-
Och eftersom det är en kort variant på en "ball gown", så brukar det ju vara en liten "bulle" precis där faktiskt. Det är lite det som kännetecknar den modellen av klänning :PMH2014 skrev 2013-02-08 06:29:18 följande:
-
Jag har inte hört talas om den sidan, den verkar relativt ny. Inte ens ett år gammal. Det var svårt att hitta något om sidan, någon recension eller liknande. Jag hade nog valt en annan sida, men ibland lönar det sig att chansa.Burre skrev 2013-02-08 10:27:59 följande:Hallo :) är det någon här som handlat från www.dressthat.com ??? Kraaaam
-
Jag förstår precis vad du menar :) Tänk bara på, som MH2014 skriver i sitt inlägg ovan och som jag har personlig erfarenhet av, att ibland är paljetter och även själva spetsapplikationen sydda med samma tråd. Därför kan det trilla någon spets om du sprättar. Håll den därför på plats och bara sy fast den på nytt med ett par stygn om det skulle hända och du vill ha kvar den :)Lakinna skrev 2013-02-08 10:41:04 följande:
Tack Daniiel för ditt svar. Känns faktiskt bättre att veta att det är vanligt att "spetstyget" är så. Jag hade framförallt missat att det var så på originalet samt paljetterna. Känns lite mindre "billigt" nu om du förstår vad jag menar. Kommer nog vilja sprätta av paljetterna ändå för det känns inte riktgit som jag. Ska ta en bild nästa gång jag provar (måste ju ha nån som hjälper mig snöra och mannen får/vill inte se den).
Känns skönt att jag åtminstone har ganska lång tid på mig att bestämma mig eller beställa en ny av samma eller annan modell.....¨
-
Hoppas på bättre lycka då :) Och ja, vitt har en tendens att ibland gå lite åt det gråa/blåa hållet ibland. Ivory går ju åt det beiga/gula hållet istället. Det beror ju då vad man föredrar, själv tycker jag överlag ivory är finast :) Ja, det beror ju också på vad man passar bäst i såklart.Kaffegrus skrev 2013-02-08 17:26:19 följande:Jag kommer beställa min klänning igen snart, då den gamla var för kort. Jag upplevde dock att klänningen nästan kändes lite grå. Är det för att jag beställde i vit? Borde man beställa ivory häller? Vad har ni beställd för färg?
Jag har haft alla mina klänningar i ivory :) Jag gillar Dinos ivory, den är inte så jättegul :) Jag tror det är Milly som haft en väldigt gul ivory. -
Säg tydligt att du inte vill ha pärlor och paljetter på klänningen!, då bör du inte få det. Kolla med Dino, dom brukar vara billgast och jag tycker dom är väldigt duktiga :)jenniferochaugust skrev 2013-02-08 17:50:12 följande:
Hejsan hörrni!
Ny här och håller just på att planera vårt bröllop som är 31 augusti i år. Jag är ju i god tid när det gäller klänningsletandet vilket är skönt! Från början hade jag tänkt att ha en väldigt enkelt klänning som jag köpte för 1000kr, men ju mer jag planerade bröllop desto mer sugen blev jag att, för en gångs skull i livet, vara en maräng. Jag vill alltså ha en ordentlig klänning nu och är helt såld på Pronovias modell "toscana".
Kan ett "Kinaföretag" sy upp en klänning efter bild? Och kan jag lita på att den blir ok? Det jag mest är orolig för är att de kommer att sätta på en massa glitter, pärlor och skit :)
Jag försöker ladda upp bilder på klänningen men det gååår inte!
Jag har även mailat Landybridal för att fråga om de kan göra klänningen och hur mycket det skulle kosta...
Bröllopsbudgeten är redan sprängd och kan därför inte chansa helt.
// J
Tyvärr finns det ju aldrig några garantier, men jag tror säkert att du skulle bli nöjd :) -
Dom finns på facebook också, om du har det :)jenniferochaugust skrev 2013-02-08 19:02:37 följande:Dinobridals hemsida verkar inte funka!
www.facebook.com/pages/Dinobridal/457518084263313 -
Jag måste säga att jag blev ganska chockad när jag läser på Dinobridals facebooksida. Det står väldigt mycket negativt om dom där, men jag har aldrig hört (eller upplevt) något negativt. Inte ens när jag läst recensioner från andra länder. Vad i... är det samma företag dom handlat ifrån börjar jag nästan undra.
-
Samma här, jag har inte heller samma erfarenhet. Jag har haft jättebra kontakt med företaget, inga problem alls. Fina klänningar, snabb leverans osv osv.MH2014 skrev 2013-02-08 21:48:22 följande:blev nyfiken och fick gå in och kolla....blir oxå lite smått skraj,,har inte alls samma erfarenhet som dem som skrivit senast. Jag fick toppen service och svar varje dag vid mailkontakt. de gjorde tom om ordern för mig då jag inte gillade ena klänningen de skickat real sample på, jag valde en annan till samma pris,,och 13dagar efter min order så bodde dem här hemmaJag tror också att det ligger mkt i det. Många tror att dom kan betala en bråkdel av priset och få en exakt på pricken likadan klänning, bara utan lappar. Vilket är lite tråkigt tycker jag, för om man tänker på vad man betalar för en kinaklänning, så är dom flesta klänningarna otroligt fina och välgjorda.eigollet skrev 2013-02-08 21:57:54 följande:Jag tror att folk inte riktigt förstår att klänningarna inte blir EXAKT som på bilder och är man jättenoga med minsta lilla cm och inte kan se en fin helhet så kan man säkert bli besviken. Att man inte kan skicka tillbaka en måttsydd, egendesignad klänning man betalat en 10 del av priset för till en fabrik i Kina för att få en ny verkar folk inte heller förstå.
Men som helhet så är det oftast jättfina klänningar!
Men om att det är dåligt kontakt med företaget, att dom inte svarar mejl, inte skickar klänningar som beställda osv.. Det förstår jag inte alls. Låter så främmande för mig att höra det om Dino, utifrån mina egna erfarenheter och utifrån vad jag läst om företaget tidigare. -
Jag tycker du bör beställa klänningen 6 månader, åtminstone 5 månader, före du behöver den. Det för att vara riktigt säkert på att du hinner få den i tid och hinner göra eventuella små ändrigar, som att lägga upp den eller likande. Jag vet dom som fått vänta upp emot 4-5 månader på sin klänning pga diverse förseningar.jenniferochaugust skrev 2013-02-09 09:30:06 följande:
Lite frågor till er Kinaklännings-experter, hehe:
Jag gifter mig 31 augusti, när tycker ni att jag bör beställa klänningen? Jag planerar (som de flesta brudar) att gå ner minst 5 kilo till bröllopet, bör jag dra av någon centimeter när jag anger mina mått? Alltså jag SKA gå ner dessa kilo i vikt, det finns inget annat... Kan man beställa tygprover på deras tyll, spets och annat tyg de använder? Jag skulle vilja veta exakt vad de ska använda för tyg i klänningen innan de börjar sy den.
Ska du ha snöring? Isåfall så blir det ju större spelrum angående storlek. Ska du beställa efter dina egna mått, så kanske du kan dra av en cm på midja/byst/höft. Tänk dock på att en klänning i regel är betydligt enklare att sy in än att lägga ut.
Man kan beställa tygprover, men ha i åtanke att det kan bli dyrare än man tror och ta ganska lång tid innan man får hem dom.
Och som Pimpim skriver, så ska man aldrig räkna med att få bilder på klänningen innan dom skickar den. Dom flesta får inte det.Jag har som sagt själv bara positiva erfarenheter av Dino, och förutom på deras facebooksida, så har jag bara hört positivt från andra också. Jag hade definitivt vågat beställa från dom.jenniferochaugust skrev 2013-02-09 10:11:17 följande:Nu bombar jag tråden!
Dinos sida funkar i alla fall och jäklar vad billigt det var! Jag ser att de har Pronovias 2013 kollektion, och en likvärdig klänning som den jag vill ha kostar ca 1500 svenska kronor, det låter ju för bra för att vara sant?
Dessutom har jag helt fastnat för en klänning: DENNA.
Jag hittade tärnklänningar som jag tyckte var fina till mina tre tärnor, vad tror ni om: DESSA.
Jag ska på frackbröllop i augusti och jag undrar om ni tror att jag kan bära den då? Är det ok i färgen "champagne" eller är det för likt en brudklänning då? Jag vill ju inte förstöra för bruden förstås...
Jag provade att lägga allt jag ville ha i kundkorgen. Alltså min brudklänning, min festklänning och tre tärnklänningar. Det gick på 583 dollar, och sedan med 10% discount. Alltså typ 3500kr för alla dessa klänningar! Det är ju otroligt!
Jag har mejlat Dinos och väntar ivrigt på svar...
Både klänningar du hittat där ser jättefina ut :) Angående huruvida du kan använda din klänning igen på ett annat bröllop, då som gäst, beror väl lite på. Personligen hade jag nog inte valde en sådan färg, just för att den är rätt vanlig som "brudfärg" och vet bruden om att du använt den som brudklänning tidigare (om du nu tänkt bära den på ditt bröllop, om så bara som festklänning på kvällen), så kan det kanske sticka lite i ögonen. Otroligt svårt att säga dock, för alla reagerar så olika på det där. Vissa vill inte ens att gästerna ska bära ljusa färger öht, medan andra tycker det är helt okej med vitklädda gäster. -
Ja, du bör kunna vänta till april, men jag rekommenderar inte att du väntar längre än så faktiskt, även om jag själv beställde en klänning bara dryga månaden före mitt bröllop och hann få den i tid :P Och det kan nog vara en bra idé att pröva lite modeller före :)jenniferochaugust skrev 2013-02-10 08:43:05 följande:
Hej Daniiel!
Tack för snabbt och bra svar! Då bör jag alltså kunna vänta till i april med att beställa klänning. Jag vill ju såklart gå till butiker och prova lite. Jag vet ju inte vad som passar min kroppsform, fast jag är ganska övertygad om att klänningen skulle passa mig väldigt bra. Jag skulle eventuellt vilja ha en liten spetsbolera över i kyrkan så jag inte blir så bar också,..
Du missuppfattade mig angående den lite mindre klänningen, den är alltså inte tänkt till bröllopet överhuvudtaget. Den tänkte jag beställa för min kompis bröllop, det är ju ett frackbröllop så jag måste vara ritkigt fin. Du har rätt i att champagne är väldigt "brudigt", men jag har så svårt att se den där klänningen i någon annan färg än ivory eller champagne... Jag får helt enkelt ta och fråga min kompis vad det är som gäller. Vissa par föredrar kanske ljus klädsel?
Jag ska definitivt beställa rån Dino, måste sitta ner med tärnorna också så de får vara med och bestämma... :)
Ahaa, men då hänger jag med, jag missuppfattade helt klart :) Jag tycker klänningen är jättefin och jag tror att den skulle göra sig bra i någon ljus färg. Nu vet jag inte vad du gillar för färger eller vad du passar i, men jag tror att den skulle vara fin i "daffodil", "lavender", "light sky blue", "pink", "sage" och "silver" också :) Och alla dom färgerna känns betydligt mindre "brudiga" än ivory eller champange. Smaken är ju dock som baken.