• awarwen

Tips på fin dukning!

Vi har blått, vitt och silver som färgtema.
    Har kollat på vita dukar, men kan inte bestämma mig för vad vi ska ha.
    De som är i papp på rulle är ju skitfula och känns prassliga.
    Att hyra blir så himla dyrt, vi har 24 bord att täcka.
    Läste någonstans att ngn skulle köpa KNOPPA lakan på IKEA. Är de fina? De är väl inte genomskinliga och supertunna?
    Vad ska jag dekorera med? Har köpt en massa söta små kronor gjorda av tunna järntrådar och med pärlor iträdda. Sen står det still... VAD ska jag ha mer?? Ljus känns meningslöst eftersom det är i juni och det är så ljust ute då.
    HJÄLP!!! Obestämd

• Svar på tråden Tips på fin dukning!
  • Pinkgrape

Förlåt, kanske lite OT, men ni här verkar ju ha varit på Ikea hyffsat nyligen.

Finns de små ljushållarna kvar? Såna som är för värmeljus.
    Jag har letat på deras hemsida länge nu, men kan inte hitta något annat än större ljuslyktor och ljushållare för blockljus.

Själv har jag ca 25mil till närmsta Ikea, så kan inte direkt snäppa in och kolla läget :P

• Zelmah
    Pinkgrape skrev 2011-03-30 00:17:28 följande:
    Förlåt, kanske lite OT, men ni här verkar ju ha varit på Ikea hyffsat nyligen.

Finns de små ljushållarna kvar? Såna som är för värmeljus.
    Jag har letat på deras hemsida länge nu, men kan inte hitta något annat än större ljuslyktor och ljushållare för blockljus.

Själv har jag ca 25mil till närmsta Ikea, så kan inte direkt snäppa in och kolla läget :P
    "Galej"? 4 små genomskinliga glasljuskoppar för 9 kronor? Japp, de finns allt kvar :)
  • awarwen

Jag hade först inte tänkt ha ljus, men syrran föreslog kandelabrar. Så nu måste jag jaga såna också.
    Någon som vet var jag kan hitta?? Inte allt för dyra, behöver ju 12 stycken.

• MrsT2011
    awarwen skrev 2011-03-30 10:16:52 följande:
    Jag hade först inte tänkt ha ljus, men syrran föreslog kandelabrar. Så nu måste jag jaga såna också.
    Risken är att det blir ganska dyrt. Dessutom, tänk på att inte ställa prylar i ögonhöjd, gästerna ska kunna få ögonkontakt med varann över bordet utan att behöva titta "förbi" dekorationerna. Annars är det bättre att satsa på dekoration som hamnar ovanför gästerna, typ som denna vackra dukning:

• awarwen
    MrsT2011 skrev 2011-03-30 10:29:44 följande:
    Risken är att det blir ganska dyrt. Dessutom, tänk på att inte ställa prylar i ögonhöjd, gästerna ska kunna få ögonkontakt med varann över bordet utan att behöva titta "förbi" dekorationerna. Annars är det bättre att satsa på dekoration som hamnar ovanför gästerna, typ som denna vackra dukning:

OJ vad fint. Och vilken häftig skål. Hm, du har rätt. Klart gästerna måste kunna se varandra.
    Får nog grunna vidare på det här med dukningen, den känns verkligen inte klar eller komplett. Suck.
  • livan86
    Moster Stina skrev 2011-03-25 16:23:12 följande:
    KNOPPA-lakan är ganska tunna, men inte så tunna och fula som jag trott, när jag skulle iväg och kolla på dem.
    Jag tycker de är jättefina att ha som duk, men om man är orolig kan man köpa en rulle Euroshoppers pappersduk från Ica att ha under. (Har jämfört priser, och den är KLART billigare än alla på ÖB och RUSTA
     t ex) Då lyser ju inget igenom.
    Håller med. Knoppa lakanen är jätte bra som dukar. och priset är ju kanon.
    Jätte bra ide att ha pappersduk under, de har jag aldrig tänkt på
    Behöver ni hjälp på festen?
  • Pinkgrape
    Zelmah skrev 2011-03-30 02:26:02 följande:
    "Galej"? 4 små genomskinliga glasljuskoppar för 9 kronor? Japp, de finns allt kvar :)
    Men va skönt att höra :D Fick bara felmeddelande, att sida inte längre fanns när jag sökte på dom :P
  • Pinkgrape
    awarwen skrev 2011-03-30 10:16:52 följande:
    Hur vill du att dom ska se ut? Hur många armar? Färg? :)
Svar på tråden Tips på fin dukning!