• Kakform

    Vad hade ni gjort annorlunda?

    Mina tips:

    - Gör så mycket ni kan i god tid. Fast det känns konstigt att pyssla ihop en skylt till bilen eller börja skriva programblad flera månader i förväg kommer ni att vara glada att ha det gjort.
    - Gör en tidtabell för bröllopsdagen. Den ska vara noggrann men ha stora marginaler, så det inte blir stressigt!
    - Gör en tidtabell för bröllopsfesten. Gå igenom den noga med toastmastern.
    - Planera omsorgsfullt hur ni och era närmaste ska stå och ta emot gästerna, om ni t.ex. ska hälsa och skåla när folk kommer till bröllopsfesten. Tänk på hur folk ska rymmas in, att bakgrunden är snygg om folk tar kort på er då och på att allt ska löpa så smidigt som möjligt. Gör gärna en plan för sol och en för regn om ni tänkt vara ute.
    - Ha en gästbok (och gärna nån som är ansvarig för att skicka runt boken/tipsa folk om att gå och skriva i den)
    - Kolla en extra gång med alla som hjälper er så att de vet exakt vad de ska göra och när.

    Om du är gäst på ett bröllop, och ställer till något program under bröllopsfesten: tänk på att hålla talet/leken/bildspelet/spexet KORT! Det är fantastiskt roligt när släktingar och vänner överraskar brudparet med programpunkter, men själv har jag varit på flera bröllopsfester som har dragit ut på tiden pga tal eller lekar som aldrig tagit slut. Så var det inte på vår bröllopsfest och det tror jag alla uppskattade :)

Svar på tråden Vad hade ni gjort annorlunda?