• Pinkgrape

Hur valde ni brudbukett?

Har ni någon favoritblomma som ni gärna ville ha?
    Eller en speciell färg?
    Efter årstid och vad som finns tillgängligt?
    Hur valde ni form och storlek på buketten?
    Hur mycket kostar er bukett?

• Svar på tråden Hur valde ni brudbukett?
  • MuBu
    Pinkgrape skrev 2011-04-01 10:12:11 följande:
    Kunde inte låta bli att googla lite.
    Det jag hittat hittills är juli - september, så det verkar ju lovande :)
    Härligt Solig
  • Lillskoj

Jag hade bestämd mig för att jag ville ha vita kallor och gärna en droppformad. Temat var (lime)grönt och vitt. Jag hade ett möte med en florist som hjälpte mig att ta fram blommor som skulle passa både som dekoration och i buketten. Jag tyckte själv att buketten var pricken över i:et och var super nöjd med både min bukett, tärnornas bukett samt dekorationen (och killarnas corsage). Jag har en bild i mitt galleri, och för dom som är uppmärksamma ser att en liten limefrukt är med i buketten Skrattande. Vi betalade ca 5 000 kr för alla blommor, men då var det lite kompispris eftersom jag är bekant med floristen...

• Pinkgrape
    Lillskoj skrev 2011-04-01 10:20:42 följande:
    Jag hade bestämd mig för att jag ville ha vita kallor och gärna en droppformad. Temat var (lime)grönt och vitt. Jag hade ett möte med en florist som hjälpte mig att ta fram blommor som skulle passa både som dekoration och i buketten. Jag tyckte själv att buketten var pricken över i:et och var super nöjd med både min bukett, tärnornas bukett samt dekorationen (och killarnas corsage). Jag har en bild i mitt galleri, och för dom som är uppmärksamma ser att en liten limefrukt är med i buketten Skrattande. Vi betalade ca 5 000 kr för alla blommor, men då var det lite kompispris eftersom jag är bekant med floristen...
    Kikade in och vad fin buketten var :D
    Spännande med lime i den också, det gjorde den ännu mer speciell :)
  • daKi

De tråkiga i att välja blommor är att fort man nämner ordet bröllop som ökar priset drastiskt!

Hade tänkt mig plommonlila kallor, men att ha de i både bukett och dekorationer verkar bli en väldigt dyr historia då kallorna kostar ca 50kr blomman. Trist =(

• Pinkgrape
    daKi skrev 2011-04-01 10:37:48 följande:
    De tråkiga i att välja blommor är att fort man nämner ordet bröllop som ökar priset drastiskt!

Hade tänkt mig plommonlila kallor, men att ha de i både bukett och dekorationer verkar bli en väldigt dyr historia då kallorna kostar ca 50kr blomman. Trist =(
    Jo, det är himla trist att blommorna ska skena iväg i priset så :/ Jag tycker inte att det är såååå viktigt att jag är beredd att lägga flera tusen på det.
  • Pinkgrape
    MuBu skrev 2011-04-01 10:03:17 följande:
    Det tror jag med Flört
    Pinkgrape skrev 2011-04-01 09:39:58 följande:
    Superfina, fast egentligen spelar det ju ingen roll om de finns i massa färger, för jag vill ha rosa och vita :D
    Vårt färgtema är svart, rosa och vitt.. så det kan ju egentligen inte bli bättre ;P
    Det är bara hålla tummarna att dom finns i aug, låter som den perfekta blomman till ert bröllop Solig
    Var in idag och frågade om de där blommorna.. men nej, de finns inte att tillgå i augusti.

Inga blommor jag vill ha finns i augusti. Snart ger jag upp och är utan blommor tror jag.
  • MuBu
    Pinkgrape skrev 2011-04-01 16:19:28 följande:
    Var in idag och frågade om de där blommorna.. men nej, de finns inte att tillgå i augusti.

Inga blommor jag vill ha finns i augusti. Snart ger jag upp och är utan blommor tror jag.
    Vad tråkigt att höra, trodde att det gick.
    Jag ska googla lite och se om jag hittar nått liknande åt dig Solig
  • förlovadflicka
    Pinkgrape skrev 2011-04-01 16:19:28 följande:

Du kanske kan ha en broschbukett? :) 
  • Pinkgrape
    MuBu skrev 2011-04-01 16:22:04 följande:
    Vad tråkigt att höra, trodde att det gick.
    Jag ska googla lite och se om jag hittar nått liknande åt dig Solig
    Jag höll på att få spel på floristen på ena stället jag gick till idag. Jag förklarade väldigt tydligt att jag INTE är intresserad av rosor, kallor eller droppformade buketter och hon kunde inte sluta tjata om det! Jaasi..
  • Pinkgrape
    förlovadflicka skrev 2011-04-01 16:23:46 följande:
    Du kanske kan ha en broschbukett? :) 
    Nja, jag är inte överförtjust. Tycker det är antingen för mycket arbete eller för mycket pengar för att få en som är fin.
Svar på tråden Hur valde ni brudbukett?