestas! jag lär rymma från den här tråden när jag väl har gift mig, blir galen på alla vackra klänningar ;D

Synd jag har så kort tid kvar till mitt bröllop (11/11) och att ekonomin inte är överflödig. Annars hade jag beställt fler klänningar! Jag beställde ju den som du har på länk nr. 2 (fast med högre midja)

Och jag har faktiskt beställt en till som de har lovat mig till 25 oktober. Skrev att jag behövde den då och eftersom Landy har sådan superservice så gick de med på det. Frågan är bara om JAG kan välja mellan mina 2 klänningar! jag får se vad som passar bäst, högre midja - eller en mermaid/trumpet modell Skrattande
  • emmadeckmar
    daniiel

Det blev en sån här i färgen ivory (med blommor även bak):

Den såg så söt ut med bandet i midjan och att den är en såndär mermaid-form, vill testa! ;D

Fast jag ska vara ärlig och säga att jag är ändå inte 100% säker på vilken klänning jag vill ha. Jag har också kollat på helt andra klänningar som har stor kjol, typ som denna som postades igår:

Verkligen en dröm, men på tok för fin för mig och mitt mellanstora bröllop GladSkrikandes

Nu har jag ju ändå inte tid att beställa några fler klänningar så jag kommer att välja en av mina 2 klänningar med blommor på släpet. Har kollat klänningar i flera månader, blev som besatt och har ändrat smak lite hit och dit. Ett som är säkert är att det finns för många fina bröllopsklänningar.. det nästan knyter sig i magen när man ser en ny "finare"  och det tar ju aldrig slut! Glad
  • emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-10-03 09:58:47 följande:
    Haha ja, det är farligt att stanna kvar här! Jag som före bröllopet var tveksam till en brudklänning öht, för jag är verkligen ingen klänningstjej, har fastnat helt.

Jo, jag vet att det är den klänningen du beställde och jag har haft en liten förälskelse ända sedan du visade upp den här i tråden :P Och att klänningen du väl fick hem var tokfin gjorde ju inte saken bättre...

Hade jag haft pengar, så hade jag beställt en klänning i månaden och haft ett "brudklänningsrum" där jag bara kunde gå in och kika och känna och pröva. Maken skulle bli tokig på mig!

Men vad är det för klänningen du har beställt nu då? :D
    Hahaha, va roligt föresten att du inte är en klänningstjej och att du var tveksam till en brudklänning. Själv ville jag ha en enkel, men ändrade mig tvärt till att vilja ha mycket släp och grejs, den ska ju synas!

Men åå vilken bra idé med ett brudklänningsrum! med provdockor man kan ha på de allra finaste klänningarna så man ser dem direkt, he he! tycker alltid det ser så fint ut på butikers bilder där det hänger en massa klänningar och stora speglar & provrum där man kan prova.. Skrattande
  • emmadeckmar
    daniiel

Håller helt och hållet med dig ang. Landybridals!
    Tyckte däremot att bilden var så fin på dhgate, klänningen ser ut som en dröm Glad 

Jag har bara beställt från Landy och ingen annan, men jag är så nöjd med deras service och kvalitet på klänningen så jag litar på dem helt och fullt, skulle rekommendera dem till vem som helst som ska köpa bröllopsklänning! 

Vilka fina klännngar du har letat upp! 

Och ang. "födelsedagspresenten" så  kan du ju hävda att det är ju bara en klänning till din hobbysamling - som råkar vara bröllopsklänningar. Och önskar du sig sen bara det så kanske det går att få igenom, hahaha Skrattande

Jag tycker faktiskt du borde jobba med detta, ge råd osv. i en riktig butik (om du inte gör det?), det vär ju något du är duktig på ochverkar trivas med! och jag är säkert inte den första som säger eller iaf tänker det.. Skrattande
  • emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-10-03 15:33:12 följande:
    Äh, du är varken hemsk eller tragisk! {#emotions_dlg.flower}

Ja, jag hoppas den nya klänningen kommer passa. Eller, passa vet jag att den gör då jag beställde efter mina mått, men passa på mig Glad ska bara komma ihåg att prova när någon kan hjälpa mig att snöra, sist var jag själv och höll bara ihop klänningen.

Ja, men det var ju synd! jag bor själv i Sundsvall och här finns 1 butik vad jag vet av. Har aldrig varit in där för jag har inte tyckt att det ser inbjudande ut i skyltfönstret, och jag tycker inte om att prova kläder. Fast jag är nyfiken på hur det ser ut innuti och vad de faktiskt har för klänningar, utifrån uppfattar man butiken som liten med litet sortiment, men det kan ju vara mion uppfattning bara.

Låter som sagt inte alls tragiskt att vara inne i brudbutiker även om man är gift eller redan har klänning! jag skulle själv kunna tänka mig vara det om det inte vore för att jag är rädd att hitta värsta fina klänningen och ångra mitt val, haha! kan verkligen förstå att du fastnat för  just bröllopsklänningar (och allt runt om) och eftersom du är såå duktig så får BT och alla vi andra vara glada att du är här!  Skrattande
  • emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-10-04 12:53:58 följande:
    Tack, skönt att du säger så! :)

Jag tror att den nya kommer bli jättebra! Hur ska du välja mellan klänningarna sen då? Eller har du redan bestämt att det blir den nya ifall den passar? :)
    www.alltforbrudar.com/
    Jag har nästan bestämt mig för att jag ska ha nya klänningen (om den passar) men, då har jag inte provat den andra med underkjol, kanske underkjolen lyfter klänningen på ett sätt som gör att jag hellre har den på mig. Svårt! jag kan inte riktigt säga hur det blir.. kommer nog skriva av mig här dagarna innan då jag lär vara skitnervös och då kan jag passa på att skriva vilken klänning jag valt! Glad
  • emmadeckmar
    SarahH01 skrev 2012-11-02 21:27:15 följande:
    Har äntligen beställt min kinaklänning.. =) Från landybridal.. Någon som har nån erfarenhet av kontaktpersonen Ella på landy?
    Jag har förra veckan fått hem en klänning från Landybridal och hade då Ella som kontaktperson. Hon är jättetrevlig, och jag är ännu en gång (detta var min 2:a klänning) förvånad över deras service och välsydda klänningar, otroligt duktiga människor som jobbar där! jag är 100% nöjd, och det tror jag du blir också, om du är tydlig med vad du vill ha och var gärna supertrevlig på mail, de är trevliga tillbaka :)

Lycka till!!! 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!