• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Linnch

Vad gick frakten på förresten från mylove?

• Lommila1
    Minuz skrev 2012-01-06 09:24:45 följande:
    grr - jag frågade dhgate om jag behövde göra något mer nu när ärendet är löst..... då säger de att jag måste escallera det vidare till dhgate...... Så nu fick jag två alternativ 1) behålla klänningen och få tillbaka $78 eller 2) skicka tillbaka klänningen och stå för frakten och få tillbaka $196........

Vad hade ni gjort? Tänk om de säger att klänningen försvann på vägen?
    jag tro rpå alternativ 1 o hoppas på att få den såld vidare?
  • Italia08

Herregud vad mycket som har hänt sen jag var här sist. Jösses. =)

Minuz: Jag skulle definitivt gå på alternativ 1 och få tillbaka 78 dollar. Känns säkrare, och så fort du fått pengarna så vet du ju att du fått ngt för deras misstag annars måste du ju oroa dig ännu mer och det kanske slutar med att du bara går back ännu mer. Håller med Lommila1, försök få den såld sedan.

Själv har jag lite problem med underkjol. Tänkte först inte beställa ngn men såg för ett tag sedan att ngn (minns inte vem av er) som fick en bolero på köpet för att hon hade glömt att använda sin Milly-kupong. Testade då att mejla Milly och höra om jag kunde lägga till en underkjol och på så sätt utnyttja rabatten. Det fick jag, men nu vet jag inte vilken jag ska välja. Vill ngn av alla experter här hjälpa mig skulle jag bli väldigt tacksam.

Klänningen är i den här modellen:

• Italia08

Bilderna kom ju inte med! Testar igen.

• Italia08

Ok, en gång till sen ska jag sluta försöka.

Och dessa tre underkjolar fick jag som förslag:

Den första har två ringar, den andra tre och den sista har inga ringar.Priset är 30, 34  och 40 dollar.

Vilken tror/tycker ni att jag borde välja?
  • Lommila1
    Italia08 skrev 2012-01-06 13:53:26 följande:

Den första har två ringar, den andra tre och den sista har inga ringar. Priset är 30, 34  och 40 dollar.

jag tror jag skulel stasta på ettan, Klänningen skall ju inte bli jätte vid i stultändan(?) o eftersom den är fluffig i kjolen så syns nog inte ringarna igenom!? men om du vill ha maximal vidd är det den med tre ringar du skall ta

Ringarn agör det lättare att gå en en sån med massa tyllfluff
  • daniiel
    Minuz skrev 2012-01-06 09:24:45 följande:
    grr - jag frågade dhgate om jag behövde göra något mer nu när ärendet är löst..... då säger de att jag måste escallera det vidare till dhgate...... Så nu fick jag två alternativ 1) behålla klänningen och få tillbaka $78 eller 2) skicka tillbaka klänningen och stå för frakten och få tillbaka $196........

Vad hade ni gjort? Tänk om de säger att klänningen försvann på vägen?
    Jag hade tagit 78 dollar och sedan försökt sälja klänningen :)
  • daniiel
    Linnch skrev 2012-01-06 11:42:46 följande:
    Jättefina klänningar! Dom såg ju riktigt välgjorda ut, även broderier och spets som man ju är lite nervös ska se billigt ut såg ju riktigt bra utGlad jag har blivit kär i den här klänningen www.mylove-bridal.com/the-newest-ball-gown-we...#show eventuellt utan tyllet längst ner, har sett bilder på originalet från maggie sottero (som dock inte längre finns att köpa) och broderierna är helt underbara, hoppas bara att dom gör likadant på mylove (placering och sånt)...
    Vilken fin klänning :) Jag tycker att mina klänningar känns väldigt välgjorda faktiskt. Nu är jag inget proffs, men i mina ögon är de sydda bra och sömmarna ser fina ut :) Ja, även allt annat. När man beställer en kinaklänning får man ju dock räkna med att den inte blir 100% lik orginalet.
    Linnch skrev 2012-01-06 11:43:31 följande:
    Vad gick frakten på förresten från mylove?
    De har två olika fraktalternativ, ett för ca $30 och ett för $60. Det dyrare ska ju vara snabbare, men har man inte panik, så kan man gott ta det billigare. Tar bara några dagar längre och Mylove brukar vara snabba. De flesta får hem sina klänningar inom 3-5 veckor.
  • daniiel
    Italia08 skrev 2012-01-06 13:53:26 följande:

Den första har två ringar, den andra tre och den sista har inga ringar.

Priset är 30, 34  och 40 dollar.

Lommila1 skrev 2012-01-06 14:04:23 följande:
    jag tror jag skulel stasta på ettan, Klänningen skall ju inte bli jätte vid i stultändan(?) o eftersom den är fluffig i kjolen så syns nog inte ringarna igenom!? men om du vill ha maximal vidd är det den med tre ringar du skall ta

Ringarn agör det lättare att gå en en sån med massa tyllfluff
    Jag håller med om underkjolen. I en sådan modell som du valt, så behöver du ju inte oroa dig över att ringarna ska synas igenom klänningen och det blir luftigare och enklare att gå i en med ringar, men det känns inte som att det är nödvändigt med hela tre ringar. Speciellt inte när den är lite smalare uppe vid höfterna.
  • Galathea

Hej fd och blivande brudar :) Jag har följt den här tråden i flera veckor men inte skrivit något innan. Jag tror jag just hittade THE dress! Problemet är att vi inte bestämt något datum än, och det är antagligen minst ett år kvar eftersom min blivandes syster är i USA fram tills oktober och vi gärna vill ha henne med.
    Hur säker kan man vara på att klänningen finns kvar? Hur långt innan bör man beställa egentligen?

Här är klänningen iaf, jag älskar den <3
    Har alltid varit förtjust i "kortare fram-längre bak"- stilen :) 
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!