• Pinkgrape

Rosa tärnklänningar, vad tycker ni?

Spånar på detta med klänningar till brudtärnorna.

Min klänning kommer se ut ungefär såhär. Kjolen kommer dock vara i tyll istället.

Nu undrar jag vad ni tycker om dessa klänningar, om någon av de skulle passa till?

• Svar på tråden Rosa tärnklänningar, vad tycker ni?
  • Pinkgrape

Ja, 5 är himla fin tycker jag. Annars gillar jag 1 faktiskt, tror jag :P
    Haha att det ska vara så svårt!

Klänningarna kommer från:
    1 - Ellos
    2 - Bubbleroom
    3 - Ellos
    4 - Bubbleroom
    5 - Nelly

• Pinkgrape
    FruFiddeli skrev 2011-03-19 09:03:21 följande:
    Jag tycker de är fina alla, men gillar nr 1 bäst. Kan du inte kolla med tärnorna vilka de tycker mest om, det handlar ju mycket om vilken kroppsform och stil de har för att det ska se bra ut tycker jag =).
    Absolut, klart jag kollar med dom. Det är ju dom som ska ha på sig klänningarna, så deras synpunkt är viktig. Dock även min, tycker jag.

Nu är det såhär att vi allihopa har svårt att välja ut en klänning och ville därför ha lite fler synpunkter på saken :)
  • Pinkgrape
    Chicita skrev 2011-03-19 09:01:20 följande:
    Trean tror jag har varit uppe i en annan tråd här, och enligt vad någon där sa så kunde man ta bort rosetten...
    Tror att den skulle kunna bli riktigt bra med ett band i mörkare rosa eller i vitt. Kanske ett band i bred vit spets istället? Glad
    Jo, rosetten går att plocka bort :) Och det följer med en sjal till också, vilket kanske kan vara bra :P
  • Pinkgrape
    FruFiddeli skrev 2011-03-19 09:13:06 följande:
    Aha, ja då blir det ju lite svårare =), hade varit lättare om de bara föll direkt för en.. Som sagt de är alla fina!
    Haha jo, det hade underlättat massor! :)
  • Pinkgrape
    Pinkgrape skrev 2011-03-19 09:15:04 följande:
    Jo, rosetten går att plocka bort :) Och det följer med en sjal till också, vilket kanske kan vara bra :P
    Alltså, rosetten är sjalen, som är knuten som en rosett. Såg jag nyss.
    Men ett spetsband eller satinband i midjan kan nog vara fint :)
  • Pinkgrape
    FriPhi skrev 2011-03-19 15:07:01 följande:
    Jag röstar på 3:an! Funderar också på den :)
    Är lite nyfiken på vart din brudklänning är ifrån? Har redan en, men livet på din är verkligen fantastiskt! Skulle ju dölja min tatuering på överarmen någorlunda också.
    Det är exakt så jag tänker, att den ska dölja min tatuering + att jag tycker det var riktigt snyggt! :D
    Jag har bara googlat fram bilden på den + en annan klänning som jag vill ha kjolen ifrån. Kommer att låta sy upp en kopia på de två klänningarna ihop :)
  • Pinkgrape
    Jossis81 skrev 2011-03-19 19:25:08 följande:
    Japp vi har fått den och den är lika fin i verkligheten. Nu är ju min tärna höggravid, så det var lite svårt att se riktigt hur den kommer att sitta i augusti utan den gigantiska magen :) Storleken verkar följa vanliga storlekar. Hon tog den storeleken hon brukar ha!
    Okej, det låter ju bra :) Hehe ja, det är klart att det kan vara svårt att föreställa sig, men det kommer nog bli jättebra :D
  • Pinkgrape
    Chicita skrev 2011-03-20 07:06:41 följande:
    Svarta, grå eller vita skulle jag tippa på...
    Att ha rosa skor till rosa klänning blir kanske lite "för mycket" och så kan det var väldigt svårt att hitta rätt nyans så det inte "skär sig"
    Gråa var inte så dumt.. det skulle nog kunna bli riktigt fint :) Får väl se vad man hittar, vi har inte stor budget alls och våra tärnor ännu mindre :P haha
  • Pinkgrape
    Chicita skrev 2011-03-20 09:10:13 följande:
    Spraymåla fötterna med grå lackfärg och limma en kork under hälen? Tungan ute

Nej men jag tror att jag såg ett par snygga grå med kilklack i Halens sommarkatalog som jag fick i förrgår. Minns inte priset men jag tror inte att dom var så dyra. Och kilklack brukar ju vara rätt bekvämt att ha på sig om man ska stå och gå länge också Solig
    Jasså? Det ska jag kolla då :) Tack :)
Svar på tråden Rosa tärnklänningar, vad tycker ni?