Oj oj oj... ok, några svar:
Princess:
Ja, jag pratar med kvinnor också, men de är färre tyvärr. Troligen beror det på att de flesta tjejer inte är så intresserade av datorer eller så är de rädda för dem. Vad vet jag.
Pratade med maken om detta och hans svar var: "Hellre en chatt på Internet än att någon går ut och ragga på krogen".
Även *OM* någon skulle flirta med mig så skulle han inte bry sig (för övrig skulle jag berätta det för honom och vi skulle få oss ett gott skratt) så länge jag inte blir känslomässigt engagerad i någon.
Sen förstår jag inte varför vänner av motsatta könet på nätet skulle vara "farligare" än de vänner som finns i verkliga livet. De flesta av mina chattkompisar vet mycket om min make och han vet mycket om dem, för jag berättar ofta vad vi pratar om. Många gånger hälsar dem också till maken när vi avslutar våra chatter.
Cecilia2:
Nu vet jag inte hur det funkar på Passagen, men de flesta chatter brukar ha privata rum där man kan prata ifred utan att störas av andras prat. Det är ungefär som "viskningsfunktionen" här på BT:s chatt. Betyder väl inte att de ska ha cybersex heller?
Fenomena:
Som jag sa till Cecilia2 så vet jag inte hur det funkar på Passagen, men jag har chattat i många år (sen 1995) och är rätt luttrad när det gäller olika typer av människor och chatter.
Jag förstår inte varför det är fel att lära känna människor via Internet? Alla människor kan inte gå ut på krogen till exempel. Antingen på grund av allergier (rök, parfym osv) eller på grund av andra handikapp. Jag träffade min make för drygt 6 år sedan via Internet och jag har lärt känna många helt underbara människor via Internet som blivit mina vänner även i verkliga livet. Men vi är väl alla olika och somliga mindre öppna för ny teknik än andra. ;)
Sen blir jag lite förvånad över att så många tycks reagera över att man har manliga kompisar, oavsett om det är på nätet eller i verkliga livet. Min allra bästa kompis är kille och jag umgås hellre med honom än med någon av tjejkompisarna (som jag inte har lika nära kontakt med). Men bara för att vi råkar vara ensam hemma tillsammans betyder inte det att det är risk för en massa hankypanky.
Som sagt, man kan skapa hemska hjärnspöken om man inte förstår vad som ligger bakom. Det är många myter som är svåra att slå hål på, tyvärr. Jag skrev mitt inlägg utifrån en tjejs perspektiv och att en privat chatt inte alls betyder att man har cybersex utan att man bara vill ha lugn och ro för att prata.
Om man misstror sin partner så mycket verkar det som det är något fel i relationen. Brist på kommunikation verkar som en orsak till det. Så varför inte börja kommunicera mer så kanske ni slipper smyga omkring i era karlars datorer för att se vad de gör, och inte gör.
Petra