• Pinkgrape

Hur valde ni brudbukett?

Har ni någon favoritblomma som ni gärna ville ha?
    Eller en speciell färg?
    Efter årstid och vad som finns tillgängligt?
    Hur valde ni form och storlek på buketten?
    Hur mycket kostar er bukett?

• Svar på tråden Hur valde ni brudbukett?
  • förlovadflicka
    Pinkgrape skrev 2011-04-01 16:27:43 följande:
    Nja, jag är inte överförtjust. Tycker det är antingen för mycket arbete eller för mycket pengar för att få en som är fin.
    De kostar ju ungefär lika mycket som en vanlig bukett :)
  • Pinkgrape
    förlovadflicka skrev 2011-04-01 16:29:24 följande:
    De kostar ju ungefär lika mycket som en vanlig bukett :)
    Jaha, för de fina broschbuketterna jag hittat har då legat på 2000 - 3500kr + frakt på det.
    Floristen jag frågade ville ha 500 - 1000kr för en rund bukett och 1000 - 1500kr för en droppformad.

Jag kanske letar på fel ställen :P
  • förlovadflicka
    Pinkgrape skrev 2011-04-01 16:31:54 följande:
    Jaha, för de fina broschbuketterna jag hittat har då legat på 2000 - 3500kr + frakt på det.
    Floristen jag frågade ville ha 500 - 1000kr för en rund bukett och 1000 - 1500kr för en droppformad.

Jag kanske letar på fel ställen :P
    Oj, vad billigt! 500?? 
  • Pinkgrape
    förlovadflicka skrev 2011-04-01 16:33:45 följande:
    Oj, vad billigt! 500?? 
    Ja, tyckte också att det var billigt, men inte mig emot :D

Det var på Interflora här :)
  • förlovadflicka
    Pinkgrape skrev 2011-04-01 16:34:32 följande:
    Ja, tyckte också att det var billigt, men inte mig emot :D

Det var på Interflora här :)
    Jaha, interflora här ska göra min. Är visserligen en glameliaros som sagt så inte samma, vet inte vad de tar men 500 har jag nog inte hört om någonstans alltså... Men det är ju bra iaf :) 
  • Pinkgrape
    förlovadflicka skrev 2011-04-01 16:35:47 följande:
    Jaha, interflora här ska göra min. Är visserligen en glameliaros som sagt så inte samma, vet inte vad de tar men 500 har jag nog inte hört om någonstans alltså... Men det är ju bra iaf :) 
    Ja, det beror ju helt klart på vad man väljer för blomma, vilket jag ju inte gjort. Hon talade bara om snittpriset på buketter förra sommaren och vad hon trodde att en bukett skulle hamna på i sommar. Hon pekade på massa buketter och sa ungefär vad de kostade och runda var från 500kr och upp mot en tusenlapp.

Jag tappade typ hakan :P
  • förlovadflicka
    Pinkgrape skrev 2011-04-01 16:38:40 följande:
    Ja, det beror ju helt klart på vad man väljer för blomma, vilket jag ju inte gjort. Hon talade bara om snittpriset på buketter förra sommaren och vad hon trodde att en bukett skulle hamna på i sommar. Hon pekade på massa buketter och sa ungefär vad de kostade och runda var från 500kr och upp mot en tusenlapp.

Jag tappade typ hakan :P
    Haha, men det är ett positivt haktapp :P 
  • MuBu

Nu har jag kollat runt lite, blommor jag vet finns i aug är Nejlika och Dahlia!
    Man kan få fina buketter av dom ocksåSolig

Nejlika

Dahlia;

• förlovadflicka
    MuBu skrev 2011-04-01 16:41:14 följande:
    Nu har jag kollat runt lite, blommor jag vet finns i aug är Nejlika och Dahlia!
    Man kan få fina buketter av dom ocksåSolig

Nejlika

Dahlia;

Ooooh, den nedersta är underbar, jag döööör! 
  • MuBu
    förlovadflicka skrev 2011-04-01 16:42:16 följande:
    Ooooh, den nedersta är underbar, jag döööör! 
    Ja om det inte vore för att jag redan bestämt min bukett hade jag nog ändrat mig till den istället!
Svar på tråden Hur valde ni brudbukett?