• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy
    daniiel skrev 2012-01-04 11:45:15 följande:
    Minuz - Känner igen det där och trots att mitt bröllop redan är över, så kliar det i fingrarna. Vill beställa en brudklänning i veckan :P Klart du ska passa på att beställa en till om du har pengar och tid till det :)

På tal om inget alls, fasiken vilken snöstorm det blev ute! Vi som har liten valp som ska ut stup i kvarten, varken hon eller jag är speciellt sugen kan jag tala om. Huua. Mysigt när man sitter dock och ser hur snön yr utanför fönstren :) Såna här dagar ångrar jag extra mycket att vi inte sköt upp bröllopet...
    Vi fick, tack o lov, inte fulla stormen den här gången! Men nog har det blåst rejält ändå, usch vad illa jag tycker om stormar! Vi bor ju på landet och har en del skog, det är alltid nervöst när det blåser och man undrar hur mycket som kommer ramla...
    Stormen innan jul bröt sönder en bit av stalltakets nock, så vi har för tillfället lite väl bra ventilering i stallet! Imorse hade nocken (en ca 4 m lång snortung plåtkonstruktion som låg på marken bredvid vägen) blåst ut på vägen... helt knasigt vilka krafter det är i vinden!
  • Lommila1

ooo, jeklar vad ni skriver här på sidan, jag tyckte jag satt upp länge igår... Nåja mer att göra idag då ist;)

Trist med din hund Darlingdaisy! min första schnauzer hände det precis samma med-hon dog knallfall:/ o blev bara 5 år..veterinären trodde hon hade en tumör i magsäcken som brast, men hon blev aldrig obducerad. Det är att se till de glada minnena!

Funkar dhgate lika som paypal, dvs att det är någon annan som kommer emellan o betalar och sen driver in av försäljaren?

• Darling Daisy
    Lommila1 skrev 2012-01-04 12:11:11 följande:
    ooo, jeklar vad ni skriver här på sidan, jag tyckte jag satt upp länge igår... Nåja mer att göra idag då ist;)

Trist med din hund Darlingdaisy! min första schnauzer hände det precis samma med-hon dog knallfall:/ o blev bara 5 år..veterinären trodde hon hade en tumör i magsäcken som brast, men hon blev aldrig obducerad. Det är att se till de glada minnena!
    Vi har också haft en schauzer, en riesentik, när jag var liten. Det var en mysig hund!
    Vi valde att inte obducera, det blir ju inte bättre av att veta liksom...
    Däremot är vi riktigt sura på djursjukhuset i grannstaden som, när mamma ringde om att hunden var dålig och verkade ha stora magsmärtor, nonchalant sa att hon kunde ta en promenad så att han blev distraherad.. Det här var vid 19-tiden på måndag kväll. Under natten blev han sämre och sämre och kl 6.30 på tisdag morgon avlivades han (av en annan veterinär).. 

Funderar på att ringa till djursjukhuset och berätta att hunden dog... det är ju inte säkert att de kunnat rädda honom, men de hade definitivt kunnat förkorta lidandet för honom! 
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2012-01-04 12:21:12 följande:
    Funderar på att ringa till djursjukhuset och berätta att hunden dog... det är ju inte säkert att de kunnat rädda honom, men de hade definitivt kunnat förkorta lidandet för honom!
    Det tycker jag absolut att du ska! Sån sorts nonchalans kan ju drabba andra djur i framtiden!
  • Minuz

1700tal skrev 2012-01-04 12:05:36 följande:
    Minuz - Hur var det med den som du hade bild på i din avatar nyss? Den som satt åt över höfterna och var liet champagnefärgad (väl?)? Den såg så fin ut på din lilla bild, blev den inte bra när den kom?
    Håller med om att den lilla bilden på klänningen var så fin. Men i verkligheten så har den mer gul - guld färg.  Men den hänger här i garderoben.......
     Så här är färgen. Skulle ha blinget i guld dock....  Men den är så läcker, fast fel färg för mig.
  • Minuz

fast nu blir jag tveksam igen...... Kanske borde ta klänningen jag visade nyss och sedan byta om till den "guldiga" på festen?
     Fast den jag har på lilla bilden nu skriker åt mig..... KÖP MIG KÖP MIG!!!!! Medan gubben skriker Stopp! Skrattande

• Minuz

Gulp........... Har nu en som troligtvis vill köpa den guldiga klänningen..... Köper hon den så är det så.... eller?

• Darling Daisy
    1700tal skrev 2012-01-04 12:34:38 följande:
    Det tycker jag absolut att du ska! Sån sorts nonchalans kan ju drabba andra djur i framtiden!
    Vi har varit i kontakt med detta djursjukhus vid fyra tillfällen och av dessa har vi upplevt dem nonchalanta tre gånger...
    1. Katten hade fastnat med sin svans och slitit av halva svansen. Det stack ut en decimeter nakna svanskotor liksom, och då vägrade de först att ta emot katten. "återkom imorgon" (vi ringde på morgonen, de tyckte alltså att katten skulle vänta ett dygn...).
    2. Hund som hade feber, hässjade och var riktigt illa allmänpåverkad (på juldagskvällen). Honom tog de emot, men veterinären undersökte slarvigt, var ointresserad och otrevlig mot oss. Skickade hem med en salva som ev hjälpte. Ordinarie vet uppsöktes första vardagen som ställde en annan diagnos och skrev ut antibiotika, sen blev hunden direkt bättre.
    3. Händelsen i måndags.
    4. Hund som brutit en klo. Okej bemötande denna gång och hunden blev frisk.

Behöver jag säga att vi endast kontaktar detta djursjukhus i YTTERSTA nödfall? Skrikandes
  • daniiel
    Darling Daisy skrev 2012-01-04 12:10:31 följande:
    Vi fick, tack o lov, inte fulla stormen den här gången! Men nog har det blåst rejält ändå, usch vad illa jag tycker om stormar! Vi bor ju på landet och har en del skog, det är alltid nervöst när det blåser och man undrar hur mycket som kommer ramla...
    Stormen innan jul bröt sönder en bit av stalltakets nock, så vi har för tillfället lite väl bra ventilering i stallet! Imorse hade nocken (en ca 4 m lång snortung plåtkonstruktion som låg på marken bredvid vägen) blåst ut på vägen... helt knasigt vilka krafter det är i vinden!
    Jag är tacksam ändå att vi här uppe inte har såna stormar som ni i söder har/har haft nu i vinter. Det vi har här duger gott. Låter inte alls trevligt och kan tänka mig att man blir lite extra nervös när man bor så också, inte kul om en massa träd blåser omkull. Ja, inte heller när man får delar av hus bortblåsta :P Här brukar det blåsa ner någon kruka från en balkong eller så åker fotbollen över till grannen :P Det är mer lagom :) hehe
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!