• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    Anny skrev 2012-03-01 22:35:43 följande:
    Så man kan behöva större kupstorlek alltså? Hmm..nåja jag väntar hem klänning först så får vi se hur det känns och ser ut då. =)
    Ja, man kan behöva gå upp en kupstorlek. Har märkt att flera fått göra det, då de är något små i storlekarna.
  • Anny

Ja jag får prova och se vad som passar helt enkelt.Jag köpte ett gäng bh:ar från bonprix, då de jag köper på twilfit är så dyra. Hoppas hitta bra och billiga. Men..ja..det är ju skillnad på bh och bh helt klart. Köpte 5 olika tror jag. och de flesta var okej...men inte riktig bra. Så synd! Fick ju 7 st för inte mycket mer än vad 1 brukar kosta i vanliga fall. Okej 1,5 kanske är mer rättvist.

• Tinzi
    1700tal skrev 2012-03-01 19:34:08 följande:
    Så lite så!!
    :)

Sicka pladdetackor ni är ;) Jag skulle aldrig orka läsa hela tråden ;) Nöjjer mig med att titta in några ggr dagligen bara :)

Men måste säga att stämningen här är och alltid har varit GOD!

Jag fick just besked att min del av släkten i Spanien kommer på Bröllopet, åh så kul tänkte jag, sen insåg jag alla förpliktelser att umgås de 3 dagarna efter Bröllopet när man kanske är helt slut? ;)

Nu ska jag bara komma på roliga saker att hitta på med dem, de är dessutom de enda som har med sig barn på vigseln......*urk* inte ens våra egna är med längre än på själva vigseln sen åker de iväg m. morfar....jaja. Så nu får jag fundera...små lek/godispåsar till deras barn kanske?
  • daniiel
    Anny skrev 2012-03-01 22:45:56 följande:
    Ja jag får prova och se vad som passar helt enkelt.Jag köpte ett gäng bh:ar från bonprix, då de jag köper på twilfit är så dyra. Hoppas hitta bra och billiga. Men..ja..det är ju skillnad på bh och bh helt klart. Köpte 5 olika tror jag. och de flesta var okej...men inte riktig bra. Så synd! Fick ju 7 st för inte mycket mer än vad 1 brukar kosta i vanliga fall. Okej 1,5 kanske är mer rättvist.
    Precis :) Jag har faktiskt köt ett par BHar därifrån också, tre tror jag, betalade väl typ 200kr för alla tre inkl frakt. Jag tycker de är jättebra :) En är faktiskt min absoluta favorit, ångrar att jag inte köpte fler av den. Jag avskyr att köpa BH, för det blir ofta väääldigt dyrt.
  • daniiel
    Tinzi skrev 2012-03-01 22:49:00 följande:
    :)

Sicka pladdetackor ni är ;) Jag skulle aldrig orka läsa hela tråden ;) Nöjjer mig med att titta in några ggr dagligen bara :)

Men måste säga att stämningen här är och alltid har varit GOD!

Jag fick just besked att min del av släkten i Spanien kommer på Bröllopet, åh så kul tänkte jag, sen insåg jag alla förpliktelser att umgås de 3 dagarna efter Bröllopet när man kanske är helt slut? ;)

Nu ska jag bara komma på roliga saker att hitta på med dem, de är dessutom de enda som har med sig barn på vigseln......*urk* inte ens våra egna är med längre än på själva vigseln sen åker de iväg m. morfar....jaja. Så nu får jag fundera...små lek/godispåsar till deras barn kanske?
    Ja, jag håller med :) Detta är en väldigt härlig tråd fylld med glada och trevliga människor :)

Vad roligt att de kommer! :D Är ju en bra bit att åka. Haha skulle väl dock tippa på att du/ni kommer vara rätt slut när det hela är över. Jag var då det, och då hade vi bara en grillfest för brudföljet med respektive samt toastmadame med respektive kvällen (blev ändå 12 vuxna & vår dotter) före, fredag, och sedan var det ju vigsel + middag/fest lördag, kom oss i säng vid 3-tiden. Var helt utmattad dagen efter! Vill inte ens tänka på hur det skulle varit att hålla igång 3 dagar efter bröllopet ;)

Förstår ju att de har med sig barnen, kanske inte så lätt att hitta barnvakt i ett annat land. Ni känner ingen som skulle kunna vara barnvakt till hela barnaskaran efter vigseln? :) Annars är det ju smart att ha lite lek- och godispåsar som underhållning åt dom :) Hur många barn är det och i vilken ålder?
  • Tinzi
    daniiel skrev 2012-03-02 01:11:26 följande:
    Ja, jag håller med :) Detta är en väldigt härlig tråd fylld med glada och trevliga människor :)

Vad roligt att de kommer! :D Är ju en bra bit att åka. Haha skulle väl dock tippa på att du/ni kommer vara rätt slut när det hela är över. Jag var då det, och då hade vi bara en grillfest för brudföljet med respektive samt toastmadame med respektive kvällen (blev ändå 12 vuxna & vår dotter) före, fredag, och sedan var det ju vigsel + middag/fest lördag, kom oss i säng vid 3-tiden. Var helt utmattad dagen efter! Vill inte ens tänka på hur det skulle varit att hålla igång 3 dagar efter bröllopet ;)

Förstår ju att de har med sig barnen, kanske inte så lätt att hitta barnvakt i ett annat land. Ni känner ingen som skulle kunna vara barnvakt till hela barnaskaran efter vigseln? :) Annars är det ju smart att ha lite lek- och godispåsar som underhållning åt dom :) Hur många barn är det och i vilken ålder?
    Ja det ska bli super kul, men nervöst! Har iaf tänkt ut hut allt ska lösa sig, vi ska ju hämta på flyplatsen, har ordnat ett gratis boende som ska fixas åt dom innan mm så en del att göra. Nu minns jag inte exakt åldern på barnen men typ 3 och 5 har jag för mig.
    Känns dumt nu att våra barn inte skall vara med men vi vill ju inte det då vi inte riktigt kan slappna av med en ev. trött 2 åring som vill sitta hos mamma/pappa. och en vild 4,5 åring som ränner runt...
    Tänkte köpa en tablettask, ett mini block, 3 olika färgpennor, en liten gummiödla , ett godishalsband, ngt pyssel , ja lite smått&gott att hålla på med :)

MEN sen återstår ju också att göra om tipspromenaden iaf på Spanska för de fattar ju ingen Svenska alls knappt Engelska...så aningen mer att tänka på nu :)
  • Lommila1
    Anny skrev 2012-03-01 22:29:01 följande:
    wonderbra.timarco.se/underkl%C3%A4der/bh/wond...

Är det denna bh ni menar tros? Undrar om inte jag behöver något som håller upp boobsen också. De är ju inte riktig så fasta längre efter 2 graviditeter..och åldern.. Har 75E i vanliga fall.
    jag har beställt en från Ebay i 70 F
    funkar ypperligt för mig iaf:)
  • Lommila1
    Lommila1 skrev 2012-03-02 06:36:52 följande:
    jag har beställt en från Ebay i 70 F
    funkar ypperligt för mig iaf:)
    ja ska väl tilläggas att det är min vanliga size, brukar ibland ha 75F också, men tog en 70 nu så den inte skulle bli för "bred"
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!