• Lolita 38

Skall man acceptera otrohet genom mejl

Hej
    Förra veckan såg jag att min sambo varit inne på passagen kontakt och jag frågade vad han gjort där Ingenting sa han men dagen efter så gick jag in och tittade och såg att han tryckt på flera tjejer även skickat ett meddelande till en tjej som var sambo och ville ha en hemlig träff.Hon var 28 år och min sambo är 45 år och jag 40 år.Jag blev så chockad och förnedrad att jag ringde honom på jobbet och bad om en förklaring.Då sa han att det var på skoj ett tidsfördriv på natten och det var ju ingenting enligt honom.Men han gav mig skulden sen att jag hade snokat och han ville ha ett privatliv.Det var ett fängelse han bodde i m.m Men jag stod på mig och sa att jag tänkte flytta för det här kunde jag inte tilllåta men han tyckte att jag gjorde en höna av en fjäder och sa att jag var löjlig.Men han tänkte fortsätta att gå in på satjten men jag gav mig inte så toll slut sa han att han lovade att inte göra så mera men kan jag nu lita på honom eller?Han sa även när jag frågade om den här tjejen hade svarat honom om vad han skulle gjort då säger den jäveln att han tänkte svara henne bara sitta och chatta.Nä,hjälp mig hur skulle ni gjort

• Svar på tråden Skall man acceptera otrohet genom mejl
  • Sophia

Du glömde att svara på en fråga Petra.
    Varför skickade trådstartarens man svar till just tjejen som "var sambo och ville ha en hemlig träff"? I mina öron låter det inte som om han var ute efter nya vänner att chatta med, utan efter en hemlig dejt....

F.ö. så måste ärligheten komma från både hållen i ett förhållande. Om trådstartarens man inte hade haft några onda avsikter varför berättade han inte att han chattat med några tjejer på nätet när hon frågade?

Jag har inga som helst fördomar mot folk som umgås med folk över nätet, vare sig de är av samma kön eller inte, men i det här fallet verkar mannen ha andra avsikter än att bara skaffa nya vänner...

• Princess

och som Cecilia2 menar - sa ar det nog mer vanligt an vad vi vet med denna gubbsjuka....

min basta van har precis fatt reda pa att hennes mamma ska skilja sig. mammans 45 ariga man har spenderat timtals chattandes med tjejer dar han utger sig for att vara ungefar 25 ar dar han beskrivit att han garna vill traffas osv osv.

Disgusting

• CyberPet

Fenomena:
    Det framgår ju inte vad det är för typ av person denna kille (och tjej) sökte efter. Någon att prata med eller någon att ha cybersex med? Det framgår ju inte riktigt.

Jag har varit på en del kontakt-sajter där många är gifta och sambos och vill mest bara träffa mer folk för att utbyta tanker och idéer utan att ha något annat i baktankarna. Så det är ju svårt att säga i detta fall eftersom vi inte har några fakta i ärendet, vi kan bara spekulera. Själv talar jag utifrån min egen åsikt och jag kontaktar gärna intressanta människor om de har något vettigt att säga.

Princess:
    Du verkar inte förstå att det finns människor som inte kan gå ut på krogen osv och därför inte får några sociala kontakter annat än via Internet. Det är inget snuskigt och fult med det alls, utan en otrolig möjlighet för vissa människor!

Kan berätta att jag chattar mycket med två killar som är gravt handikappade. Båda har sjukdomar som gör att de sitter i rullstol och använder hjälpmedel för att kommunicera (datorer, pekskärmar osv). För dem är det ett enormt lyft att kunna kommunicera på daglig basis med människor utanför sin egen sfär, såna som inte ser deras handikapp utan ser dem för de intelligenta människor de är.

Jag gillar inte din fördömande stil mot männniskor, dels såna som jag som inte kan gå ut på lokal (har flera handikapp själv), även fast de är sociala och intelligenta människor. Sen gillar jag inte hur du kan påstså att det är gubbsjuka som det handlar om i detta fall.

Hur vet du det? Med vilken lätthet kan du döma en person du inte ens träffat? Eller utgår du bara från att "så är det"?

När det gäller antalet tjejer alternativt killar på Internet så handlar det mycket om mina intressen. Jag har hållit på med datorer sedan 1986 och anses rätt duktig inom vissa områden. Dessutom fotograferar jag mycket så de flesta ställen där det finns kontaktmöjligheter via diskussionsforum eller chatt så är det också övervägande män.

Om du tycker det är konstigt så frågar jag dig istället: Varför är det så få kvinnor inom dator- och fotografivärlden?

Det är ju inte MITT fel i alla fall och jag vill gärna prata med människor om mitt intresse, oavsett kön.

Kan ju lägga till också att jag har aldrig varit med om så många personliga påhopp och fördömnaden som här på BT. Folk får inte vara för rika, folk får inte tycka olika för då får de genast en massa kommentarer efter sig. I de ställen där jag håller till så är det inte alls lika dålig stämning. Kanske är det för att killar inte bryr sig så mycket om olikheter?

Sophia:
    Eftersom jag inte känner killen och tjejen i fråga kan jag inte svara på det. Men det kan säkert han göra om man frågar intresserat och inte gör det anklagande. Det finns ju flera sätt att kommunicera, varav det ena sättet lite enklare än det andra.

Sen kan det ju vara så att killen kom i försvarställning när trådskaparen ringde upp och var upprörd och arg. Killar reagerar med ryggmärgen och säger många gånger saker de inte riktigt menar eller säger saker som inte riktigt "kommer ut rätt". Vid minsta tvekan så hugger vi tjejer ofta på denna osäkerhet och anklagar dem ännumer. Som resultat går de då i ännumer försvarsställning.

Så det handlar lite om HUR man tar upp ämnet när man väl vill diskutera det. Han kanske inte tyckte det var något märkvärdigt och var mest nyfiken och nu är det uppblåst till något enormt och väldigt infekterat.

Sen kan jag bara lägga till en sak om jag tänkt på mycket när jag läst vissa inlägg på BT angående P0rr i datorn osv.

Jag har alltid lust att fråga: Brukar din karl tanka ner olagliga program, spel, filmer osv från olika serverar?

Varför denna fråga?

Jo, de flesta som håller på med piratkopiering kräver speciella login-namn och lösenord och dessa brukar för det mesta finnas på porrsajter (det handlar väl lite om pengar där, bland annat) och på så sätt dyker många porrsajter upp i webbläsaren, för att hitta dessa "koder" för att komma in på dessa piratservrar för att tanka ner filmer, program, spel och musik.

Helt oskyldigt egentligen, men som ovetande om hur det hela fungerar så blir det genast en stor grej och många blir anklagade helt i onödan för något som egentligen var rätt oskyldigt. För många här tycks ju ha tillgång till programvaror värda tiotusentals kronor utan att ha betalat en spänn för sina program. Hur kom de in i datorn och genom vilka vägar?

Har egna erfarenheter av detta så jag har sett hur det fungerar med egna ögon. Sån tur är snokar inte min make i min dator och undrar varför jag har porrsajter i min cache-fil i webbläsaren (han har också såna filer nämligen) och blir upprörd över det. ;)

Okej, nu ska jag lägga av. Jag ville bara i ett tamt försök försöka förklara en del fenomen på Internet. Det verkar dock inte lyckas så bra.

Ha det gott tjejer och försök att inte vara så fördömande. ;)

Petra

• CyberPet

Fenomena:
    Det framgår ju inte vad det är för typ av person denna kille (och tjej) sökte efter. Någon att prata med eller någon att ha cyber-s-e-x med? Det framgår ju inte riktigt.

Jag har varit på en del kontakt-sajter där många är gifta och sambos och vill mest bara träffa mer folk för att utbyta tanker och idéer utan att ha något annat i baktankarna. Så det är ju svårt att säga i detta fall eftersom vi inte har några fakta i ärendet, vi kan bara spekulera. Själv talar jag utifrån min egen åsikt och jag kontaktar gärna intressanta människor om de har något vettigt att säga.

Princess:
    Du verkar inte förstå att det finns människor som inte kan gå ut på krogen osv och därför inte får några sociala kontakter annat än via Internet. Det är inget snuskigt och fult med det alls, utan en otrolig möjlighet för vissa människor!

Kan berätta att jag chattar mycket med två killar som är gravt handikappade. Båda har sjukdomar som gör att de sitter i rullstol och använder hjälpmedel för att kommunicera (datorer, pekskärmar osv). För dem är det ett enormt lyft att kunna kommunicera på daglig basis med människor utanför sin egen sfär, såna som inte ser deras handikapp utan ser dem för de intelligenta människor de är.

Jag gillar inte din fördömande stil mot männniskor, dels såna som jag som inte kan gå ut på lokal (har flera handikapp själv), även fast de är sociala och intelligenta människor. Sen gillar jag inte hur du kan påstså att det är gubbsjuka som det handlar om i detta fall.

Hur vet du det? Med vilken lätthet kan du döma en person du inte ens träffat? Eller utgår du bara från att "så är det"?

När det gäller antalet tjejer alternativt killar på Internet så handlar det mycket om mina intressen. Jag har hållit på med datorer sedan 1986 och anses rätt duktig inom vissa områden. Dessutom fotograferar jag mycket så de flesta ställen där det finns kontaktmöjligheter via diskussionsforum eller chatt så är det också övervägande män.

Om du tycker det är konstigt så frågar jag dig istället: Varför är det så få kvinnor inom dator- och fotografivärlden?

Det är ju inte MITT fel i alla fall och jag vill gärna prata med människor om mitt intresse, oavsett kön.

Kan ju lägga till också att jag har aldrig varit med om så många personliga påhopp och fördömnaden som här på BT. Folk får inte vara för rika, folk får inte tycka olika för då får de genast en massa kommentarer efter sig. I de ställen där jag håller till så är det inte alls lika dålig stämning. Kanske är det för att killar inte bryr sig så mycket om olikheter?

Sophia:
    Eftersom jag inte känner killen och tjejen i fråga kan jag inte svara på det. Men det kan säkert han göra om man frågar intresserat och inte gör det anklagande. Det finns ju flera sätt att kommunicera, varav det ena sättet lite enklare än det andra.

Sen kan det ju vara så att killen kom i försvarställning när trådskaparen ringde upp och var upprörd och arg. Killar reagerar med ryggmärgen och säger många gånger saker de inte riktigt menar eller säger saker som inte riktigt "kommer ut rätt". Vid minsta tvekan så hugger vi tjejer ofta på denna osäkerhet och anklagar dem ännumer. Som resultat går de då i ännumer försvarsställning.

Så det handlar lite om HUR man tar upp ämnet när man väl vill diskutera det. Han kanske inte tyckte det var något märkvärdigt och var mest nyfiken och nu är det uppblåst till något enormt och väldigt infekterat.

Sen kan jag bara lägga till en sak om jag tänkt på mycket när jag läst vissa inlägg på BT angående P0rr i datorn osv.

Jag har alltid lust att fråga: Brukar din karl tanka ner olagliga program, spel, filmer osv från olika serverar?

Varför denna fråga?

Jo, de flesta som håller på med piratkopiering kräver speciella login-namn och lösenord och dessa brukar för det mesta finnas på p0rrsajter (det handlar väl lite om pengar där, bland annat) och på så sätt dyker många porrsajter upp i webbläsaren, för att hitta dessa "koder" för att komma in på dessa piratservrar för att tanka ner filmer, program, spel och musik.

Helt oskyldigt egentligen, men som ovetande om hur det hela fungerar så blir det genast en stor grej och många blir anklagade helt i onödan för något som egentligen var rätt oskyldigt. För många här tycks ju ha tillgång till programvaror värda tiotusentals kronor utan att ha betalat en spänn för sina program. Hur kom de in i datorn och genom vilka vägar?

Har egna erfarenheter av detta så jag har sett hur det fungerar med egna ögon. Sån tur är snokar inte min make i min dator och undrar varför jag har p0rrsajter i min cache-fil i webbläsaren (han har också såna filer nämligen) och blir upprörd över det. ;)

Okej, nu ska jag lägga av. Jag ville bara i ett tamt försök försöka förklara en del fenomen på Internet. Det verkar dock inte lyckas så bra.

Ha det gott tjejer och försök att inte vara så fördömande. ;)

Petra

PS; inlägget fastnade i filtret så jag har försökt redigera det från ord som fastnar.

• Fiffie

tyvärr så tycker jag att du inte ska köpa det hans säger...ingen rök utan eld...det är inte bara oskyldigt att chatta med motsatta könet....var på din vakt, vadå skoj tidsfördriv...kanske till en början men när man väl kommit in i chattkarusellen är det SVÅRT att sluta, speciellt om man träffar nån som verkar trevlig...Har ni ett bra förhållande för övrigt?

• Fiffie

Förresten Cyberpet,, vad har du för liv egentligen? Är internet hela din värld? Skaffa dig ett liv istället för att leva det genom cyberrymden.

• CyberPet

Mitt inlägg hamnade i filtret, så jag hoppas BT det dyker upp snart.

Till Fiffie: Jag lever ett tomt och tråkigt liv, jag borde skämmas och såna som du som har sånt underbart liv borde få vara de enda som får uttrycka sig om andra människors patetiska liv.

Okej, nu var ja ironisk. Jag ÄR handikappad, kan inte gå ut och träffa folk som vanliga människor gör så Internet är min livlina på många sätt och jag får möjlighet att prata med människor och inte bara sitta hemma och tycka synd om mig själv (för det gör jag verkligen inte - tycker bara synd om såna som är inskränkta och dömer folk).

Petra

• Isolde

CyberPet lär känna nya vänner där hon finner dem, precis som alla gör. Vissa finner dem i bostadrättsföreningens styrelse, på jobbet, på makramékursen, på BB, i grannhuset. Andra finner dem på Internet. Varför lägga någon värdering på det?

Du Fiffie kanske inte förstod hur taskigt din kommentar lät? Man får vara extra försiktig i forum där tonfall, ansiktsuttryck m.m. inte syns, och när man inte känner personen man riktar sig till.

• Dharma

Min sambo och blivande man chattar med kvinnor - jag chattar med män. Vi vet om det och vi tar det inte allvarligt. Min sambo har också skaffat endel vänner (kvinnor)genom nätet och dem har jag träffat flera gånger. Nåra av dem är singlar och nåra av dem är sambos/gifta.

HJÄLP! tänker ni nu.. Men nu är det såhär att min kille har nästan uteslutande kvinnliga vänner. Några manliga har han men det är mest "bekanta". Detta visste jag när vi träffades och jag har träffat alla hans väninnor och det har blivit litegrann mina väninnor också. Vad jag vill säga med detta är att man måste inte hänga upp sig på könet hela tiden!!

Man KAN vara kompisar fast man inte är av samma kön eller hoppar i säng med varann/hånglar i porten efter man varit och fikat.

Jag skulle bli skitsur om min sambo läste mina privata grejer så jag tycker att du har gjort mycket mer fel än vad han har gjort! Jag skulle också känna att jag levde i ett "fängelse".
    Lever vi inte på 2000-talet där vi kan umgås över gränserna.

By the way - att flirta lite mår både man själv och parförhållandet bra av, det behöver inte leda till otrohet! Lev sida vid sida men lämna utrymme och intrigitet!

Svar på tråden Skall man acceptera otrohet genom mejl