• daniiel

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Minuz skrev 2012-09-06 08:30:33 följande:
    VART ÄR MIN KLÄNNING?????

Nu har jag återigen spårat min klänning (läste fel tid igår). Och på 3 dygn har det inte hänt något utan det står att den är i Tyskland........ Kan det bli så att man inte "ser" hela vägen utan att det kan bli knas ibland? för tycker ju det är konstigt om den ligger still 3dygn.....
    Så kan det absolut vara, att det inte är uppdaterat. När jag fått mina klänningar, så har det stått på spårningen att de är i London, kvar i Kina osv. Då har jag blivit smått förvånad när det knackat på dörren :P
    Minuz skrev 2012-09-06 08:32:01 följande:
    Så skönt att hjärtat såg oförändrat ut.
    Bra när läkare vill hjälpa till, men av egen erfarenhet så är ju fk som de är och lyssnar inte alltid elelr sällan på läkarna...... Hoppas nu att ni får tillbaka vb
    Nej, tyvärr så verkar f-kassan leva i en egen värld av någon anledning. Jobba mot människor istället för med människor. Vi vet alltför väl. Känns skönt dock att ha backning av flera hjärtläkare, kurator, psykolog osv. Hjärtläkaren blev väldigt förvånad över f-kassans bedömning av att vår dotters tillsynsbehov är lika som för en "normal" 5-6åring. Enligt f-kassan så sover tydligen alla 5-åringar en timme på eftermiddagen, orkar inte gå längre bitar, orkar inte vara på förskoleklass + fritids på dagarna, svettas så man måste byta sängkläder mitt i natten, måste sitta till bords 2-3 timmar för att få i sig ett (litet) mål mat osv. Nåja, bara att hålla tummarna nu som sagt :)
  • daniiel
    Sara 120707 skrev 2012-09-07 11:46:22 följande:
    Det står nedanför att den har ringar
    Ja, det står i ett svar till en kommentar under, men det står ingen beskrivning till själva underkjolen va? Eller har jag helt missat det? :P
  • daniiel
    Minuz skrev 2012-09-07 11:56:17 följande:
    Nu kan jag äntligen följa klänningen igen......
    Nu är den i sverige iaf.

Står så här:
    Problem in customs clearance On hold for duties
    Stored

Vad menas med detta??????
    Kan det inte vara att den fastnat i tullen bara?
  • daniiel
    FrökenSnartFru skrev 2012-09-08 11:39:00 följande:
    Hej tjejer!
    Jag har skrivit här ett par gånger, men det är väl med si sådär 6 månaders-intervaller så jag tror inte att ni minns mig.
    Hur som helst så tänker jag att det är dags att beställa kinaklänning NU eftersom dollarn är så låg, får faktiskt vara slut på velandet... Har kollat ut denna hos Landy:

Nu funderar jag på underkjol. Är det lönt att köpa en med släp som den här www.landybridal.co/white-train-bridal-pettico... eller ska jag köpa en vanlig med två ringar www.landybridal.co/white-two-hoops-wedding-pe...
    Vill ha så mycket volym som möjligt.
    Klart vi minns dig! Vilken söt klänning :) Själv så skulle jag helt klart att ha valt underkjolen med släp. Ett fint fall på släpet tycker jag är viktigt. Jag vet inte, har den där underkjolen med släp 2 eller 3 ringar? Du skulle ju kunna beställa en med 3 ringar om den där bara har 2, om du vill ha ännu mer vidd. Tex den här www.lightinthebox.com/3-Bone-Hoop-Tulle-Wedding-Petticoats--HSFJ136-_p21701.html Jag tror dock att en A-linje underkjol med släp och två ringar skulle passa väldigt bra till den där klänningen :)
  • daniiel
    aviman skrev 2012-09-08 22:50:21 följande:
    Bör jag ändra den?
    Alla fibrer i min kropp säger nej, men jag vet inte hur det fungerar för säljaren. Hör det till god ton att ändra sin recension om man blir tillbedd? Alla kjolar kanske inte ser ut som den jag fick, men...
    Det är precis så de gör, så att de håller uppe sin "statistik" eller vad man nu ska säga. Samma sak på tex Ebay och därför ska man inte lita helt på alla bra omdömen. Jag tycker inte du ska ändra. Jag hade inte gjort det. Har de skickat dig en produkt som inte är så bra som den bör vara, så har du ju all rätt att påpeka det.
  • daniiel
    kramen skrev 2012-09-08 23:04:27 följande:
    Var hittar jag brudslöjor ?
    Har försökt kika runt, hittar ej.

Jag har svårt att bestämma mig så behöver oxå råd. Har en strapless klänning med lite "glittrande" brodyr i livet + en rosett. En stor kjol m släp, inga detaljer på denna. Prinsess-modell.

Vad tycker ni blir snyggast ? 
    Kika på Ebay och Lightinthebox, där kan du hitta fina slöjor till bra pris :)

Visa gärna bild på klänningen, enklare att bilda sig en uppfattning då. Vilken frisyr har du tänkt dig? Jag tycker att det spelar in på valet av slöja också.
  • daniiel
    aviman skrev 2012-09-08 23:19:52 följande:
    Tack! Så känner jag också, men ville kolla läget först! {#emotions_dlg.flower}
    Jag hade aldrig gett mig, utan jag hade verkligen stått på mig. Själv har jag inte fått någon dålig underkjol, men däremot två brudklänningar som blev fel. Med den ena säljaren löste det sig rätt enkelt, men med den andra blev det en lite längre dispyt. Jag gav mig dock inte och tillslut fick jag bra kompensation.
  • daniiel
    kramen skrev 2012-09-08 23:30:46 följande:
    åh tack för hjälpen ! :) ska kolla där, jag ska ha vintage-stuk på frisyren. Finger-waves.lockar , allt hår uppsatt.   

Just ja, den underbara klänningen! :) Det är ju så otroligt olika vad man tycker om, men jag hade nog valt en slöja i "fingertip" eller "elbow" längd i ett (max två) lager med en ganska diskret kant. Tex liknande de nedan

www.lightinthebox.com/one-tier-tulle-with-bead-fingertip-length-veil_p341076.html
    www.lightinthebox.com/1-Layer-Fingertip-Length-Wedding-Veil--TS008-_p69000.html (Jag hade valt den här)
    www.lightinthebox.com/1-Layer-Fingertip-Length-Wedding-Veil--TS004-_p68994.html
    www.lightinthebox.com/1-Layer-Elbow-Wedding-Veil--0061-RRTS6-_p170102.html
    www.lightinthebox.com/1-Layer-Elbow-Wedding-Veil-0061-1608-_p185838.html
  • daniiel
    emmadeckmar skrev 2012-09-09 09:33:04 följande:
    Näh, varför vart texten så konstig nudå i inlägget ovan! men det går ju att läsa iaf.. Glad
    Din klänning är finare än alla de där andra klänningarna! Personligen tycker jag inte att du ska beställa någon ny klänning. Skjut de tankarna ifrån dig och fokusera på annat inför bröllopet :)

Självklart kan jag inte bestämma åt dig hur du ska göra, så om du väljer att beställa en ny klänning, så hoppas jag verkligen att den blir fin :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!