• Höstbröllop 2011

HJÄLP! Kan jag matcha så här??

Jag är en extrem matchningsnörd! Vill att allt ska matcha och i synnerhet på vår bröllopsdag. Nu har jag efter myyycket velande fram och tillbaka beställt inbjudningar men får en sån klump i magen att de ska skära sej med resten av brölloppet. Jag vill att det ska gå i en roligare shabby chic stil och utgå från vår tårtdekoration, se bild.

Min fråga är nu om ni tycker det stör jättemycket att inbjudningarna har liiite rött i sej istället för salviagrön som jag kommer ha till resten av kalaset? Vi har också osa.kort och placeringskort med samma bild som inbjudningarna. Jag är egentligen nöjd med dem det är bara det att jag helst skulle viljat att det lilla röda skulle vart salviagrönt.

Vårt färgtema blir: rosa/beige/grön (gammelrosa, nougat och salvia) - på vår förlovningsfest hade vi färgtema rosa/ljusgrön men det var på sommaren, jag har nu försökt anpassa det färgtemat då vi gifter på hösten (24/9).

Nu blir jag så osäker på allt, det är planering nästan dygnet runt här hemma just nu och jag ändrar mej heeela tiden. Blä. Vad tycker ni?

• Svar på tråden HJÄLP! Kan jag matcha så här??
  • förlovadflicka

Finns det en bild på inbjudningarna då? :) 

• Höstbröllop 2011

Jag kan inte lägga upp bilden på inbjudan... ska försöka få till det.

• förlovadflicka

Är jättesvårt att säga annars :) 

• Höstbröllop 2011

Kunde du se den? Glad

• förlovadflicka

Länken funkade inte heller :P 

• Höstbröllop 2011

Vad konstigt... den fungerar när jag trycker på den. Jaja... jag ska försöka fixa det men datorer gör mej vansinnig ibland Skrikandes

• Amejuli

Länken fungerade för mig! Menar du bara det lilla röda som är i hjärtanen ovanför tårtan? (Tänkte bara så det är rätt bild jag ser på också) I så fall tycker jag absolut inte att det är några problem att kombinera det med det färgtema du har! Stör inte alls!
    Om du känner dig väldigt osäker över ditt val när du får hem korten eller väldigt gärna vill att det salviagröna ska komma fram mer redan i inbjudan, så kan du ju alltid köpa tunna salviagröna sidenband och knyta om korten.
    Jag tycker iaf att de är väldigt fina som de är också.

• frallan

Klart du kan matcha så här! Ingen annan än du i hela världen som kommer tänka på det. Det är ju bara sött att hjärtanen är röda som kärleken

• Hvitveis

Beror på hur korten och hjärtat ser ut i "verkligheten", om inte dom är alltför små så hade jag testat att fästa några salvia färgade hjärtan över dom röda. På ett snyggt sätt förstås ;)

Always
Svar på tråden HJÄLP! Kan jag matcha så här??