Fenomena:
Det framgår ju inte vad det är för typ av person denna kille (och tjej) sökte efter. Någon att prata med eller någon att ha cybersex med? Det framgår ju inte riktigt.
Jag har varit på en del kontakt-sajter där många är gifta och sambos och vill mest bara träffa mer folk för att utbyta tanker och idéer utan att ha något annat i baktankarna. Så det är ju svårt att säga i detta fall eftersom vi inte har några fakta i ärendet, vi kan bara spekulera. Själv talar jag utifrån min egen åsikt och jag kontaktar gärna intressanta människor om de har något vettigt att säga.
Princess:
Du verkar inte förstå att det finns människor som inte kan gå ut på krogen osv och därför inte får några sociala kontakter annat än via Internet. Det är inget snuskigt och fult med det alls, utan en otrolig möjlighet för vissa människor!
Kan berätta att jag chattar mycket med två killar som är gravt handikappade. Båda har sjukdomar som gör att de sitter i rullstol och använder hjälpmedel för att kommunicera (datorer, pekskärmar osv). För dem är det ett enormt lyft att kunna kommunicera på daglig basis med människor utanför sin egen sfär, såna som inte ser deras handikapp utan ser dem för de intelligenta människor de är.
Jag gillar inte din fördömande stil mot männniskor, dels såna som jag som inte kan gå ut på lokal (har flera handikapp själv), även fast de är sociala och intelligenta människor. Sen gillar jag inte hur du kan påstså att det är gubbsjuka som det handlar om i detta fall.
Hur vet du det? Med vilken lätthet kan du döma en person du inte ens träffat? Eller utgår du bara från att "så är det"?
När det gäller antalet tjejer alternativt killar på Internet så handlar det mycket om mina intressen. Jag har hållit på med datorer sedan 1986 och anses rätt duktig inom vissa områden. Dessutom fotograferar jag mycket så de flesta ställen där det finns kontaktmöjligheter via diskussionsforum eller chatt så är det också övervägande män.
Om du tycker det är konstigt så frågar jag dig istället: Varför är det så få kvinnor inom dator- och fotografivärlden?
Det är ju inte MITT fel i alla fall och jag vill gärna prata med människor om mitt intresse, oavsett kön.
Kan ju lägga till också att jag har aldrig varit med om så många personliga påhopp och fördömnaden som här på BT. Folk får inte vara för rika, folk får inte tycka olika för då får de genast en massa kommentarer efter sig. I de ställen där jag håller till så är det inte alls lika dålig stämning. Kanske är det för att killar inte bryr sig så mycket om olikheter?
Sophia:
Eftersom jag inte känner killen och tjejen i fråga kan jag inte svara på det. Men det kan säkert han göra om man frågar intresserat och inte gör det anklagande. Det finns ju flera sätt att kommunicera, varav det ena sättet lite enklare än det andra.
Sen kan det ju vara så att killen kom i försvarställning när trådskaparen ringde upp och var upprörd och arg. Killar reagerar med ryggmärgen och säger många gånger saker de inte riktigt menar eller säger saker som inte riktigt "kommer ut rätt". Vid minsta tvekan så hugger vi tjejer ofta på denna osäkerhet och anklagar dem ännumer. Som resultat går de då i ännumer försvarsställning.
Så det handlar lite om HUR man tar upp ämnet när man väl vill diskutera det. Han kanske inte tyckte det var något märkvärdigt och var mest nyfiken och nu är det uppblåst till något enormt och väldigt infekterat.
Sen kan jag bara lägga till en sak om jag tänkt på mycket när jag läst vissa inlägg på BT angående P0rr i datorn osv.
Jag har alltid lust att fråga: Brukar din karl tanka ner olagliga program, spel, filmer osv från olika serverar?
Varför denna fråga?
Jo, de flesta som håller på med piratkopiering kräver speciella login-namn och lösenord och dessa brukar för det mesta finnas på porrsajter (det handlar väl lite om pengar där, bland annat) och på så sätt dyker många porrsajter upp i webbläsaren, för att hitta dessa "koder" för att komma in på dessa piratservrar för att tanka ner filmer, program, spel och musik.
Helt oskyldigt egentligen, men som ovetande om hur det hela fungerar så blir det genast en stor grej och många blir anklagade helt i onödan för något som egentligen var rätt oskyldigt. För många här tycks ju ha tillgång till programvaror värda tiotusentals kronor utan att ha betalat en spänn för sina program. Hur kom de in i datorn och genom vilka vägar?
Har egna erfarenheter av detta så jag har sett hur det fungerar med egna ögon. Sån tur är snokar inte min make i min dator och undrar varför jag har porrsajter i min cache-fil i webbläsaren (han har också såna filer nämligen) och blir upprörd över det. ;)
Okej, nu ska jag lägga av. Jag ville bara i ett tamt försök försöka förklara en del fenomen på Internet. Det verkar dock inte lyckas så bra.
Ha det gott tjejer och försök att inte vara så fördömande. ;)
Petra