• Höstbröllop 2011

HJÄLP! Kan jag matcha så här??

Jag är en extrem matchningsnörd! Vill att allt ska matcha och i synnerhet på vår bröllopsdag. Nu har jag efter myyycket velande fram och tillbaka beställt inbjudningar men får en sån klump i magen att de ska skära sej med resten av brölloppet. Jag vill att det ska gå i en roligare shabby chic stil och utgå från vår tårtdekoration, se bild.

Min fråga är nu om ni tycker det stör jättemycket att inbjudningarna har liiite rött i sej istället för salviagrön som jag kommer ha till resten av kalaset? Vi har också osa.kort och placeringskort med samma bild som inbjudningarna. Jag är egentligen nöjd med dem det är bara det att jag helst skulle viljat att det lilla röda skulle vart salviagrönt.

Vårt färgtema blir: rosa/beige/grön (gammelrosa, nougat och salvia) - på vår förlovningsfest hade vi färgtema rosa/ljusgrön men det var på sommaren, jag har nu försökt anpassa det färgtemat då vi gifter på hösten (24/9).

Nu blir jag så osäker på allt, det är planering nästan dygnet runt här hemma just nu och jag ändrar mej heeela tiden. Blä. Vad tycker ni?

• Svar på tråden HJÄLP! Kan jag matcha så här??
  • Höstbröllop 2011
    Amejuli skrev 2011-03-15 18:58:05 följande:
    Länken fungerade för mig! Menar du bara det lilla röda som är i hjärtanen ovanför tårtan? (Tänkte bara så det är rätt bild jag ser på också) I så fall tycker jag absolut inte att det är några problem att kombinera det med det färgtema du har! Stör inte alls!
    Om du känner dig väldigt osäker över ditt val när du får hem korten eller väldigt gärna vill att det salviagröna ska komma fram mer redan i inbjudan, så kan du ju alltid köpa tunna salviagröna sidenband och knyta om korten.
    Jag tycker iaf att de är väldigt fina som de är också.
    Ja, det är dem jag menar. Vad skönt att höra att du inte tycker det stör, blev lite orolig. Band runt korten tål definitivt att tänkas på! Tusen tack för tipset, jag skruvar upp mej alldeles för mycket över bagateller. Shit! Börjar nog få Bridezilla-tendenser Tungan ute
    frallan skrev 2011-03-15 19:07:22 följande:
    Klart du kan matcha så här! Ingen annan än du i hela världen som kommer tänka på det. Det är ju bara sött att hjärtanen är röda som kärleken
    TACK!
    Hvitveis skrev 2011-03-15 19:20:15 följande:
    Beror på hur korten och hjärtat ser ut i "verkligheten", om inte dom är alltför små så hade jag testat att fästa några salvia färgade hjärtan över dom röda. På ett snyggt sätt förstås ;)
    Korten är i strl A5 och hjärtanen är ca 4-5 mm stora så det skulle nog kunna funka, kan tänka mej att små puffiga hjärtan i salviafärgad satin skulle vara snyggast då.

Men vad tycker ni om att ha de korten ihop med tårtdekorationen? Jag tycker att de känns som samma stil iaf även om färgen inte är helt hundra...
  • Hvitveis

Precis, små puffiga hjärtan! Jag köpte nyss en påse puffiga hjärtan i satin (pyttelite vadd inuti) i färgen ivory. På matton.se.
    Mina tärnor skal ha hunter green o salvia färg på sina klänningar så jag tittar med efter liknande färger, så fint tycker jag.

Det är ju inte hela världen med den röda färgen, egentligen:), men känslan man får när det matchar är skön så jag hade satsat på att ändra.

Korten passar utmärkt ihop med tårtdekorationen. Det kommer se genomtänkt ut!

Always
  • Höstbröllop 2011
    Hvitveis skrev 2011-03-15 20:15:44 följande:
    Precis, små puffiga hjärtan! Jag köpte nyss en påse puffiga hjärtan i satin (pyttelite vadd inuti) i färgen ivory. På matton.se.
    Mina tärnor skal ha hunter green o salvia färg på sina klänningar så jag tittar med efter liknande färger, så fint tycker jag.

Det är ju inte hela världen med den röda färgen, egentligen:), men känslan man får när det matchar är skön så jag hade satsat på att ändra.

Korten passar utmärkt ihop med tårtdekorationen. Det kommer se genomtänkt ut!
    Always
    Tack tack tack! Om du visste vad det lugnade mej när du sa så! Hjärta
  • Höstbröllop 2011

Att det ser genomtänkt ut alltså, för det är precis det jag är ute efter! Skrattande

• förlovadflicka

Jaha, trodde jag skulle klistra in den där lilla svansgrejen också i webbläsaren :P Det stör inte alls, de var jättesöta :D 

• Höstbröllop 2011
    förlovadflicka skrev 2011-03-15 20:51:05 följande:
    Jaha, trodde jag skulle klistra in den där lilla svansgrejen också i webbläsaren :P Det stör inte alls, de var jättesöta :D 
    Tack! Så skönt att höra alla uppmuntrande ord här inne när man själv känner sej lite insnöad i all planering ;)
  • Sebastiána

Jag kan garantera att INGEN tar med sig inbjudan och jämför!

• millan

Korten var ju suuuuper söta !!! Tycker inte alls det stör med röda hjärtan. TVÄRTOM !! Det kommer bli toppen 

• Höstbröllop 2011
    Sebastiána skrev 2011-03-15 21:42:08 följande:
    Jag kan garantera att INGEN tar med sig inbjudan och jämför!
    Hehe, nej men våra placeringskort har ju samma bild Flört
    millan skrev 2011-03-15 21:50:02 följande:
    Korten var ju suuuuper söta !!! Tycker inte alls det stör med röda hjärtan. TVÄRTOM !! Det kommer bli toppen 
    Vad roligt att du tycker det! Det gör mej så himla glad!
  • Chicita

Jag tycker helt klart att det funkar.

Jag skulle behållt dom röda hjärtana som dom är.
    Personligen skulle jag nog störa mig mer på att hjärtana var gröna faktiskt. Röda hjärtan är ju liksom "naturligt" så jag tror inte att någon reagerar på om dom skulle vara det enda röda i din färgsättning.
    Glad 

• Höstbröllop 2011
    Chicita skrev 2011-03-15 22:12:30 följande:
    Jag tycker helt klart att det funkar.

Jag skulle behållt dom röda hjärtana som dom är.
    Personligen skulle jag nog störa mig mer på att hjärtana var gröna faktiskt. Röda hjärtan är ju liksom "naturligt" så jag tror inte att någon reagerar på om dom skulle vara det enda röda i din färgsättning.
    Glad 
    Där har du en poäng faktiskt... jag får prova mej fram helt enkelt, har några extra kort jag kan experimentera med :)
  • Chicita
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-15 22:14:39 följande:
    Där har du en poäng faktiskt... jag får prova mej fram helt enkelt, har några extra kort jag kan experimentera med :)
    Om du har extra så är det en jättebra idé att testa sig fram ja Glad
    Tror jag gjorde 15 versioner av vår inbjudan innan jag blev såpass nöjd att jag skickade ut den *hihi*
  • Höstbröllop 2011
    Chicita skrev 2011-03-15 22:18:24 följande:
    Om du har extra så är det en jättebra idé att testa sig fram ja Glad
    Tror jag gjorde 15 versioner av vår inbjudan innan jag blev såpass nöjd att jag skickade ut den *hihi*
    Skrattande Nej, det är verkligen inte lätt att bli just nöjd, men när man väl blir det så är det en underbar känsla!
  • Chicita
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-15 22:23:51 följande:
    Skrattande Nej, det är verkligen inte lätt att bli just nöjd, men när man väl blir det så är det en underbar känsla!
    Tror att när det gäller ens bröllop (eller annan stor tillställning) så blir man nog aldrig riktigt nöjd.
    Men det gäller nog att veta när man ska ge sig, så man inte går in i väggen för att få det "perfekt"...

Lycka till
    Du är på bra väg, jag tycker att du ska låta det vara som det är. Men det är som sagt min smak. Om det stör dig mycket med dom röda hjärtana så ska du ändra.
    Om inte annat, så för att kunna sova gott om nätterna Flört 
  • Höstbröllop 2011
    Chicita skrev 2011-03-15 22:26:34 följande:
    Tror att när det gäller ens bröllop (eller annan stor tillställning) så blir man nog aldrig riktigt nöjd.
    Men det gäller nog att veta när man ska ge sig, så man inte går in i väggen för att få det "perfekt"...

Lycka till
    Du är på bra väg, jag tycker att du ska låta det vara som det är. Men det är som sagt min smak. Om det stör dig mycket med dom röda hjärtana så ska du ändra.
    Om inte annat, så för att kunna sova gott om nätterna Flört 

Det har du verkligen rätt i, man blir nog faktiskt aldrig helt nöjd "alla andra verkar ha det bättre" liksom.

Tack!

Svar på tråden HJÄLP! Kan jag matcha så här??