Lära sig dansa vals?
Vi skulle vilja dansa vals efter bröllopsmiddagen, men undrar hur det är bäst att lära sig. Ingen av oss har någon tidigare erfarenhet, finns det ngn övningsdvd som är bra att lära sig med? Någon som har ett tips?
Vi skulle vilja dansa vals efter bröllopsmiddagen, men undrar hur det är bäst att lära sig. Ingen av oss har någon tidigare erfarenhet, finns det ngn övningsdvd som är bra att lära sig med? Någon som har ett tips?
Jag uppfattar också en viktig skillnad så att i "bonnvals" tar man ett steg, sätter den andra foten intil, och kliver lite lätt på stället på tredje taktslaget, medan man i wienervals tar två rejäla kliv och sätter foten intill på tredje steget, om ni förstår hur jag menar?
Jag lär mig dansa bugg på Håkans dansskola. DE har fått ordning på mig som e superklumpig! haha
DE har även kurser i bröllopsvals, ett par gånger bara! Finns på nätet!
Ja tack för beskrivningen av vals. Jag har typ noll koll. Måste ha rört ihop det där med fyra stegs vals. Det var säkert takten på musiken jag tänkte på..om det är tre takt eller fyra takt. Vet att i ett annat inlägg så diskuterades det vilken låt man skulle ha till valsen.
Tyvärr har vi inte budget för att gå på dansskola så måste hitta några bra youtube videos som beskriver vals.
Ja tack för beskrivningen av vals. Jag har typ noll koll. Måste ha rört ihop det där med fyra stegs vals. Det var säkert takten på musiken jag tänkte på..om det är tre takt eller fyra takt. Vet att i ett annat inlägg så diskuterades det vilken låt man skulle ha till valsen.
Aha, är det så. Jag och min blivande ska träna lite vals nu i helgen. Ska leta lite på nätet så hojtar till om jag hittar några bra sidor och klipp.
Vi kände inte för att gå en kurs så vi har köpt en DVD om hur man lär sig dansa vals, så nu är det snart dags att börja öva....har kollat på stegen en gång, så nu gäller det bara att sätta dem och få ihop de till en dans...men det är ju bara folk vi känner som ser dansen så vi tar det lite med en nypa salt
Jag har hittat denna sida på Youtube som jag tycker är pedagogisk & bra
">
Vi har tagit en valslektion på 2 timmar med ett par som kom hem till oss för 600kr i timmen. De var jätte bra & förklarade stegen lätt, visade & lät oss fälja efter. Räknade in takten till oss i början & lät oss öva till den låten vi ska dansa till på bröllopet Vi ska nu träna en massa själv & sedan ta en lektion till för att få det att sitta ordentligt.
haha såg nu att denna tråden är 1 år gammal Men finns kanske andra som vill ha samma tips!!!
Efter tips från Sackhina på tråden, har beställt info från Håkans Dansskola, intensivkurs bröllopsvals 188 kr !