• Bröllopstokiig

Pengar från föräldrar...

Här kommer en berättelse från verkligheten..

Jag arbetar som lånehandläggare på en bank och en dag kommer X in och vill låna pengar till sin dotters bröllop. Det visar sig att brudparet själva ska lägga 50.000 kr, brudgummens föräldrar 50.000 kr och brudens föräldrar 50.000 kr.

Eftersom X inte har några sparade pengar och huset är fullt belånad måste hon ta ett medlemslån för att bidra till festen (hennes make har egen firma med små inkomster registrerade alltså kan han inte få låna pengar) kalkylen går precis ihop sig och hon säger; -jag får hoppas att mina andra barn inte gifter sig inom snar framtid för man vill ju ge alla barnen lika mycket...

Mamman kände sig pressad att bidra med lika mycket som budgummens föräldrar såklart och bruden visste inte riktigt hur hennes föräldrars ekonomi såg ut.

Det kan bli så fel ibland!

Åsa.

• Svar på tråden Pengar från föräldrar...
  • Bröllopstokiig

Till Cecilia!

Jag tycker inte att jag är "finare" än någon annan, har jag sagt det? Du lägger in egna tolkningar som jag inte ens har skrivit något om. Det är väl verkligen att att "bilda sig en uppfattning om en människa som du inte har träffat".
    Men det spelar väl ingen roll vad jag säger för du har redan bestämt dig för att du inte gillar mig.

Om jag trampade på dina tår, URSÄKTA!

• Bröllopstokiig

Ursäkta en åsikt från det andra könet (lika bra att be om ursäkt innan, här verkar man få passa sig..;-D).
    Varför är ni tjejer så känsliga? Alla får väl tycka som de vill. Man behöver inte ta åt sig eller illa upp för det. Det är ju ingen kritk som är riktad mot någon personligen bara en åsikt i mängden. Vi killar skulle slå ihjäl varandra om vi var så känsliga som vissa tjejer är. Coola ner!!

• Bröllopstokiig